Digitaal leren over hulpbehoevendheid

17 januari 2013 |
Digitaal leren over hulpbehoevendheid

In de horeca is iedereen welkom. Dat geldt ook voor gasten met een beperking. Voor veel medewerkers is de omgang met deze groep echter onbekend terrein. Een gratis e-learning kan hulp bieden.

Begrijpen en communiceren
De e-learning Gastvrijheid is ontwikkeld om de gast met een beperking zich welkom te laten voelen in de horeca. Faciliteiten zoals automatische deuren of een invalidentoilet zijn al een enorme hulp. Maar het is de houding van het personeel die bepaalt of gasten terugkomen. Medewerkers moeten een gast kunnen begrijpen en hierop inspelen. Het begrijpen van een hulpbehoevend persoon is belangrijk, maar vaak ook moeilijk. Het helpen van een gast die blind is of communiceren met iemand met een beperking is lastig. Veel medewerkers bevinden zich dan op onbekend terrein.
Digitaal leren
Om het personeel te helpen heeft AllesToegankelijk de e-learning ontwikkeld, in samenwerking met Koninklijke Horeca Nederland en Foodstep. De module geeft informatie over verschillende beperkingen. Deelnemers krijgen aan de hand van voorbeelden praktische tips. Nadat de medewerker is geslaagd voor de afsluitende toets ontvangt hij of zij een certificaat.

Marijn Brok

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Awards Culinair
Mark Captein van Orangerie De Pol is Chef van het Jaar bij JRE

Mark Captein, die samen met zijn partner Marjolein van der Ham Orangerie De Pol runt in Doetinchem, is door restaurantvereniging JRE-Nederland uitgeroepen tot Chef van het Jaar. ‘Ik ben verrast en enorm trots op deze prijs’. JRE-Nederland is een van de toonaangevende restaurantverenig ...

Hotelketens
Van der Valk Hotel Amersfoort start 'restaurant take over'

Nu restaurants gesloten zijn, maar hotels wel nog open mogen, is Van der Valk Hotel Amersfoort-A1 een samenwerking gestart met lokale restaurants in Amersfoort. Een zogenoemde restaurant take over. Zo krijgen de koks van bekende restaurants in Amersfoort de mogelijkheid om hun gerechten klaar te mak ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je restaurant

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: