Restaurantgasten kunnen nu direct boeken vanuit Instagram

7 maart 2019 | Yonne van Geene

OpenTable kondigt vandaag een nieuwe dienst aan op Instagram in Nederland. Restaurants uit het OpenTable netwerk kunnen een reserveringslink op hun Instagram profiel plaatsen, zodat gasten direct via Instagram een tafel kunnen boeken. OpenTable biedt de dienst ook aan in andere landen zoals, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Australië en Spanje.

Consumenten maken gebruik van Instagram om geïnspireerd te worden door beelden en om nieuwe producten en diensten te ontdekken. Meer dan 200 miljoen mensen bezoeken dagelijks een profiel op Instagram. Vanaf nu kunnen consumenten zich laten inspireren door mooie beelden van restaurants én direct een reservering maken via het sociale kanaal.

Bereik

“We zijn verheugd om Instagram te integreren in onze dienst. Restauranthouders bieden wij zo de mogelijkheid om middenin de Instagram community hun potentiële gasten te bereiken”, aldus Adrian Valeriano, Vice President, EMEA voor OpenTable.

“De nieuwe dienst draagt bij aan een extra beleving voor gasten bij de zoektocht naar een restaurant. Als gasten iets zien op Instagram wat de aandacht trekt, kunnen ze snel en gemakkelijk een tafel boeken bij de desbetreffende horecagelegenheid. Wij kijken ernaar uit om met de integratie van Instagram nog meer waarde te kunnen toevoegen voor onze restaurantpartners”.

Over OpenTable

OpenTable, onderdeel van Booking Holdings Inc, is ’s werelds grootste leider in online restaurant reserveringen, met het plaatsen van meer dan 26 miljoen gasten per maand via online reserveringen bij meer dan 47.000 restaurants. Het OpenTable netwerk verbindt restaurants met gasten, helpt gasten bij het ontdekken en reserveren van de perfecte tafel en helpt restaurants bij het leveren van gastvrijheid om gasten terug te laten komen. OpenTable helpt gasten om te zien welke restaurants beschikbare tafels hebben, bij het selecteren van restaurants op basis van geverifieerde recensies, menu’s, andere hulpvolle informatie en een makkelijke reservering.

Naast de website en mobiele app, regelt OpenTable online reserveringen voor bijna 600 partners, inclusief veel populaire wereldwijde merken. OpenTable geeft restaurants de optie om het reserveringsboek te beheren en het serviceniveau te verhogen. Sinds het ontstaan in 1998, heeft OpenTable 1.7 miljard gasten wereldwijd via online reserveringen geholpen. OpenTable heeft een hoofdkantoor in San Francisco en heeft reserveerbare restaurants in meer dan 20 landen, inclusief Australië, Canada, Duitsland, Ierland, Japan, Mexico, Nederland, Spanje, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Restaurants zijn beschikbaar voor reserveringen in Nederlands, Engels, Frans, Duits, Japans en Spaans.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Achtergronden Vega
Eet Geen Dierendag: hoe vier jij het?

Elk jaar op 4 oktober vertroetelen we onze trouwe viervoeters. Het kan niet op: van extra lange wandelingen tot enorme botten, cadeautjes en zelfs hele taarten. Dit jaar viert Wakker Dier alweer voor de 10e keer Eet Geen Dierendag en maken we er ook voor onszelf een feestje van. We vieren deze bijzo...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Tech Nice 'n Easy
Hoe kun je controle over F&B bewaren bij meerdere vestigingen?

Een goed draaiend restaurant is geen garantie op succes bij meerdere vestigingen. De reden is simpel: een topmanager kan niet overal tegelijk zijn. Om de controle te behouden over vitale processen als inkoop, voorraad, productie en foodcost maken multi-unit ondernemingen steeds vaker gebruik van een...

Economie
"Horeca 22.00 uur dicht, maximale groepsgrootte naar 30"

Tijdens de persconferentie van vanavond zal premier Mark Rutte bekendmaken dat de horeca iedere dag verplicht om 22.00 uur de deuren zal moeten sluiten. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. Dat geldt dus ook in restaurants. Daarbij wordt het personeel niet meegerekend. D...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: