Bezorgen vanuit de horeca enorm in trek

22 augustus 2016 | Thijs Jacobs

Bezorgen is de grote trend. De potentie van de bezorgdiensten voor food wordt door lang niet iedereen op waarde geschat, maar in grotere steden als Utrecht en Amsterdam wordt menig voetganger nu al van de sokken gereden door de op tweewielers opererende bezorgers van bezorgdiensten als Foodora en Deliveroo. En wat te denken van de brommers van Thuisbezorgd? Op dit moment is er in Nederland een markt van foodbezorging vanuit de horeca van 695 miljoen euro, en dat zal doorgroeien naar 1,5 miljard euro in 2025, zo staat te lezen in een rapport van Food Service Instituut Nederland (FSIN), dat in september uitkomt en dat door het FD werd ingezien voor publicatie. 

Internationaal gezien is Uber al enige tijd actief met maaltijdbezorging onder de naam UberEats. Met name mannen en jongeren onder de 25 jaar bestellen vaak en steeds vaker. Toch zijn de kosten van bezorgen nu nog hoog, hetgeen de winstgevendheid van bezorgdiensten onder druk zet. Deze bedrijven zijn tevens genoodzaakt om een groot deel van hun inkomsten in te zetten voor (online) marketing, waardoor er rode cijfers geschreven worden. Schaalvergroting is dan ook een voorwaarde voor het succes van deze bedrijven, en zoals het er nu uitziet, wordt bezorgen steeds populairder. 

En het huis van 2025? Dat heeft geen keuken meer. Een koelkast, afvalemmer en magnetron zijn voldoende. De komst van Ubereats naar Nederland is aanstaande, aangezien het bedrijf in ons land al druk doende is met het werven van personeel. Is jouw zaak alaangesloten bij een bezorgdienst? 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Columns
Column Sico de Moel: Derde date

Rode broek, keurige schoenen, net jasje, ik zette zijn prachtige bloem even in een vaasje. Hij had afgesproken met mijn buurmeisje. Ze woont bij mij aan de overkant van de gracht. Het zou hun derde date worden. Het regende buiten een beetje en de dame liet nog even op zich wachten. "He...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Achtergronden Culinair
Nedstede verwelkomt nieuwe huurder Restaurant Rust Wat

Nedstede Groep feliciteert Bas Rasker en zijn Axivate Horeca Group met de overname van het Blaricumse restaurant Rust Wat. In dit verband heeft Nedstede met Axivate Horeca Group een nieuwe, twintigjarige huurovereenkomst gesloten. Rasker kocht het beroemde Gooise restaurant van Marc Bon, die met zij...

Opening Den Haag
STAN&CO Den Haag gaat bijna open

Na een rigoureuze verbouwing van een jaar is STAN&CO Den Haag bijna klaar voor de opening. In het pand aan het Buitenhof wordt de laatste hand gelegd aan een bar-restaurant waar gasten gedurende de hele dag en avond terecht kunnen voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De nieuwe gevel is voorzien...

Events Advertorial
Ontdek op Europese beurzen nieuwe trends en innovaties voor de horeca

Dit najaar vinden er in Europa uiteenlopende beurzen plaats die afgestemd zijn op de behoeften van de horecasector. Ze reiken inspiratie en ideeën aan voor nieuwe trends en producten en zijn een bezoek meer dan waard. In november vinden de volgende evenementen plaats: België – ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: