Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht 

11 oktober 2018 | Thijs Jacobs
Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht <

De 64ste editie van horecavakbeurs BBB Maastricht trok bijna 15.000 horecaprofessionals uit Nederland, België en Duitsland naar MECC Maastricht. De ruim 400 exposanten, die samen alle horecasegmenten vertegenwoordigden, waren zeer tevreden met de opkomst en de kwaliteit van de bezoekers. Een groot deel heeft hun vertrouwen in de organisatie uitgesproken en bevestigd door al een plek te reserveren voor BBB Maastricht 2019, dat plaatsvindt van 7 t/m 9 oktober volgend jaar.

Moe, maar voldaan

Beursmanager Erik Stroink is moe, maar voldaan: “Bij het organiseren van een beurs als BBB Maastricht komt zoveel kijken en de weken voorafgaand zijn altijd zeer hectisch, maar vanaf het moment dat de deuren open gaan op maandagochtend kan ik langzaam aan genieten. Ik ben bijzonder trots op het resultaat dit jaar. Weer meer bezoekers dan vorig jaar, meer exposanten die bovendien tevreden zijn en een geweldige sfeer op de beursvloer waar volop genetwerkt werd.”

Kookwedstrijden

Restaurant U uit Genk en Restaurant Mood uit Rotterdam hebben de Fish XL kookwedstrijden gewonnen die plaatsvonden in de arena van Cooking Mania. Laatstgenoemde won bovendien de Electrolux dagprijs op dinsdag. Zeven koks kookten tijdens de Fish XL wedstrijden uit een blackbox gevuld met duurzame vis en zee gerelateerde ingrediënten waaronder zeewier en gingen de strijd met elkaar aan om het mooiste en beste visgerecht te bereiden.

De Hanos kookwedstrijd op woensdag werd gewonnen door Kris School van Brasserie Flo en de biologische kookwedstrijd van Centraal Beheer is gewonnen door Yenna van Leeuwen die op dit moment werkervaring opdoet bij Chateau Neercanne.

Dagelijks werd er door Ecolab een hygiëneprijs uitgereikt aan de kok die het schoonst werkte volgens de HACCP code. Kasteeltje Hattem won de Ecolab dagprijs op dinsdag en op woensdag kwam restaurant Rantree uit Maastricht als winnaar uit de bus .

Save the date: BBB Maastricht 2019 vindt plaats van 7 t/m 9 oktober 2019.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: