De Pier in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie

23 januari 2019 | Thijs Jacobs

De Pier in Scheveningen was in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie. Ten opzichte van 2017 is het aantal evenementen dat op De Pier werd georganiseerd verdrievoudigd. Zo organiseerde het internationale bedrijf Directions EMEA een feest met Pier Proeverij voor 2500 Microsoft partners waarbij alle ruimtes en zalen van De Pier werden gebruikt, met telkens een andere muziekprogrammering.

Daarnaast was het Zuidereiland de locatie voor de de VIP AREA tijdens de Red Bull Knock Out Race en organiseert advocatenkantoor Bird & Bird jaarlijks een “Pier Proeverij” voor studenten. Ook was De Pier host van innovatieve concepten als het MuteSounds Festival voor dove, slechthorende én horende bezoekers en de Seasights Summit. “Dat wij de enige evenementenlocatie in Nederland boven zee zijn, heeft enorm veel aantrekkingskracht”, aldus Herman Smit, General Manager van De Pier. “Enerzijds voor bedrijven die zich bezighouden met innovatie, duurzaamheid of vooruitstrevende initiatieven die met de oceaan te maken hebben. Maar ook het (internationale) bedrijfsleven gebruikt geregeld onze congreszalen en vergaderruimtes”. Om aan de stijgende vraag te voldoen zal dit jaar de Panoramazaal op het Zuidereiland, die in het weekend wordt gebruikt voor Tasty Comedy, doordeweeks worden ingezet als congreszaal. Daarnaast investeert De Pier in uitbreiding van het sales- en eventteam. Voor meer informatie zie www.pier.nl 

360 graden uitzicht boven zee

Herman Smit, General Manager De Pier: ‘Wij ontvangen steeds meer belangstelling uit binnen- en buitenland voor De Pier als evenementen- en congreslocatie. Men is vooral onder de indruk bij het zien van het 360 graden uitzicht over de Noordzee en het strand van Scheveningen, hetgeen natuurlijk uniek is. Daarnaast hebben we eigen restaurants die cateren, men kan overnachten in de Pier Suites of een ritje in het Reuzenrad aan het evenement koppelen. Dit verklaart ons inziens dan ook de enorme stijging in het aantal aanvragen.’

Over De Pier

De Pier in Scheveningen is een ware foodboulevard, met een eigentijds en hoogwaardig aanbod van streetfood, restaurants, bars, terrassen en winkels. In november 2016 voegde De Pier daar nog eens vijf luxueuze hotelsuites (zie www.piersuites.nl) aan toe. Op De Pier zijn het hele jaar door festivals, culturele events, markten en muzikale optredens. De Pier is daarnaast zeer in trek als evenementenlocatie voor congressen, seminars en (bedrijfs-)feesten. De Pier is het hele jaar open en dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur. De toegang is gratis. Voor meer informatie zie www.pier.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: