Workshop Hospitality by Th�r�se Boer

18 september 2012 |

In samenwerking met Thérèse Boer bevordert SVH de vakbekwaamheid in de horeca op het gebied van gastvrijheid. Boer deelt haar kennis en vaardigheden tijdens de workshop ‘Hospitality by Thérèse Boer’.

Hogere eisen van gasten
Het verbeteren van vakbekwaamheid is een belangrijk speerpunt van SVH. Uit onderzoek van Bedrijfschap Horeca & Catering is gebleken dat slechts 30 procent van het horecapersoneel een beroepsopleiding heeft gevolgd die specifiek gericht is op de horeca. Thérèse Boer, eigenaresse van Restaurant De Librije, onderschrijft het belang van vakbekwaamheid in de horeca. "Horecagasten stellen steeds hogere eisen aan de deskundigheid en gastvrijheid van horecapersoneel. Het gaat om de totaalbeleving waarvoor mensen bereid zijn meer te betalen, gasten willen kwaliteit. Het attenderen op bepaalde punten is vaak nodig omdat ondernemers en personeel hierover nog niet eerder hebben nagedacht. Daarover wil ik hen graag op een leuke collegiale wijze adviseren", aldus de eigenaresse.

Goedkope krachten
Voor ondernemers is het belangrijk de juiste werknemers aan te trekken, ook al komen zij maar tijdelijk het team versterken. Thérèse: "Dat 70 procent van het horecapersoneel niet geschoold is voor het vak, geeft de indruk dat de horeca een allemansvriend is, een makkelijk vak, maar horeca is meer dan alleen de wijn inschenken of een eitje bakken. Het gaat om kwaliteit en vakbekwaamheid die wordt verwacht door de gasten. De verleiding is groot om een goedkope kracht aan te nemen, maar uiteindelijk red je het niet als je zelf daarbij tweemaal zo hard gaat lopen. Het is belangrijk voor ondernemers goed te kijken of iemand geschikt is voor het vak; horecapersoneel dient vanuit zichzelf gastvrij te zijn. Alleen met goede werknemers is het mogelijk kwaliteit te leveren en dat zal uiteindelijk meer opbrengen dan de goedkope krachten zonder passie voor de horeca. Werken in de horeca betekent werken met gevoel."

Hospitality by Thérèse Boer
De workshop ‘Hospitality by Thérèse Boer’ is opgezet om ondernemers te helpen bij het professionaliseren van hun vakbekwaamheid en gastvrijheid. Thérèse Boer geeft bedrijfsgericht advies om de punten op de ‘i’ te zetten en om knelpunten boven water te halen. Zij adviseert en enthousiasmeert ondernemers en personeel voor het vak, zodat zij nog meer plezier krijgen in het werk dat zij doen. Ondernemers maken met hun werknemers kans op deze workshop door deelname aan de test ‘ik ben vakbekwaam’, via www.svh.nl/ikbenvakbekwaam
SVH
SVH biedt de test aan om vakbekwaamheid te bevorderen in de horeca. Door een aantal vragen in te vullen helpen we ondernemers meer inzicht te krijgen in hun verbeterpunten voor vakbekwaamheid en gastvrijheid. Onder alle deelnemers worden twee workshops van Thérèse verloot. Op een later tijdstip wordt bekend wie de workshop heeft gewonnen.

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Awards Culinair
Mark Captein van Orangerie De Pol is Chef van het Jaar bij JRE

Mark Captein, die samen met zijn partner Marjolein van der Ham Orangerie De Pol runt in Doetinchem, is door restaurantvereniging JRE-Nederland uitgeroepen tot Chef van het Jaar. ‘Ik ben verrast en enorm trots op deze prijs’. JRE-Nederland is een van de toonaangevende restaurantverenig ...

Hotelketens
Van der Valk Hotel Amersfoort start 'restaurant take over'

Nu restaurants gesloten zijn, maar hotels wel nog open mogen, is Van der Valk Hotel Amersfoort-A1 een samenwerking gestart met lokale restaurants in Amersfoort. Een zogenoemde restaurant take over. Zo krijgen de koks van bekende restaurants in Amersfoort de mogelijkheid om hun gerechten klaar te mak ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je restaurant

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: