Zichtlocatie levert horecazaak forse omzetgroei op

17 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Door het verhuizen van de reeds bestaande vestiging naar een zichtlocatie middenin het bezorggebied, heeft bezorgrestaurant De Beren Vlaardingen in het eerste half jaar een omzetgroei van 40 procent weten te bereiken.

De verhuizing van een bedrijventerrein naar een zichtlocatie middenin het bezorggebied heeft alles te maken met deze veelzeggende omzetstijging. Ondernemers Baris & Kim, franchisenemers van het bezorgrestaurant De Beren Vlaardingen: “De zichtbaarheid van onze vestiging zorgt ervoor dat steeds meer mensen ons weten te vinden. Niet alleen wordt er veel meer besteld en bezorgd, ook op het gebied van afhalen hebben we een enorme stap gemaakt”. Waar het afhalen van bestellingen voorheen nagenoeg geen aandeel had, worden inmiddels ruim 10 procent van de orders afgehaald.

Zichtlocaties zijn populair

“Het is, zeker met de grote keuzemogelijkheid van tegenwoordig, ontzettend belangrijk om jezelf in de kijker te spelen. De Beren is een sterk merk dat gezien mag worden. Niet alleen middels opvallende koeriers en campagnes, maar ook met onze uitnodigende vestigingen”, aldus Harrit Boonstra, Marketing Coördinator bij De Beren Bezorgrestaurants.

Binnen 5 jaar volledig in het zicht

Dit jaar worden nog meerdere vestigingen op prominente zichtlocaties in grote steden als Tilburg en Lelystad geopend. Ook wordt er uitgekeken naar geschikte panden op passende locaties in onder andere Arnhem, Utrecht en in de regio Haaglanden.

Daarnaast is streven van De Beren bezorgrestaurants is om binnen 5 jaar alle bestaande bezorgrestaurants naar een zichtlocatie te verhuizen en hiermee net zoals in Vlaardingen een sterke omzetgroei voor alle vestigingen te genereren.

Over De Beren

Met inmiddels 31 restaurants en 18 bezorgrestaurants serveren De Beren al sinds 1984 de lekkerste gerechten van de grill. De Beren bezorgrestaurants bezorgen de alom bekende Berengerechten, gebracht door bezorgers met de iconische Berenhelm, thuis of op het werk.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: “Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag”

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Column David Bakker
Column: bezorgen is de toekomst!

De bezorgomzet binnen de totale foodmarkt is in vijf jaar verviervoudigd, van 975,5 miljoen in 2014 tot een verwachte omzet van 4 miljard euro in 2019. Met die cijfers opende het Food Institute Service Nederland (FSIN) twee weken geleden de Horecava 2019. Eerder in december schatte het FSIN al dat d...

Achtergronden Culinair
Cuisine on tour voor vierde jaar op rij partner Vrienden van Amstel LIVE

De grootste Amstelkroeg van Nederland is weer open. Op donderdag 17 januari is de 21e editie van de Vrienden van Amstel LIVE van start gegaan. Gedurende 11 showavonden bezoeken meer dan 145.000 gasten een volledig uitverkocht Vrienden van Amstel LIVE In Ahoy Rotterdam. Culinaire invulling Trot...

Culinair Michelin
Eerste Nederlandse vrouwelijke sterrenchef, Ida Kleijnen, overleden

Ida Kleijnen is dinsdag op 82-jarige leeftijd overleden in Lanaken. Zij was de eerste Nederlandse vrouw met een Michelinster. In 1983 kookte ze een ster als chef-kok van restaurant De Lindenhorst in Valkenburg, Limburg. Zij toverde het pension om in een toprestaurant en had zelf nooit een koksopleid...

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: