Deliveroo gaat vermiste personen zoeken

30 april 2019 | Thijs Jacobs

Op 30 april lanceren Deliveroo en de politie de campagne ‘Ride to Find’. Deliveroo-bezorgers zullen in Amsterdam, Den Haag, Breda en Nijmegen een maand lang maaltijden bezorgen met een verdwijningsposter op hun bezorgtas. Hiermee hoopt de politie waardevolle tips binnen te krijgen over vijf langdurig vermiste personen.

‘Mis je mei?’

De maand mei is ‘Mis je mei?’-maand in Nederland, bedoeld om vermissingszaken extra aandacht te geven. Dat is meteen het startpunt waarop ongeveer 100 Deliveroo-koeriers met een aangepaste bezorgtas rondrijden in de vier steden. Vele mensen zullen op die manier oog in oog komen te staan met een van de vijf personen die langdurig vermist zijn. De verdwijningsposters worden ook via sociale media gedeeld om de actie nationale aandacht te geven.

Onzekerheid

Met het initiatief van Deliveroo hoopt de politie aanwijzingen te krijgen over de vijf vermissingen. Aandacht voor vermisten, hoelang ze ook weg zijn, blijft belangrijk. Landelijk Bureau Vermiste Personen-medewerker Neeltje Wagenaar: “Elke aandacht die er voor vermisten is, helpt. Al was het maar troost die familie kan putten uit het zoekwerk van de politie. Het ergste voor achterblijvers is het niet weten waar hun dierbare is. Zeker als vermissingen lang duren, zitten achterblijvers in constante onwetendheid en onzekerheid. We hopen dat deze actie met Deliveroo informatie oplevert die uiteindelijk tot duidelijkheid over één of meer vermisten leidt.’’

Enthousiast

“Deliveroo-koeriers reageerden enthousiast op de mogelijkheid om bij te dragen aan deze actie. Zij fietsen door vele wijken in steden in Nederland om eten te bezorgen en worden zo door veel mensen gezien. Door de bezorgtassen met verdwijningsposters tijdens hun werk te gebruiken, ondersteunen zij een belangrijk doel”, aldus Stijn Verstijnen, directeur Nederland bij Deliveroo. “We hopen dat onze Ride to Find-campagne zal bijdragen aan het herenigen van de vermiste personen met hun naasten, en dat het anderen bewust maakt van vermissingszaken en wat zij kunnen doen om bij te dragen.”

Heuse mediahype

Het is de eerste keer dat deze samenwerking plaatsvindt in Nederland. In het Verenigd Koninkrijk zorgde eenzelfde campagne, met de organisatie Missing People, in december 2018 voor een heuse mediahype. Daar werden drie van de vermiste personen gevonden tijdens de campagne. Ook in België is aandacht geweest voor de Ride to Find-campagne in januari van dit jaar. Daar werd aandacht gevraagd voor vermiste kinderen, via de organisatie Child Focus. In Nederland worden de ruim 2.500 Deliveroo-bezorgers, naast de campagne, aangemoedigd om de link naar de pagina vermiste personen van de politie te delen via social media. In de aanloop naar de Dag van het Vermiste Kind, op 25 mei, zal Deliveroo ook aandacht besteden aan AMBER Alert.

Contactgegevens vermiste personen

Iedereen die informatie heeft over een van deze verdwijningsberichten wordt aangespoord om de politie te bellen. Dit kan ieder moment van de dag, 7 dagen per week en 24 uur per dag via 0900-8844.

Vijf langdurig vermiste personen

Om wie gaat het?

•          James Patrick Grealis, 35 jaar en vermist uit Breda sinds 23 oktober 2008;
•          Bas Rossen, 63 jaar en vermist uit Breda sinds 15 januari 2017;
•          Jeroen de Wit, 32 jaar en vermist uit Leimuiden sinds 18 februari 2018;
•          Sidney Lute, 21 jaar oud en vermist uit Assendelft sinds 2 november 2016;
•          Dirk van den Belt, 82 jaar en vermist uit Kampen op 8 april 2018;
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: