Restaurantgasten kunnen nu direct boeken vanuit Instagram

Auteur: Yonne van Geene
7 maart 2019
Restaurantgasten kunnen nu direct boeken vanuit Instagram

OpenTable kondigt vandaag een nieuwe dienst aan op Instagram in Nederland. Restaurants uit het OpenTable netwerk kunnen een reserveringslink op hun Instagram profiel plaatsen, zodat gasten direct via Instagram een tafel kunnen boeken. OpenTable biedt de dienst ook aan in andere landen zoals, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Australië en Spanje.

Consumenten maken gebruik van Instagram om geïnspireerd te worden door beelden en om nieuwe producten en diensten te ontdekken. Meer dan 200 miljoen mensen bezoeken dagelijks een profiel op Instagram. Vanaf nu kunnen consumenten zich laten inspireren door mooie beelden van restaurants én direct een reservering maken via het sociale kanaal.

Bereik

“We zijn verheugd om Instagram te integreren in onze dienst. Restauranthouders bieden wij zo de mogelijkheid om middenin de Instagram community hun potentiële gasten te bereiken”, aldus Adrian Valeriano, Vice President, EMEA voor OpenTable.

“De nieuwe dienst draagt bij aan een extra beleving voor gasten bij de zoektocht naar een restaurant. Als gasten iets zien op Instagram wat de aandacht trekt, kunnen ze snel en gemakkelijk een tafel boeken bij de desbetreffende horecagelegenheid. Wij kijken ernaar uit om met de integratie van Instagram nog meer waarde te kunnen toevoegen voor onze restaurantpartners”.

Over OpenTable

OpenTable, onderdeel van Booking Holdings Inc, is ’s werelds grootste leider in online restaurant reserveringen, met het plaatsen van meer dan 26 miljoen gasten per maand via online reserveringen bij meer dan 47.000 restaurants. Het OpenTable netwerk verbindt restaurants met gasten, helpt gasten bij het ontdekken en reserveren van de perfecte tafel en helpt restaurants bij het leveren van gastvrijheid om gasten terug te laten komen. OpenTable helpt gasten om te zien welke restaurants beschikbare tafels hebben, bij het selecteren van restaurants op basis van geverifieerde recensies, menu’s, andere hulpvolle informatie en een makkelijke reservering.

Naast de website en mobiele app, regelt OpenTable online reserveringen voor bijna 600 partners, inclusief veel populaire wereldwijde merken. OpenTable geeft restaurants de optie om het reserveringsboek te beheren en het serviceniveau te verhogen. Sinds het ontstaan in 1998, heeft OpenTable 1.7 miljard gasten wereldwijd via online reserveringen geholpen. OpenTable heeft een hoofdkantoor in San Francisco en heeft reserveerbare restaurants in meer dan 20 landen, inclusief Australië, Canada, Duitsland, Ierland, Japan, Mexico, Nederland, Spanje, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Restaurants zijn beschikbaar voor reserveringen in Nederlands, Engels, Frans, Duits, Japans en Spaans.

Overig nieuws