13.000 bierliefhebbers bezoeken Brouwerijdagen

31 mei 2016 |
13.000 bierliefhebbers bezoeken Brouwerijdagen<

Met ruim 13.000 bezoekers tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen, waarbij 109 brouwerijen hun deuren openden voor het publiek, is
de Week van het Nederlandse Bier 2016 zeer succesvol afgesloten.

Bier van eigen bodem
Ruim een week lang stond het bier van eigen bodem centraal en konden bierliefhebbers door heel het land genieten van proeverijen, biermenu’s, -vaarten, -wandeltochten en -festivals. Het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag verzorgde van 19 t/m 21 mei de aftrap van de ‘Week’ en trok dit jaar bijna 7.000 bezoekers. Ruim 2.000 meer dan vorig jaar. De Stichting Week van het Nederlandse Bier heeft de zesde editie al aangekondigd, namelijk van 11 mei t/m 21 mei 2017. Kijk voor meer informatie op www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Het Bierproeffestival in Den Haag. Fotograaf: Nanning Barendsz

Organisatie tevreden
Henri Reuchlin, voorzitter van de Stichting Week van het Nederlandse Bier, is zeer tevreden over het verloop en de bezoekersaantallen van deze lustrumeditie: "De Week van het Nederlandse Bier 2016 was op alle vlakken een groot succes. We hebben voor deze lustrumeditie groots uitgepakt en dat is niet onopgemerkt gebleven. Dat blijkt wel uit de enorme bezoekersaantallen voor het Nederlands Bierproeffestival en de Nederlandse Brouwerijdagen. Ook alle andere activiteiten konden overigens rekenen op veel interesse. We kijken dan ook alweer uit naar de Week van het Nederlandse Bier 2017!"
Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: "We dragen de Week van het Nederlandse Bier, waarin het bier van eigen bodem centraal staat, een zeer warm hart toe. Nederlands bier is waanzinnig populair in binnen- en buitenland en het aantal Nederlandse brouwerijen blijft maar groeien. De economische en maatschappelijke impact van de sector is dan ook aanzienlijk. Dit werd tevens bevestigd in het onderzoeksrapport ‘Bier van waarde’ dat onlangs is gepresenteerd. Kortom, de Nederlandse biersector bruist als nooit te voren en dat is precies wat we ook terug hebben gezien afgelopen week!"

Stichting Week van het Nederlandse Bier
De Week van het Nederlandse Bier 2016 vond plaats van 19 tot en met 29 mei en werd georganiseerd door de Stichting Week van het Nederlandse Bier. In deze stichting is de hele biersector verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland verder kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, Klein Brouwerij Collectief (KBC), Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, de niet-gebonden onafhankelijke brouwers, Bier&Co, Bierburo en Birdy Publishing / Bier! magazine.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events Rotterdam
Burgerbar viert vijfjarig bestaan tijdens festival in Rotterdam

Ter Marsch & Co verblijdt 12.000 bezoekers met het grillen en flippen van award winning hamburgers. En omdat zij jarig zijn, delen zij tijdens het festival A Day at the Park op 21 september 2019 VIB (Very Important Burger) bandjes uit. Met zo’n begeerlijk VIB bandje krijg je op vertoon hie...

Awards Cocktails
Andrei Talapanescu van Pulitzer's Bar uitgeroepen tot Patrón Perfectionist Benelux 2019

Andrei Talapanescu, Head Bartender Pulitzer’s Bar, is uitgeroepen tot Patrón Perfectionist van de Benelux tijdens de Patrón Perfectionists cocktailcompetitie. Hij wist de jury te overtuigen van zijn kwaliteiten tijdens de Benelux finale in de Vondelkerk in Amsterdam en draagt nu ...

Opening Culinair
Midtown Grill Amsterdam heropend na renovatie

Na een twee maanden durende renovatie heeft het nieuwe Midtown Grill restaurant opnieuw haar deuren geopened. Midtown Grill is een spraakmakend steakhouse dat een ongeëvenaarde ervaring biedt met de beste steaks uit de vernieuwde open showkeuken, “Meat Experience Room” en exclusieve...

Food Opening
Fotoreportage: Van stoffige afhaalchinees naar ultieme hotspot

Elke stad in Nederland heeft er één. Een Chinees afhaalrestaurant. Vaak een familiebedrijf dat het imago draagt van een stoffig restaurantje, met een eindeloos menu van honderden gerechten. Misschien is dat de reden waarom hun overlevingskans in De Lage Landen met bijna 75% jaar-op-jaa...

Interieur
Fotoreportage The Streetfood Club

The Streetfood Club in Utrecht siert de cover van de aanstaande RestaurantKrant. De najaarseditie ligt tijdens het schrijven van dit bericht bij de drukker. Nog een paar dagen wachten en dan lees je hoe Joost en Wes, eigenaren van The Streetfood Club, dit machtige concept hebben ontwikkeld (niet all...

Bier
Kasteel Maurick Vught introduceert eigen kasteelbier met Oranje-Spaanse noot

Kasteel Maurick in Vught introduceert een ambachtelijk gebrouwen kasteelbier met de naam Heerlijke Hendrik. Het bier is geïnspireerd op prins Frederik Hendrik van Oranje die vanuit Kasteel Maurick in 1629 de strijd tegen de Spanjaarden leidde tijdens de belegering van ’s-Hertogenbosch. He...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: