Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht 

11 oktober 2018 | Thijs Jacobs
Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht <

De 64ste editie van horecavakbeurs BBB Maastricht trok bijna 15.000 horecaprofessionals uit Nederland, België en Duitsland naar MECC Maastricht. De ruim 400 exposanten, die samen alle horecasegmenten vertegenwoordigden, waren zeer tevreden met de opkomst en de kwaliteit van de bezoekers. Een groot deel heeft hun vertrouwen in de organisatie uitgesproken en bevestigd door al een plek te reserveren voor BBB Maastricht 2019, dat plaatsvindt van 7 t/m 9 oktober volgend jaar.

Moe, maar voldaan

Beursmanager Erik Stroink is moe, maar voldaan: “Bij het organiseren van een beurs als BBB Maastricht komt zoveel kijken en de weken voorafgaand zijn altijd zeer hectisch, maar vanaf het moment dat de deuren open gaan op maandagochtend kan ik langzaam aan genieten. Ik ben bijzonder trots op het resultaat dit jaar. Weer meer bezoekers dan vorig jaar, meer exposanten die bovendien tevreden zijn en een geweldige sfeer op de beursvloer waar volop genetwerkt werd.”

Kookwedstrijden

Restaurant U uit Genk en Restaurant Mood uit Rotterdam hebben de Fish XL kookwedstrijden gewonnen die plaatsvonden in de arena van Cooking Mania. Laatstgenoemde won bovendien de Electrolux dagprijs op dinsdag. Zeven koks kookten tijdens de Fish XL wedstrijden uit een blackbox gevuld met duurzame vis en zee gerelateerde ingrediënten waaronder zeewier en gingen de strijd met elkaar aan om het mooiste en beste visgerecht te bereiden.

De Hanos kookwedstrijd op woensdag werd gewonnen door Kris School van Brasserie Flo en de biologische kookwedstrijd van Centraal Beheer is gewonnen door Yenna van Leeuwen die op dit moment werkervaring opdoet bij Chateau Neercanne.

Dagelijks werd er door Ecolab een hygiëneprijs uitgereikt aan de kok die het schoonst werkte volgens de HACCP code. Kasteeltje Hattem won de Ecolab dagprijs op dinsdag en op woensdag kwam restaurant Rantree uit Maastricht als winnaar uit de bus .

Save the date: BBB Maastricht 2019 vindt plaats van 7 t/m 9 oktober 2019.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Restaurant
In dit restaurant eten de gasten van het scherm van hun smartphone

Restaurant 't Kleijn Geluck in Son bood donderdagavond wel een heel bijzonder menu aan. Men kon er die avond immers genieten van een achtgangendiner, geserveerd op je eigen telefoon. Nee, niet zo'n ouderwetse, zoals op de foto, maar op de smartphone van de gast zelf. Op die manier kunnen de ...

Achtergronden
Lunchroom Amersfoort beschadigd na explosie

In de vroege ochtend van vrijdag 19 juli (omstreeks 05.20 uur) werden omwonenden van De Kamp in Amersfoort gewekt door enorme knallen. Er is bij het afgaan van explosieven (vermoedelijk zwaar vuurwerk) schade ontstaan aan de deuur van een lunchroom. De politie doet onderzoek. Op basis van camerab...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: