Bistro Croquant zet culinaire kroket centraal

12 maart 2018 | Thijs Jacobs

Bistro Croquant in Maastricht scoort met de culinaire kroket. Vooral in combinatie met gerechten om te beleven en te delen slaat het nieuwe restaurant aan. Eigenaar Roland Philipsen heeft naast de culinaire kroket nog veel meer in petto in dit nieuwe restaurant.

Het adres Achter de Molens 15 in Maastricht heeft een ware metamorfose ondergaan. Waar ‘Limburg Kookt’ was gevestigd, straalt nu een totaal nieuw horecaconcept, onder de vleugels van een oude bekende. Chef-kok Roland Philipsen opende er met Bistro Croquant een restaurant traditioneel perfecte gerechten worden geserveerd in een ambiance van sfeervol, gezellig eten. En dat alles voor een alleszins betaalbare prijs.

Gezellige bistro

Na een soft launch eind vorig jaar heeft Philipsen de tijd genomen om het concept goed neer te zetten. Dat bestaat uit een frisse en gezellige bistro waar gastronomische en creatieve gerechten worden geserveerd met als doel gasten verrassen en inspireren.

Beleven en delen van gerechten

Een van de speerpunten van Bistro Croquant is het combineren van het beleven en delen van gerechten met exclusieve, culinair hoogstaande kroketvariaties. ‘Een rundvleeskroket is helemaal prima’, zegt Philipsen. ‘Maar er zijn zoveel heerlijke andere ingrediënten waarmee kroketten zijn te maken en die het product mijlenver uittillen boven het ‘snackniveau’. De kroket is dé ultieme smaakdrager voor alle producten. Mits vervaardigd uit de beste ingrediënten en volgens exclusieve receptuur’.

Philipsen over Bristro Croquant: ‘Een restaurant, dat de losse, vrije sfeer biedt die hoort bij ‘de kroket’, maar waar méér op het menu staat. Om deze exclusiviteit van de kroketten te benadrukken én een knipoog te geven naar de Franse oorsprong ervan, staan ze onder de noemer “Croquettes’ de gehele dag op de kaart’.

Meerdere smaakbelevingen

Maar het menu biedt meer. De lunchkaart is to-the-point en biedt genoeg variatie voor een toegankelijke prijs. Philipsen: ‘Met de avondgerechten, die geserveerd worden in kleine porties, niet te verwarren met tapas of ander fingerfood, willen we de gasten meerdere smaakbelevingen laten ervaren. In alles gericht op twee onmisbare basisfundamenten: beleving en kwaliteit’.

Toen ‘Limburg Kookt’ besloot om te stoppen in het pand Achter de Molens, deed zich voor Philipsen de perfecte gelegenheid voor om zijn ideeën om te zetten in werkelijkheid: ‘We hebben het rigoureus aangepakt en het complete interieur veranderd. Het is nu nét dat tikkie anders dan veel andere restaurants. Dat komt vooral door de indeling. De open keukenbar vormt, samen met de drankenbar, het kloppende hart van de zaak. Je kunt letterlijk een kijkje in de keuken nemen en zien hoe ik te werk ga’, aldus Philipsen.

Over Bistro Croquant

Bistro Croquant is daardoor een totaal nieuw restaurant geworden. Met veel hoekjes en plaatsen, waar je gezellig met een groep (of intiem met z’n tweeën) kunt genieten van samen eten en drinken. Vooral dat laatste, samen, staat centraal in de aanpak van Roland Philipsen. Hij wil een sfeer creëren van genieten en ontmoeten. Philipsen: ‘Dat doen we met het eten en drinken, maar ook door een plek te bieden waar mensen zich thuis voelen. Daarmee krijgt Maastricht er echt een heel fijne, culinaire plek bij’.

Bistro Croquant is gelegen aan Achter de Molens 15 te Maastricht en is geopend op woensdag en donderdag van 16.00 tot 00.00 uur en van vrijdag tot met zondag van 12.00 tot 0.00 uur.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Laat jouw terras zien!

Het is bijna zover. Op 28 april mogen de terrassen, natuurlijk wel met de nodige beperkingen, weer open. Het is voor veel horecaondernemers het startschot voor de race naar volledige heropening van de horeca en inmiddels worden er de nodige voorbereidingen getroffen om de terrassendag woensdag tot e ...

Drinks
Recordaantal van 539 bieren in 7e Dutch Beer Challenge

Op donderdag 22 april 2021 werd voor de zevende keer de Dutch Beer Challenge gehouden. Voor deze editie van de Nederlandse biercompetitie hebben grote en kleine brouwerijen gezamenlijk een recordaantal van 539 bieren ingeschreven. Deze editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by ...

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: