Belgische chef beklaagt zich over onbeschofte gasten

18 september 2017 | Thijs Jacobs

Sam van Houcke, de chef van restaurant Onder de Toren in het Belgische Hansbeke, beklaagde zich op Facebook over enkele wel zeer onbeschofte gasten. Hij riep op om het bericht te delen. Op zijn Facebookpagina schreef hij het volgende:

'Beste dame die gisteren in ons restaurant kwam dineren.
Wanneer u deze ochtend, waarschijnlijk met een ferme kater, wakker wordt hoop ik dat u zich realiseert dat uw gedrag ronduit onbeschoft was en het niet ok is mijn personeel tot huilen toe uit te schelden.

Onder de Toren, het kleine restaurant in het even kleine dorp is een plaats waar mensen komen om gastronomisch te genieten. En in eerste instantie leek u hier ook voor te komen. Toen bleek er iets niet naar uw wens te zijn, waar wij als team direct een oplossing voor zochten. Dit weerhield er u echter niet van om mijn zaalpersoneel, incl mijn vrouw, verder uit te schelden voor het volledige restaurant. De opmerkingen vlogen in het rond en u hield een advocaat-waardige pleidooi voor de andere restaurantbezoekers. Tot mijn grote verbazing werd mijn vrouw ineens voor de 2de maal de huid vol gescholden omdat zij bij het brengen van de rekening geen korting gaf omdat de klant had aangegeven cash te willen betalen en geen nood had aan een btw briefje. Als zelfstandigen onder elkaar was het bijzonder klantonvriendelijk om dit niet te doen, beweerde de heer in kwestie. Zelf nadat hem werd uitgelegd dat wij werken met de officiële kassa en sowieso altijd een btw bon geven en alles geregistreerd staat in het kassasysteem. Na 2u aan een stuk uitgescholden te worden, was dit voor mijn vrouw de druppel. Gekraakt en huilend stond ze in mijn keuken, niet meer wetende wat te moeten doen. Al 11 jaar werk ik samen met Stefanie in een restaurant, nog NOOIT heb ik haar weten huilen omdat een klant haar zo behandelde!!!!

Daarom wil ik u graag even verduidelijken dat ik en mijn collega’s in de horeca elke dag met hart en ziel werken om hun klanten een aangename tijd te bezorgen. Door de grote variëteit aan mensen waarmee wij werken is onze job bijzonder uitdagend. Er mag nooit iets foutlopen, wil dat zeggen dat dat nooit gebeurd? Zeker niet, dat zou een utopie zijn. Wij zijn ook maar mensen, mensen met een passie! Mensen die zich elke dag inzetten om het onze restaurantbezoekers, net zoals u, naar hun zin te maken.

Ik hoop dat door deze brief u beseft dat de manier waarop u gisteren mijn personeel behandeld heeft niet door de beugel kan en ook zij een minimum aan respect verdienen! Meer zelf ik heb immens veel respect dat zij deze avond opnieuw zich 100% zullen inzetten voor onze nieuwe gasten terwijl dit incident zeker nog niet verteerd zal zijn.

Verder nog een fijn weekend gewenst
Sam
Restaurant Onder de Toren

Sharen mag want ALLE horecapersoneel verdient RESPECT!'

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Restaurant Biologisch
Restaurant Veldzicht aangesloten bij Euro-Toque

Restaurant Veldzicht uit Oosterwijtwerd is toegetreden tot Euro-Toques. Euro-Toques Nederland is een vereniging van professionele koks en restaurateurs die staan voor gezonde voeding die ambachtelijk wordt bereid met natuurzuivere producten van goede kwaliteit, zonder kunstmatige additieven. Burg...

trends Restaurant
De foodtrends van 2018 voor restaurants

De wereld van de gastronomie staat nooit stil; ook 2017 was een jaar vol foodtrends en inspirerende restaurantervaringen. Uit onderzoek blijkt dat de online restaurantreserveringen op IENS in het laatste kwartaal van 2017 maar liefst met 200% zijn gestegen ten opzichte van het laatste kwartaal van 2...

Amsterdam Culinair
Sofitel Legend The Grand Amsterdam opent pop-up restaurant

Van 22 januari tot 12 maart tovert Sofitel Legend The Grand Amsterdam haar lobby en Library ‘Or’ om tot een Italiaans pop-up restaurant genaamd La Gita. La Gita wordt een all-day dining concept met van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat de meest heerlijke Italiaanse bites en ge...

Achtergronden
Restaurant moet bezorgers missen vanwege verkeersovertredingen

Een restaurant in Tilburg kan een tijd geen gebruik maken van de diensten van enkele bezorgers. Binnen drie dagen werden immers drie medewerkers van het restaurant betrapt op het overschrijden van de maximaal toegestane snelheid, zo lezen we in het Brabants Dagblad. Rijgedrag De politie bezo...

Columns Personeel
Column: Eten wat de pot schaft

Eten wat de pot schaft Het is vijf voor vijf. De lunch loopt uit de hand, de afwasser is te laat en de mise en place lijst is nog lang niet af. De hartslag tikt een kleine 160 in de minuut aan en de zweetdruppels verdampen op mijn voorhoofd. Juist op dat moment komt hij binnen, vrolijk; want het ...

Regelgeving Bezorgen
Deliveroo roept EU op om flexibel werk in de platformeconomie te stimuleren

Deliveroo heeft er bij de EU op aangedrongen om flexibel werk in de groeiende platformeconomie beter te beschermen. Dit blijkt uit de inzending van de bezorgdienst op de consultatie van de Europese Commissie over sociale zekerheden. Deliveroo wil de riders graag meer sociale zekerheden bieden, zonde...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: