Engelstalige koksopleiding om tekort aan koks aan te pakken

7 februari 2019 | David Bakker

Om te zorgen dat er nóg meer goed opgeleide koks in Nederland zijn, start er bij de Horeca Academie op 27 maart 2019 een groep studenten met de Engelstalige brancheopleiding Basiskok. De aanleiding hiervoor is de vraag naar vakbekwame koks vanuit de branche en de vraag naar een koksopleiding in het Engels vanuit veel niet- Nederlandssprekende mensen.   

‘Nu is de tijd gekomen, om eindelijk dat gat eens te dichten. Het is gewoon te gek voor woorden om te zien hoe veel horecabedrijven op zoek zijn naar vakbekwame medewerkers en hoe veel niet-Nederlandstalige potentiele studenten aan de zijlijn staan te springen om opgeleid te worden als kok.’ Zegt de directeur van de Horeca Academie Antoine Defesche.  

Op 27 maart gaat de eerste groep Engelstalige studenten starten met hun koksopleiding. De studenten gaan één dag in de week naar school en werken daarnaast als leerlingkok in een leerbedrijf. Voor veel horecabedrijven is deze opleiding een uitkomst. Deze bedrijven kunnen hun niet-Nederlandssprekende assistent koks of afwassers een opleiding bieden om zich verder te ontwikkelen. De Horeca Academie heeft ook al studenten gesproken die nog niet uit het werkveld komen en zich straks op de arbeidsmarkt kunnen profileren als vakbekwame kok. Zal dit het einde betekenen van het kokstekort in de horeca? Nee dat niet, maar het gaat er zeker een bijdrage aan leveren. 

De Horeca Academie biedt praktijkgerichte kleinschalige opleidingen voor alle leeftijden en voor alle verschillende opleidingsniveaus. De Horeca Academie specialiseert zich in opleidingen die horeca gerelateerd zijn en past daarop het onderwijs aan. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: