Dit zijn de 10 meest geïnstagramde regionale gerechten

24 juni 2019 | Thijs Jacobs

Wat zet je op de kaart als je op social media een hit wilt zijn? Het  Britse bedrijf Gousto, dat maaltijdpakketten produceert, heeft 150 miljoen Instagram-posts doorzocht om te onthullen welke gerechten het vaakst werden gedeeld en in welke regio. In de regio New York zijn ze verzot op pizza, terwijl sushi in Tokio de boventoon voert.

Met behulp van een score die de hashtaggegevens van Instagram, gecombineerd met zoekvolume-informatie van Google Ads, kon de organisatie 353 van 's werelds meest populaire regionale en nationale gerechten in kaart brengen.

De resultaten bevestigen de populariteit van beproefde favorieten, waarbij comfortvoedsel, retrogerechten en afhaalmaaltijden uit Amerikaanse landen de boventoon voeren.

Pizza bovenaan de lijst

Bovenaan de lijst staat de welbekende pizza, de pizza met dikke bodem en veel toppings is een Amerikaans gerecht, met maar liefst 37,9 miljoen hashtagvermeldingen over New York, gevolgd door de hamburger op de tweede plaats, met 35 miljoen berichten (Texas, VS). Sushi kwam in de derde plaats, met 23,6 miljoen berichten (Tokyo, Japan).

Macarons waren de enige zoete traktatie in de lijst, met 5 miljoen berichten (Parijs, Frankrijk), waardoor het ook het meest Instagrammable Europese gerecht is.


De 10 meeste geïnstagramde regionale gerechten:

1. Pizza (New York, VS) - 37,9 miljoen posts
2. Hamburger (Texas, VS) - 35 miljoen berichten
3. Sushi (Tokio, Japan) - 23,6 miljoen posts
4. Biefstuk (Idaho, VS) - 10,2 miljoen posts
5. Macarons (Parijs, Frankrijk) - 5 miljoen posts
6. Pho (Hanoi, Vietnam) - 2,7 miljoen posts
7. Lamsvlees (Colorado, VS) - 2,3 miljoen posts
8. Gebakken kip (Mississippi, VS) - 2,1 miljoen posts
9. Pesto (Genua, Italië) - 1,7 miljoen posts
10. Poke (Hawaï, Noord-Amerika) - 1,5 miljoen posts

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt en duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

trends
Han Ji adviseert: Trends in 2019 en hoe hier als eigenaar mee om te gaan

De restaurantbranche was het afgelopen jaar onderhevig aan veel veranderingen: een belastingverhoging, toenemende concurrentie, de opkomst van nieuwe restaurantconcepten en een vervaging van horeca-segmenten. Stuk voor stuk ontwikkelingen waardoor traditionele horecaondernemers hun omzet zagen dalen...

Columns Blog
De kroon op je werk

Soms duizelt het mij van de ranglijsten in onze branche. Zo heb je de beste van de beste volgens de Lekker, GaultMillau of Michelingids. De verkiezing van de leukste, smakelijkste of meest duurzame. Dan draait het weer om het fraaiste design, beste concept of zit je in een competitie om de hoogste o...

Events Culinair
Rising star Dennis Huwaë aangekondigd als nieuwe gast chef bij Restaurant Hemingway

Na het succes van het gast chef evenement met Syrco Bakker kondigt Restaurant Hemingway nu de volgende gast chef aan. Chef Torben Bouterse zal op 3 april 2020 de handen ineen slaan met ‘rising star’ Dennis Huwaë van Restaurant Daalder in Amsterdam. Deze chef staat bekend om het str...

Amsterdam Opening Internationaal
TOZI Restaurant & Bar na Londen nu ook in Amsterdam [foto's]

Op 8 november 2019 opende TOZI Restaurant & Bart haar deuren voor het Nederlandse publiek. Na zes succesvolle jaren in het hart van Victoria, Londen – en een vriendschap die twee keer zo groot is – kondigen chef-kok Maurilio Molteni en Senior Restaurant Manager, Stefano Meloni, met t...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: