Foursquare de toekomst voor ondernemers

14 april 2010 |

Als horeca-onderneming loopt u tegenwoordig heel wat klanten mis als u niet met een website op het internet te vinden bent. De kwaliteit van de websites laat ook wat te wensen over, zo denkt men met een paar ‘slechte’ foto’s, een menu in pdf formaat en de vermelding van openingstijden en telefoonnummer klaar te zijn. Het internet moet serieuzer genomen worden door horecaondernemers, aangezien men met de nieuwste hypes zoals Facebook, en Twitter meer klanten kan bereiken. Het hippe spelletje Foursquare uit Amerika lijkt zelfs nog beter te werken.

De klant bereiken
Met een goede advertentie in een blad of zelfs online bereikt u klanten steeds minder goed en het kost u ook nog eens veel geld. Zou het niet geweldig zijn als u uw huidige klanten voor u kunt laten werken? Dit gaat dan niet via de ouderwetse manier van mond-tot-mond reclame, maar via internet. Ook internetspelletjes zoals Foursquare helpen u uw klantenkring via-via snel uit te breiden.

Foursquare
Het idee achter het spelletje Foursquare is dat men via het mobieltje aan kan geven in welk openbaar gebouw hij of zij op dat moment is. Elke keer als een persoon ‘incheckt’ krijgt deze punten toegekend en krijgen zijn of haar vrienden, die ook aangesloten zitten op Foursquare, een berichtje waar die persoon is. Deze applicatie zorgt ervoor dat mensen vaker op deze locaties komen en dat hun netwerk ook langs komt. Zeker omdat de speler extra status krijgt als hij of zij ergens het vaakst komt. Een nieuwe bar of restaurant wordt zo makkelijker ontdekt.

Toekomst
Omdat Foursquare zo populair is bestaat er nu ook al een Nederlandse variant. En dat het een succes is blijkt uit de berichten dat verschillende horecaondernemingen inspelen op de Foursquare gebruiker. Zo verloot Hotel Arena in Amsterdam, bijvoorbeeld, elke maand een gratis overnachting onder de mensen die het meest bij ze inchecken. Deze voorlopers in de horeca zien nu al de voordelen van hoe internet voor hen kan werken, met dank aan dit spelletje.


Nienke van Haasteren

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Michelin Verbouwen
Beluga Loves You zet verbouwing in: 1 augustus weer open

Afgelopen weken is Beluga Loves You net als zovelen in de weer geweest met het zoeken naar de juiste vertaling van 'het nieuwe normaal'. Servais Tielman: "Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we dat onmogelijk kunnen combineren met hoogwaardige gastronomie, een topbeleving en een onged...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: