Aziatische concepten hebben de toekomst

6 februari 2017 | Thijs Jacobs

Horeca ondernemer Wim Markwat werkt sinds vandaag samen met de oprichter van de franchiseformule Wok to Go, Hung Yip. Markwat gaat in eerste instantie de organisatie van deze formule finetunen. “Fastservice is prima te combineren met Aziatisch eten en gezond leven. Dit is de toekomst. Samen met Yip ga ik van Wok to Go Nederland een merk maken dat de werknemers, maar ook de gasten, als lifestyle zullen ervaren.’’

De komende tijd neemt Markwat de organisatie onder de loep en gaat deze verder professionaliseren. Fysieke groei van het aantal vestigingen in Nederland, is niet prioriteit nummer één. Wok to Go bestaat uit 17 vestigingen in het hele land, van Amsterdam tot Maastricht. Daarvan zijn er vijf company stores. Jongeren, studenten en gezinnen die snelle maar gezonde fastfood zoeken, zijn de doelgroep.

Franchiseketen met eigen productiebedrijf
De franchiseformule staat bekend vanwege Aziatisch natural food dat op een meer Europese wijze is bereid, aangevuld met een aantal lunch- en dagproducten. De Chinese horecaondernemer Hung Yip heeft Wok to Go in 2003 opgericht. Naast de 17 winkels is er een eigen productiebedrijf. Markwat: “We gaan zorgvuldig naar het assortiment kijken. Alle e-nummers willen we mijden. Ook zullen we meer met groente en fruit werken.”
Yip zal zich bezig houden met de groei in andere landen. Egypte en Nigeria hebben al vestigingen. Gezien de grote vraag zullen de komende tijd nog meer landen volgen.

Andere bereidingstechnieken
Eind vorig jaar ontvouwde Markwat in verschillende media zijn visie ten aanzien van de toekomst van de fastservicesector. “De cafetaria in haar huidige vorm heeft geen goede toekomst in Nederland. Het roer moet om.” De eigenaar van Vitaria, Eeterij Family IJburg Amsterdam en Wetering Utrecht: “Frituren zal blijven bestaan in de cafetaria, maar andere bereidingstechnieken zullen meer op de voorgrond treden.”

Gezonde fastservice als Way of life
Met de aankondiging van de samenwerking voegt Markwat de daad bij het woord en gaat hij vorm geven aan zijn toekomstvisie. Daarin vormt gezond leven en eten de hoofdmoot. “We gaan met Wok To Go laten zien dat gezonde fastservice een way of life is, waarmee werknemers en gasten zich graag willen identificeren. Vanwege de geweldige producten van Wok to Go, verdient de keten meer bekendheid èn vestigingen.”

Sportieve interesse
Inmiddels is er vanuit de voetbalwereld belangstelling voor de Aziatische natural foodformule. “Een voetbalprof van een eredivisieclub heeft interesse om franchisenemer van twee zaken te worden.”

Shop-in-shop
De horecaondernemer ziet verder mogelijkheden in het aanbieden van Wok to Go als shop-in-shop formule voor cafetariahouders. Geïnteresseerde ondernemers kunnen zich melden bij Markwat.

Over Wim Markwat
Wim Markwat is ruim 30 jaar actief in de horecabranche, eerst als snackbarhouder en later als grondlegger van fastserviceformules als Family, Foodmaster, Vital4Skool. Momenteel runt hij in Amsterdam en Utrecht Family’s.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download hier de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Opening
Café Restaurant Soesterdal: all-electric

Op de voormalige vliegbasis Soesterberg is een ingetogen en duurzaam horecapaviljoen gerealiseerd, bestaande uit een café restaurant met terras, omringd door een natuurlijk speelbos en diverse speelplekken. Café Restaurant Soesterdal ligt aan de bosrand, met een weids uitzicht over ...

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: