De Pier in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie

23 januari 2019 | Thijs Jacobs

De Pier in Scheveningen was in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie. Ten opzichte van 2017 is het aantal evenementen dat op De Pier werd georganiseerd verdrievoudigd. Zo organiseerde het internationale bedrijf Directions EMEA een feest met Pier Proeverij voor 2500 Microsoft partners waarbij alle ruimtes en zalen van De Pier werden gebruikt, met telkens een andere muziekprogrammering.

Daarnaast was het Zuidereiland de locatie voor de de VIP AREA tijdens de Red Bull Knock Out Race en organiseert advocatenkantoor Bird & Bird jaarlijks een “Pier Proeverij” voor studenten. Ook was De Pier host van innovatieve concepten als het MuteSounds Festival voor dove, slechthorende én horende bezoekers en de Seasights Summit. “Dat wij de enige evenementenlocatie in Nederland boven zee zijn, heeft enorm veel aantrekkingskracht”, aldus Herman Smit, General Manager van De Pier. “Enerzijds voor bedrijven die zich bezighouden met innovatie, duurzaamheid of vooruitstrevende initiatieven die met de oceaan te maken hebben. Maar ook het (internationale) bedrijfsleven gebruikt geregeld onze congreszalen en vergaderruimtes”. Om aan de stijgende vraag te voldoen zal dit jaar de Panoramazaal op het Zuidereiland, die in het weekend wordt gebruikt voor Tasty Comedy, doordeweeks worden ingezet als congreszaal. Daarnaast investeert De Pier in uitbreiding van het sales- en eventteam. Voor meer informatie zie www.pier.nl 

360 graden uitzicht boven zee

Herman Smit, General Manager De Pier: ‘Wij ontvangen steeds meer belangstelling uit binnen- en buitenland voor De Pier als evenementen- en congreslocatie. Men is vooral onder de indruk bij het zien van het 360 graden uitzicht over de Noordzee en het strand van Scheveningen, hetgeen natuurlijk uniek is. Daarnaast hebben we eigen restaurants die cateren, men kan overnachten in de Pier Suites of een ritje in het Reuzenrad aan het evenement koppelen. Dit verklaart ons inziens dan ook de enorme stijging in het aantal aanvragen.’

Over De Pier

De Pier in Scheveningen is een ware foodboulevard, met een eigentijds en hoogwaardig aanbod van streetfood, restaurants, bars, terrassen en winkels. In november 2016 voegde De Pier daar nog eens vijf luxueuze hotelsuites (zie www.piersuites.nl) aan toe. Op De Pier zijn het hele jaar door festivals, culturele events, markten en muzikale optredens. De Pier is daarnaast zeer in trek als evenementenlocatie voor congressen, seminars en (bedrijfs-)feesten. De Pier is het hele jaar open en dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur. De toegang is gratis. Voor meer informatie zie www.pier.nl

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: