Heineken verkoopt meer duur bier

27 oktober 2016 | Jorien Slager

Bierbrouwer Heineken heeft in het afgelopen kwartaal weer meer bier weten te verkopen dan in dezelfde periode een jaar eerder. Vooral duurdere biertjes gingen er beter in bij consumenten.

Met volumegroei van 2 procent presteerde het bedrijf beter dan de 1,4 procent waar analisten rekening mee hielden. Vooral in West-Europa, Amerika en Azië werd meer bier aan de man gebracht. In Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa waren de resultaten minder dan een jaar eerder.

Eerder gaf Heineken aan dat marges in de tweede jaarhelft zouden krimpen en dat de autonome omzetgroei mogelijk op nul zou uitkomen. Heineken wees destijds op de sterke resultaten een jaar eerder, die mogelijk niet te evenaren zouden zijn.

Wisselkoerseffecten zullen volgens Heineken dit jaar een negatieve impact hebben van 215 miljoen euro op het bedrijfsresultaat (beia). De nettowinst zal daardoor met 115 miljoen euro worden gedrukt.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen Coronacrisis
Tips voor restaurants: Zo ga je de crisis te lijf [Liveblog]

Alle drink,- en eetgelegenheden in Nederland zijn minstens tot en met 6 april 2020 gesloten. Een zware periode voor de de horecaondernemers en -medewerkers. Door het hele land onstaan in deze donkere dagen prachtige initiatieven om de branche overeind te houden. 'We are in this together'. ...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: 'Thuiskunstenaars'

Afgelopen zaterdagavond knalden we alle driegangenmenu’s eruit. Het was prachtig! Toen wij om een uur of acht klaar waren met alle pakketten uitgeven en bezorgen, kreeg ik direct de eerste appjes binnen met filmpjes en foto’s van mensen die de gerechten zelf hadden opgemaakt. In de &...

Columns
Column Sico de Moel: We gaan weer open

We gaan weer open! 3 weken gesloten kunnen we nog wel trekken, maar de verplichte sluiting lijkt nu toch langer te gaan duren. Mijn koks worden gek thuis. We willen weer aan de slag. We hebben dus een speciaal menu voor thuis ontwikkeld. Met mooie lokale produkten van onze eigen lokale boeren....

Coronacrisis
Young Creators Group start HorecaTegoed

Om de horeca een hart onder de riem te steken, is Young Creators Group, een community voor jonge ondernemers en makers onder leiding van ondernemer Edwin de Jong, op eigen initiatief gestart met HorecaTegoed. HorecaTegoed is een initiatief waar je een gift aan jouw favoriete horecagelegenheid kunt g...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: