Het Amsterdamse Proeflokaal maakt doorstart

12 februari 2019 | Thijs Jacobs

Restaurant Het Amsterdamse Proeflokaal in Amsterdam heeft een doorstart gemaakt en is sinds 7 februari 2019 weer geopend. De nieuwe eigenaar is ondernemer Gert Blom, die tot juli 2018 chef-eigenaar was van sterrenrestaurant Amarone in Rotterdam. Blom maakt van Het Amsterdamse Proeflokaal een internationale brasserie.

Het Amsterdamse Proeflokaal opende in april 2017 en moest eind januari 2019 de deuren sluiten wegens een faillissement. De 48-jarige Blom werd benaderd door twee schuldeisers. Gert Blom: “Het pand heeft enorme potentie en is goed uitgerust. De naam Het Amsterdamse Proeflokaal blijft bestaan en ik wil er een internationale brasserie van maken. Op de kaart komen niet te ingewikkelde gerechten met internationale invloeden gemaakt van verse producten. De gast kan rekenen op lekker eten in een informele sfeer. Ik stel de kaart samen en zal er regelmatig aanwezig zijn, maar ik sta niet dagelijks in de keuken.”  

Groepen tot 1000 personen

Blom: “We hebben vorige week de deuren weer geopend met een beperkte kaart, de komende tijd ga ik de nieuwe kaart maken. Voor en achter de schermen voeren we wat kleine aanpassingen door, maar er komt geen grootscheepse verbouwing. De zaak is 1800 vierkante meter groot en leent zich ook geweldig voor events met grote groepen. Wij kunnen in één ruimte tot 1000 personen kwijt, daarin zouden we in Amsterdam wel eens uniek kunnen zijn. Gasten kunnen parkeren in de eigen parkeergarage onder het gebouw tegen marktconforme tarieven.” 

Personeel overgenomen

De 24 personeelsleden zijn overgenomen bij de doorstart. Blom: “Ik ben blij dat we de medewerkers perspectief hebben kunnen bieden. Verder hopen we Het Amsterdamse Proeflokaal te behouden als opleidingscentrum voor de horecaleerlingen van het ROC van Amsterdam. Samen met het team gaan we er een fijne zaak van maken waar je terecht kunt voor lekker eten en drinken in een ongedwongen sfeer en voor events, presentaties en bedrijfs- of familiefeesten.  Op 14 februari geven we elke gast die komt dineren een gratis glas feestelijke bubbels om te proosten op Valentijn én op de heropening.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: