Amsterdams restaurant brengt gerechten van culinaire hotspot Canela, Mallorca

26 maart 2018 | Thijs Jacobs

Restaurant Teng Janssen opende een half jaar geleden haar deuren aan de Beethovenstraat in Amsterdam en is inmiddels een geliefde plek voor buurtbewoners.Teng Janssen laat zich het best omschrijven als hét restaurant voor de ultieme foody: het restaurant combineert gerechten van culinair toprestaurant Canela uit Palma de Mallorca de Canela met een zeer uitgebreide wijnkaart met wijnen die allemaal maar 15 euro meer kosten dan de winkelprijs. Daarnaast is er een grote bar met veel aandacht voor diverse (signature) cocktails. Voor een echte bijzondere smaakbeleving drink je je cocktail niet voor, of na het eten, maar ga je voor de ultieme cocktail & food pairing.

Combinaties van smaken uit de Aziatische en Europese keuken

Teng Janssen is een unieke samenwerking aangegaan met het geliefde toprestaurant Canela uit Palma de Mallorca. Het restaurant van chef-kok Fabian Fuster dat gespecialiseerd is in fusion cuisine, staat bekend om haar explosieve gerechten. De combinaties van smaken van de Aziatische met de Europese keuken zorgen voor de ultieme verrassing. Voor de opening trok Teng Janssen de voormalig sous-chef van Canela Marc Raykowski aan. Samen met Fuster is hij verantwoordelijk voor het menu van het Amsterdamse restaurant. Dit zijn ofwel de meeste geliefde signature dishes van Canela, of speciaal door het tweetal ontwikkelde gerechten.

Eigenaar Olivier Janssen is trots op de samenwerking met Canela: “De eerste keer dat ik bij Canela kwam was zo'n zeldzaam culinaire moment voor mij. Alles klopte: de smaken waren uniek maar in balans, de combinaties compleet vernieuwend en de presentatie was kunst zonder dat het pretentieus was. Wat voor mij de verassing versterkte was het feit dat het interieur vrij simpel is. Geen gedekte tafels, geen bijzondere meubelen en geen stijve bediening. Gewoon simpel, warm, oprecht en uniek.” Voor de horecaondernemer Janssen is de opening van zijn restaurant extra bijzonder: “Teng Janssen is een ode aan mijn grootvader. Met het ontwikkelen van het concept voor mijn nieuwe restaurant wil ik de geest van Teng voortzetten volgens zijn filosofie: vernieuwen, samenbrengen, creëren en bovenal, genieten.”

Wijnen en cocktails

Cocktail- en wijnliefhebbers kunnen bij Teng Janssen hun hart ophalen. Met de opening van Teng Janssen opende niet alleen de eerste cocktailbar van de buurt, op de wijnkaart staan meer dan 100 wijnen, waarvan zo’n 20 per glas te bestellen zijn. Alle wijnen zijn afkomstig van de naastgelegen wijnhandel B.J. de Logie, een begrip in Amsterdam Oud Zuid.  Per fles worden de wijnen voor slechts 15 euro meer aangeboden dan de winkelprijs. Met deze bijzondere aanpak worden gasten aangemoedigd op een ongedwongen manier mooie wijnen te leren kennen en daarbij te experimenten als het gaat om wijn-spijs combinaties.

Over Teng Janssen

Teng Janssen staat voor samenbrengen en vernieuwen, een filosofie in de geest van geliefde ondernemer en succesvolle zakenman Maarten “Teng” Janssen (1917-1986), grootvader van ondernemer Olivier Janssen. Ook in het interieur - van de hand van Barde + vanVoltt – is dit duidelijk terug te zien: van het iconische zacht geel op de muren (lievelingskleur van Teng), tot een serie originele schilderijen en foto’s uit zijn collectie. Teng Janssen is doordeweeks voor diner geopend van dinsdag t/m zaterdag,
Overdag kan je er terecht voor een licht ontbijt, een klassieke lunch of op zaterdag voor een uitgebreide brunch. Voor meer informatie over het menu en openingstijden: www.tengjanssen.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: