Amsterdams restaurant brengt gerechten van culinaire hotspot Canela, Mallorca

26 maart 2018 | Thijs Jacobs

Restaurant Teng Janssen opende een half jaar geleden haar deuren aan de Beethovenstraat in Amsterdam en is inmiddels een geliefde plek voor buurtbewoners.Teng Janssen laat zich het best omschrijven als hét restaurant voor de ultieme foody: het restaurant combineert gerechten van culinair toprestaurant Canela uit Palma de Mallorca de Canela met een zeer uitgebreide wijnkaart met wijnen die allemaal maar 15 euro meer kosten dan de winkelprijs. Daarnaast is er een grote bar met veel aandacht voor diverse (signature) cocktails. Voor een echte bijzondere smaakbeleving drink je je cocktail niet voor, of na het eten, maar ga je voor de ultieme cocktail & food pairing.

Combinaties van smaken uit de Aziatische en Europese keuken

Teng Janssen is een unieke samenwerking aangegaan met het geliefde toprestaurant Canela uit Palma de Mallorca. Het restaurant van chef-kok Fabian Fuster dat gespecialiseerd is in fusion cuisine, staat bekend om haar explosieve gerechten. De combinaties van smaken van de Aziatische met de Europese keuken zorgen voor de ultieme verrassing. Voor de opening trok Teng Janssen de voormalig sous-chef van Canela Marc Raykowski aan. Samen met Fuster is hij verantwoordelijk voor het menu van het Amsterdamse restaurant. Dit zijn ofwel de meeste geliefde signature dishes van Canela, of speciaal door het tweetal ontwikkelde gerechten.

Eigenaar Olivier Janssen is trots op de samenwerking met Canela: “De eerste keer dat ik bij Canela kwam was zo'n zeldzaam culinaire moment voor mij. Alles klopte: de smaken waren uniek maar in balans, de combinaties compleet vernieuwend en de presentatie was kunst zonder dat het pretentieus was. Wat voor mij de verassing versterkte was het feit dat het interieur vrij simpel is. Geen gedekte tafels, geen bijzondere meubelen en geen stijve bediening. Gewoon simpel, warm, oprecht en uniek.” Voor de horecaondernemer Janssen is de opening van zijn restaurant extra bijzonder: “Teng Janssen is een ode aan mijn grootvader. Met het ontwikkelen van het concept voor mijn nieuwe restaurant wil ik de geest van Teng voortzetten volgens zijn filosofie: vernieuwen, samenbrengen, creëren en bovenal, genieten.”

Wijnen en cocktails

Cocktail- en wijnliefhebbers kunnen bij Teng Janssen hun hart ophalen. Met de opening van Teng Janssen opende niet alleen de eerste cocktailbar van de buurt, op de wijnkaart staan meer dan 100 wijnen, waarvan zo’n 20 per glas te bestellen zijn. Alle wijnen zijn afkomstig van de naastgelegen wijnhandel B.J. de Logie, een begrip in Amsterdam Oud Zuid.  Per fles worden de wijnen voor slechts 15 euro meer aangeboden dan de winkelprijs. Met deze bijzondere aanpak worden gasten aangemoedigd op een ongedwongen manier mooie wijnen te leren kennen en daarbij te experimenten als het gaat om wijn-spijs combinaties.

Over Teng Janssen

Teng Janssen staat voor samenbrengen en vernieuwen, een filosofie in de geest van geliefde ondernemer en succesvolle zakenman Maarten “Teng” Janssen (1917-1986), grootvader van ondernemer Olivier Janssen. Ook in het interieur - van de hand van Barde + vanVoltt – is dit duidelijk terug te zien: van het iconische zacht geel op de muren (lievelingskleur van Teng), tot een serie originele schilderijen en foto’s uit zijn collectie. Teng Janssen is doordeweeks voor diner geopend van dinsdag t/m zaterdag,
Overdag kan je er terecht voor een licht ontbijt, een klassieke lunch of op zaterdag voor een uitgebreide brunch. Voor meer informatie over het menu en openingstijden: www.tengjanssen.nl

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

10 jaar De RestaurantKrant
10 jaar De RestaurantKrant: De visie van Jeroen Raes

De Restaurantkrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een interview uit 2012 met Jeroen Raes en Dennis van der Meer. Toen de trotse eigenar...

Opening
Beachclub ‘Hudson Beach’ opent medio mei de deuren in Kijkduin

Vanaf medio mei kunnen strandliefhebbers terecht bij de nieuwe, Amerikaans georiënteerde strandhotspot van Kijkduin: Hudson Beach. Aan de rand van de Haagse duinen waan je je hier voor even in het zonovergoten Californië. Deze California-vibe wordt extra benadrukt door het gebruik van f...

HMSHost en Vapiano slaan handen ineen

Vapiano en HMSHost International BV onderzoeken de opening van Vapiano-restaurants via haar dochteronderneming Vapiano Franchising International. Locaties omvatten luchthavens, treinstations en outletcentra in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, Duitsland en Nederland. De restaurants worden ...

Economie Bier
Bavaria N.V. boekt recordomzet

Swinkels Family Breweries N.V., holding van Bavaria N.V. heeft voor het derde jaar op rij een recordomzet geboekt, ondanks uitdagende marktomstandigheden. De netto-omzet kwam uit op € 659 miljoen, een stijging van 6,5 procent ten opzichte van 2016. Het bedrijfsresultaat daalde van € 45,8 m...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Rijden onder invloed met bedrijfsauto. Ontslag?

Niet alleen gasten gaan na het nuttigen van alcohol achter het stuur zitten, ook medewerkers uit de horeca maken zich daar weleens schuldig aan. De gevaren zijn bekend, alcohol en verkeer horen niet samen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, of in dit geval, op een parkeerterrein. Een chef-kok u...

Culinair Bocuse d'Or
Kick-off Bocuse d'Or: Lars Drost wil via Turijn naar Lyon

"Vandaag start onze route naar Turijn." Met de trots van een Chef de Mission die zijn Olympiërs richting de meest prestigieuze sportwedstrijd ter wereld leidt, opende Bocuse d’Or Nederland-bestuurslid en SVH-directeur Ricardo Eshuis de start van het traject dat Team NL op het po...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: