Zichtlocatie levert horecazaak forse omzetgroei op

17 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Door het verhuizen van de reeds bestaande vestiging naar een zichtlocatie middenin het bezorggebied, heeft bezorgrestaurant De Beren Vlaardingen in het eerste half jaar een omzetgroei van 40 procent weten te bereiken.

De verhuizing van een bedrijventerrein naar een zichtlocatie middenin het bezorggebied heeft alles te maken met deze veelzeggende omzetstijging. Ondernemers Baris & Kim, franchisenemers van het bezorgrestaurant De Beren Vlaardingen: “De zichtbaarheid van onze vestiging zorgt ervoor dat steeds meer mensen ons weten te vinden. Niet alleen wordt er veel meer besteld en bezorgd, ook op het gebied van afhalen hebben we een enorme stap gemaakt”. Waar het afhalen van bestellingen voorheen nagenoeg geen aandeel had, worden inmiddels ruim 10 procent van de orders afgehaald.

Zichtlocaties zijn populair

“Het is, zeker met de grote keuzemogelijkheid van tegenwoordig, ontzettend belangrijk om jezelf in de kijker te spelen. De Beren is een sterk merk dat gezien mag worden. Niet alleen middels opvallende koeriers en campagnes, maar ook met onze uitnodigende vestigingen”, aldus Harrit Boonstra, Marketing Coördinator bij De Beren Bezorgrestaurants.

Binnen 5 jaar volledig in het zicht

Dit jaar worden nog meerdere vestigingen op prominente zichtlocaties in grote steden als Tilburg en Lelystad geopend. Ook wordt er uitgekeken naar geschikte panden op passende locaties in onder andere Arnhem, Utrecht en in de regio Haaglanden.

Daarnaast is streven van De Beren bezorgrestaurants is om binnen 5 jaar alle bestaande bezorgrestaurants naar een zichtlocatie te verhuizen en hiermee net zoals in Vlaardingen een sterke omzetgroei voor alle vestigingen te genereren.

Over De Beren

Met inmiddels 31 restaurants en 18 bezorgrestaurants serveren De Beren al sinds 1984 de lekkerste gerechten van de grill. De Beren bezorgrestaurants bezorgen de alom bekende Berengerechten, gebracht door bezorgers met de iconische Berenhelm, thuis of op het werk.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Achtergronden Restaurant
Download nu de maarteditie van De RestaurantKrant

De maarteditie van De RestaurantKrant is uit! Niet alleen hebben we een fonkelnieuw design, maar we spreken ook nog eens met de eigenaren van restaurant Flicka in Kerkdriel. Het restaurant ontving onlangs zijn eerste Michelinster. Klik hier om de uitgave te downloaden (je hoeft enkel je e-mailadres ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Michelin Interview
Interview: Posthoorn in Monnickendam, al tien jaar een Michelinster

De Posthoorn, ML in Haarlem, Bij Jef en Kaatje bij de Sluis, allen restaurants met een Michelinster en een hotel, maar wel in die volgorde. Waar instituten als Château Neercanne en het Amstel Hotel hun ster de afgelopen jaren kwijt raakten, lijken de ‘kleine’ hotels te overleven in...

Opening Rotterdam
Voor dit nieuwe restaurant moet je een toegangskaartje kopen

Op 16 mei openden Frank en Hans Mosselman – de mannen achter Food for Thought en Rotterdamse pop-ups Á La Plancha en De Swarte Leeuw – de deuren van Food Club Rotterdam (FC Rotterdam). In de voormalige kantine van Croonwolter&dros elektrotechniek in verzamelgebouw De KROON Rot...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: