Dit zijn de 10 meest geïnstagramde regionale gerechten

24 juni 2019 | Thijs Jacobs

Wat zet je op de kaart als je op social media een hit wilt zijn? Het  Britse bedrijf Gousto, dat maaltijdpakketten produceert, heeft 150 miljoen Instagram-posts doorzocht om te onthullen welke gerechten het vaakst werden gedeeld en in welke regio. In de regio New York zijn ze verzot op pizza, terwijl sushi in Tokio de boventoon voert.

Met behulp van een score die de hashtaggegevens van Instagram, gecombineerd met zoekvolume-informatie van Google Ads, kon de organisatie 353 van 's werelds meest populaire regionale en nationale gerechten in kaart brengen.

De resultaten bevestigen de populariteit van beproefde favorieten, waarbij comfortvoedsel, retrogerechten en afhaalmaaltijden uit Amerikaanse landen de boventoon voeren.

Pizza bovenaan de lijst

Bovenaan de lijst staat de welbekende pizza, de pizza met dikke bodem en veel toppings is een Amerikaans gerecht, met maar liefst 37,9 miljoen hashtagvermeldingen over New York, gevolgd door de hamburger op de tweede plaats, met 35 miljoen berichten (Texas, VS). Sushi kwam in de derde plaats, met 23,6 miljoen berichten (Tokyo, Japan).

Macarons waren de enige zoete traktatie in de lijst, met 5 miljoen berichten (Parijs, Frankrijk), waardoor het ook het meest Instagrammable Europese gerecht is.


De 10 meeste geïnstagramde regionale gerechten:

1. Pizza (New York, VS) - 37,9 miljoen posts
2. Hamburger (Texas, VS) - 35 miljoen berichten
3. Sushi (Tokio, Japan) - 23,6 miljoen posts
4. Biefstuk (Idaho, VS) - 10,2 miljoen posts
5. Macarons (Parijs, Frankrijk) - 5 miljoen posts
6. Pho (Hanoi, Vietnam) - 2,7 miljoen posts
7. Lamsvlees (Colorado, VS) - 2,3 miljoen posts
8. Gebakken kip (Mississippi, VS) - 2,1 miljoen posts
9. Pesto (Genua, Italië) - 1,7 miljoen posts
10. Poke (Hawaï, Noord-Amerika) - 1,5 miljoen posts

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Awards
Restaurant ’t Havenmantsje Harlingen Beste Leerbedrijf Horeca

Tijdens de finale op de Horecava is donderdag 16 januari op de stand van SVH Restaurant ’t Havenmantsje uit Harlingen uitgeroepen tot winnaar van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca. De tweede plaats ging naar Hotel Pulitzer uit Amsterdam. Le Brasseur uit Maarssen maakt op de derde plaats de...

Ondernemen
Wees goed voorbereid: download de gloednieuwe HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Lunch Fastservice
Restaurant nNea serveert bekroonde pizza’s nu ook tijdens lunch

Sinds de opening in 2019 veroveren nNea’s Napolitaanse pizza’s de harten van velen. Italiaanse experts riepen het restaurant zelfs uit tot een van de beste pizzeria’s van Europa. nNea’s deegmeesters kunnen er geen genoeg van krijgen, daarom opent het restaurant haar deuren nu...

Interview
Maggie Blue: All-day (and night) concept in Alphen aan den Rijn [video]

Van lunch tot dj’s en livemuziek op de vrijdag- en zaterdagavonden: Maggie Blue in Alphen aan den Rijn heeft het allemaal. Sinds 24 juli 2017 zijn de deuren van Maggie Blue geopend. Sindsdien hebben ze erg veel gedaan om uniek te zijn, maar ook aanspreekbaar en inspirerend voor gasten. Mike, (...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: