Estée Strooker Meest Markante Horecaondernemer van Gelderland

5 juni 2018 | Thijs Jacobs
Estée Strooker Meest Markante Horecaondernemer van Gelderland

Gisteren is Estée Strooker van ’t Amusement en eetwinkel STROOM in Arnhem gekozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Gelderland. Estée Strooker stond met drie andere genomineerde horecaondernemers in de regionale finale: Kees Hensen van Villa Ruimzicht, Lev en de Strandlodge in Doetinchem; Aïda en Sander Hendrix van Hotel Blue en Hotel Manna in Nijmegen en Mark Nijhuis en Loes de Kort van Hotel Credible en De Wit Wasserij in Nijmegen. De jury vond Estée Strooker de absolute winnaar en zij mag zich de komende 1,5 jaar de Meest Markante Horecaondernemer van Gelderland noemen.

Stap vooruit

Juryvoorzitter en regiovoorzitter van KHN Gelderland Robbert de Veen: “Estée heeft een groot empathisch vermogen, is goed voor de mensen om haar heen en denkt altijd een stap vooruit. De jury is onder de indruk van haar passie voor koken, haar persoonlijkheid, haar kookboeken en het demonstratie-koken op tv. Ze is bovendien maatschappelijk betrokken bij vraagstukken als voedselverspilling en ze zet de Hollandse keuken weer op de kaart met haar deelname aan Dutch Cuisine! Haar passie, veelzijdigheid en creativiteit maken haar écht markant.”

De jury bestond naast juryvoorzitter Robbert de Veen uit: Pascal van der Beek en Luuk Domhof, de winnaars van de Meest Markante Horecaondernemer uit Gelderland van 2015/2016 en 2017/2018, Sander Wind en Gaby Erschen.

De jury bezocht de afgelopen weken de genomineerde bedrijven en ging met de finalisten in gesprek. Op basis hiervan kozen zij Estée Strooker tot winnaar. De jury vindt dat Estée echt Markant is als horecaonderneemster en een rolmodel is voor de huidige en toekomstige lichting horecaondernemers. Door haar passie voor koken en de manier waarop ze met ingrediënten omgaat valt ze op, niet alleen in haar eigen bedrijf, maar vooral ook daarbuiten. De jury is dan ook van mening dat zij de terechte winnaar is van de Meest Markante Horecaondernemer Gelderland van 2018/2019.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: