Advertorial: Hoogste tijd voor alcoholvrije wijn op de kaart

3 april 2018 | Wiljan Dorrepaal

Wel vegetarische gerechten op het menu, maar geen alcoholvrije wijn op de kaart?

Wist u dat meer dan 20 procent van de bevolking boven de 30 jaar het hele jaar door geen alcohol drinkt? Boven de 75 jaar is dat zelfs 30 procent. Dat is 15 procent van de Nederlandse bevolking en zij vertegenwoordigen in totaal 2,5 miljoen mensen. In deze groep zijn nog niet eens de mensen meegenomen die tijdelijk geen of minder alcohol willen drinken. Dit is een enorme doelgroep, waar restaurants vaak nog geen goed alternatief te bieden hebben. 

Als een restaurant tegenwoordig geen vegetarisch menu heeft, kijkt iedereen gek op. Terwijl er in Nederland 700.000 vegetariërs zijn, dat is maar 4% van de Nederlandse bevolking. Zoals vlees- en vis-vrije gerechten horen ook alcoholvrije wijnen op de kaart.

Voor gasten is dineren met wijn genieten

Een feestelijke sparkling, een smaakvolle witte of volle rode wijn, maar graag zonder alcohol. Momenteel is er veel aandacht voor bewust leven. We willen fit en gezond zijn, maar wel blijven genieten. Wat voor reden mensen ook hebben om (tijdelijk) geen alcohol te drinken, ook zij willen de beleving van een goed glas niet missen. Met het sociale aspect van het toosten op een fijn samenzijn, kunt u nu ook de BOB zijn. Het geeft veel mensen een ongemakkelijk gevoel om met water of appelsap aan tafel te zitten en niet in stijl te kunnen proosten met het gezelschap. Alcoholvrije wijn biedt deze wijnbeleving!

Meeliften op 0,0% bier

De vraag naar alcoholvrij blijkt uit het enorme succes van alcoholvrij bier. De alcoholvrije biermarkt is in 2016 met 18% gestegen ten opzichte van het jaar ervoor. Een geweldige ontwikkeling waar alcoholvrije wijn goed op mee kan liften.

Door alcoholvrije wijn op de kaart te zetten, geeft u de gelegenheid aan uw gasten om het gemakkelijker te bestellen. Door zichtbaar te maken wat u schenkt en actief deze wijnen aan te bieden kunnen alle gasten volop genieten van het wijnmoment.


Smaakbeleving van alcoholvrije wijn

Veel sommeliers zijn nog onbekend met alcoholvrije wijn. En onbekend maakt in dit geval ook onbemind. Een verschil van rond de 12% alcohol is zeker te proeven, maar maakt het voor de doelgroep niet minder aantrekkelijk.

Voor de betere horecalocatie is alcoholvrije wijn, het bieden van een serviceproduct aan gasten en het benutten van een extra omzetpotentieel

Alcoholvrije wijn is wijn waaraan achteraf de alcohol zorgvuldig uit is onttrokken. De basiswijn moet dus goed zijn. Zoals ook voor alcoholhoudende wijnen geldt: de ene wijn is de andere niet. De kwaliteit is de laatste jaren sterk toegenomen en ontwikkelt zich nog elke dag. La Source selecteert alleen de beste 0,0% wijnen voor de Nederlandse markt.

LUSSORY: een smaakvolle aanrader

De druiven komen uit het Spaanse wijngebied La Mancha. Voor deze wijnen zijn inheemse druivensoorten gebruikt, zoals witte Airen en rode Tempranillo, maar ook de traditionele Merlot en Chardonnay druif. Een waardig alcoholvrij alternatief voor uw gasten. Een pure  0,0% wijn is Lussory. Dit Spaanse wijnmerk levert kwaliteitswijnen zonder alcohol, zonder toevoegingen, smaakstoffen en volledig gemaakt op basis van wijn. Doordat deze wijnen geen spoor van alcohol bevatten, draagt het tevens een Halal-certificering.

La Source Nederland

De missie van La Source Nederland is om iedereen te laten genieten van wijnmomenten. Wilt u dat ook? Neem contact op voor vragen, een proefpakket of bestelling. Wij zetten u ook graag op onze lijst met restaurants:

http://www.la-source.nl/restaurants.html

PROOST!

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

10 jaar De RestaurantKrant
10 jaar De RestaurantKrant: De visie van Jeroen Raes

De Restaurantkrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een interview uit 2012 met Jeroen Raes en Dennis van der Meer. Toen de trotse eigenar...

Opening
Beachclub ‘Hudson Beach’ opent medio mei de deuren in Kijkduin

Vanaf medio mei kunnen strandliefhebbers terecht bij de nieuwe, Amerikaans georiënteerde strandhotspot van Kijkduin: Hudson Beach. Aan de rand van de Haagse duinen waan je je hier voor even in het zonovergoten Californië. Deze California-vibe wordt extra benadrukt door het gebruik van f...

HMSHost en Vapiano slaan handen ineen

Vapiano en HMSHost International BV onderzoeken de opening van Vapiano-restaurants via haar dochteronderneming Vapiano Franchising International. Locaties omvatten luchthavens, treinstations en outletcentra in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, Duitsland en Nederland. De restaurants worden ...

Economie Bier
Bavaria N.V. boekt recordomzet

Swinkels Family Breweries N.V., holding van Bavaria N.V. heeft voor het derde jaar op rij een recordomzet geboekt, ondanks uitdagende marktomstandigheden. De netto-omzet kwam uit op € 659 miljoen, een stijging van 6,5 procent ten opzichte van 2016. Het bedrijfsresultaat daalde van € 45,8 m...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Rijden onder invloed met bedrijfsauto. Ontslag?

Niet alleen gasten gaan na het nuttigen van alcohol achter het stuur zitten, ook medewerkers uit de horeca maken zich daar weleens schuldig aan. De gevaren zijn bekend, alcohol en verkeer horen niet samen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, of in dit geval, op een parkeerterrein. Een chef-kok u...

Culinair Bocuse d'Or
Kick-off Bocuse d'Or: Lars Drost wil via Turijn naar Lyon

"Vandaag start onze route naar Turijn." Met de trots van een Chef de Mission die zijn Olympiërs richting de meest prestigieuze sportwedstrijd ter wereld leidt, opende Bocuse d’Or Nederland-bestuurslid en SVH-directeur Ricardo Eshuis de start van het traject dat Team NL op het po...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: