Eerste dag BBB Maastricht vol hoogtepunten

10 oktober 2017 | Roy Spijker

Blije gezichten in MECC Maastricht. De openingsdag van horecavakbeurs BBB Maastricht was in alle opzichten een groot succes. De groei die de oudste horecavakbeurs van Nederland de afgelopen jaren heeft doormaakt, wordt ook deze editie versneld doorgezet. Niet alleen was het een zeer drukbezochte beursdag, ook lag de kwaliteit van de bezoekers hoog. Dat laatste is met name voor de deelnemende exposanten een belangrijke graadmeter voor het succes van de beurs.

Het was een dag vol hoogtepunten. Zo werd direct na de officiële opening voor de 14e keer de Columbus Trophy uitgereikt aan aan een succesvolle startende ondernemer die actief is als leverancier aan de gastvrijheidsindustrie. Dit jaar ontving Nonso Chukwuma van Chooka de prijs uit handen van Stephanie van Oorschot & Charles van Goch , de juryleden van de Columbus Trophy. Daarnaast tekende BBB een samenwerkingscontract met StiBON Bieropleidingen die vanaf november de erkende bieropleiding ook in Maastricht gaat aanbieden. Ook vond de VanDrie Kalsvlees kookwedstrijd plaats als eerste van de in totaal drie kookwedstrijden die deze dagen plaatsvinden. Een professionele jury heeft uit de vier deelnemende chefs Rens Trommelen van restaurant NR. 11 uit Leidschendam als winnaar gekozen.  

Het is slechts een greep uit het drukke programma dat met zorg is samengesteld door het team van BBB Maastricht in samenwerking met verschillende horecapartners. Samen presenteren zij deze week ruim 400 exposanten, 125 demonstraties, wedstrijden, proeverijen en workshops en zeker 20 sterrenchefs uit de hele wereld. Kijk voor meer informatie en het volledige programma op bbbmaastricht.nl 
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: