De Pier in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie

23 januari 2019 | Thijs Jacobs

De Pier in Scheveningen was in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie. Ten opzichte van 2017 is het aantal evenementen dat op De Pier werd georganiseerd verdrievoudigd. Zo organiseerde het internationale bedrijf Directions EMEA een feest met Pier Proeverij voor 2500 Microsoft partners waarbij alle ruimtes en zalen van De Pier werden gebruikt, met telkens een andere muziekprogrammering.

Daarnaast was het Zuidereiland de locatie voor de de VIP AREA tijdens de Red Bull Knock Out Race en organiseert advocatenkantoor Bird & Bird jaarlijks een “Pier Proeverij” voor studenten. Ook was De Pier host van innovatieve concepten als het MuteSounds Festival voor dove, slechthorende én horende bezoekers en de Seasights Summit. “Dat wij de enige evenementenlocatie in Nederland boven zee zijn, heeft enorm veel aantrekkingskracht”, aldus Herman Smit, General Manager van De Pier. “Enerzijds voor bedrijven die zich bezighouden met innovatie, duurzaamheid of vooruitstrevende initiatieven die met de oceaan te maken hebben. Maar ook het (internationale) bedrijfsleven gebruikt geregeld onze congreszalen en vergaderruimtes”. Om aan de stijgende vraag te voldoen zal dit jaar de Panoramazaal op het Zuidereiland, die in het weekend wordt gebruikt voor Tasty Comedy, doordeweeks worden ingezet als congreszaal. Daarnaast investeert De Pier in uitbreiding van het sales- en eventteam. Voor meer informatie zie www.pier.nl 

360 graden uitzicht boven zee

Herman Smit, General Manager De Pier: ‘Wij ontvangen steeds meer belangstelling uit binnen- en buitenland voor De Pier als evenementen- en congreslocatie. Men is vooral onder de indruk bij het zien van het 360 graden uitzicht over de Noordzee en het strand van Scheveningen, hetgeen natuurlijk uniek is. Daarnaast hebben we eigen restaurants die cateren, men kan overnachten in de Pier Suites of een ritje in het Reuzenrad aan het evenement koppelen. Dit verklaart ons inziens dan ook de enorme stijging in het aantal aanvragen.’

Over De Pier

De Pier in Scheveningen is een ware foodboulevard, met een eigentijds en hoogwaardig aanbod van streetfood, restaurants, bars, terrassen en winkels. In november 2016 voegde De Pier daar nog eens vijf luxueuze hotelsuites (zie www.piersuites.nl) aan toe. Op De Pier zijn het hele jaar door festivals, culturele events, markten en muzikale optredens. De Pier is daarnaast zeer in trek als evenementenlocatie voor congressen, seminars en (bedrijfs-)feesten. De Pier is het hele jaar open en dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur. De toegang is gratis. Voor meer informatie zie www.pier.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
‘Gastvrij Arnhem’ eerste centrale registratie tool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Economie Corona
Aantal opgeheven horecavestigingen in 2020 hoger dan ooit

In de Randstad zijn in 2020 relatief veel vestigingen van bedrijven opgeheven. In de regio’s Haarlem en Groot-Amsterdam ging het om ruim 6,5 procent van alle bedrijfsvestigingen. In 2020 was zowel het aantal opheffingen als oprichtingen van bedrijfsvestigingen het hoogst sinds het begin van de ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Wet- en regelgeving Corona
Burgemeesters willen terrassen graag weer openen

Steeds meer burgemeesters scharen zich achter de oproep van burgemeester Halsema (Amsterdam) om de terrassen weer te openen. Dit zou het beter mogelijk maken om de buitenruimte optimaal en gecontroleerd te kunnen gebruiken, met inachtneming van de coronamaatregelen. In veel steden werd het de afg ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: