Daniel Kaan en Alexander Claus treden toe tot directie Claus Company

12 november 2018 | Thijs Jacobs

Per 1 oktober jl. bestaat de directie van Claus Company uit drie directieleden. Na het afscheid van Leo Claus wordt CEO Rick Claus versterkt door Alexander Claus (CCO) en Daniel Kaan (COO). Dit nieuwe directieteam kijkt vol enthousiasme naar de toekomst.

Daniel Kaan, afgestudeerd aan Hotelschool Leeuwarden, heeft tijdens zijn studie ervaring opgedaan in Australië en China. Na zijn afstudeerstage bij Grand Hyatt Beijing heeft hij daar twee jaar gewerkt en deed vervolgens meer internationale ervaring op in de hospitality branche. Daniel Kaan groeide al snel door naar managementfuncties in meeting & events, food & beverage en general management. Deze functies brachten hem de afgelopen 20 jaar naar Kenia, China, Dubai en Bahrein, met een vier jarige tussenstop als hotelmanager bij Mövenpick Hotel Amsterdam. Daniel heeft genoten van zijn internationale carrière, maar het is nu tijd voor hem en zijn gezin om zich weer te vestigen in Nederland. “Ik ben ontzettend trots toe te treden tot de directie van Claus Company. De activiteiten van het bedrijf sluiten perfect aan op mijn werkervaring en de dynamische tijden waarin we ons bevinden maakt dit een super leuke uitdaging”, aldus Daniel.

Alexander Claus

Alexander Claus vult aan: “We gaan een mooie en interessante toekomst tegemoet. We hebben een gezond bedrijf met een geweldig team.” Sinds 2012 werkt Alexander Claus bij Claus Company waar hij de functies van projectmanager en brand manager bekleedde, alvorens hij toetrad tot de directie als commercieel directeur. “Ik ben erg dankbaar dat ik het vertrouwen krijg voor deze uitdaging.” 
Na zijn studie aan Hotelschool Den Haag, heeft Alexander zich tijdens de master hospitality management aan de Florida International University gespecialiseerd in hotelvastgoed. Zijn carrière startte als evenementenorganisator bij O’Neill waarna hij hotelmanager was van een boutique hotel in Panama en hij vervolgens consultancy en developementbureau Shjark Group oprichtte.

Taakverdeling 

President-directeur Rick Claus blijft eindverantwoordelijk voor Claus Company. Hij richt zich op de strategische ontwikkeling van het bedrijf en is voorzitter van de directie. Daniel Kaan is als operationeel directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele werkzaamheden van Claus Park Collection, voor zowel food & beverage en productontwikkeling, als personeelszaken. Commercieel directeur Alexander Claus richt zich o.a. op marketing, brand management, sales strategieën en haalbaarheidsonderzoeken.

Claus Company 

Claus Company is een toonaangevend en dynamisch horecaconcern dat zich bezig houdt met allerlei vormen van horeca zoals: restaurants, hotel, evenementen, congressen, bowling etc. Deze drie horecalocaties in Hoofddorp treden als Claus Park Collection naar buiten. Belangrijke speerpunten zijn: goede kwaliteit, creatief en professionaliteit. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Courtyard by Marriott Hotel.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: