Vrouw oordeelt strenger over horeca

12 december 2013 |
Vrouw oordeelt strenger over horeca<

De kwaliteit van het eten en de bediening worden gezien als de grootste boosdoeners van een teleurgestelde gast in een horecazaak. Vrouwen zijn daarin strenger in hun oordeel dan
mannen. Als gasten eenmaal teleurgesteld zijn, is dat voor drie kwart van de respondenten reden om nooit meer terug te komen.

Grootste irritaties
Als gasten van restaurants teleurgesteld zijn, komt dat het vaakst door de kwaliteit van het eten dat zij besteld hebben. Ook een onvriendelijke bediening en luidruchtige kinderen van andere gasten staan hoog op het irritatielijstje van horecabezoekers. Lange wachttijden (20,7 procent), te harde achtergrondmuziek (9,6 procent) en oncomfortabel meubilair (4,7 procent) behoren tot de ergernissen. Dat blijkt uit onderzoek van horecaplatform Foodbrigade naar restaurantbezoek in Nederland onder ruim 1.000 respondenten, uitgevoerd door Multiscope.

Social media
De meeste mensen gaan uit eten voor een avondje vermaak: lekker eten gecombineerd met goed gezelschap is voor 83 procent van de Nederlanders de reden voor een restaurantbezoek. Uit het onderzoek blijkt dat de gast het gebruik van social media niet als een probleem meer ziet: slechts 2,8 procent ergert zich hieraan.

Door Myrtille Vromans:mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Da Vinci Maasbracht brengt culinaire theatershows in coronatijden

Restaurant Da Vinci in Maasbracht organiseert in juni 2020 twee culinaire theatershows met zangeres Suzan (Suus) Seegers en pianist Rob Mennen. De Limburgse multitalenten geven tijdens een gastronomisch diner in het sterrenrestaurant een mini-concert voor maximaal 30 gasten. Hiermee geven eigenar...

Achtergronden Coronacrisis
Onderzoek: consument heeft begrip voor horecamaatregelen horeca

Namens de Nederlandse horecaondernemers en Bureau Fris, heeft House of Watt onderzoek gedaan naar de behoeftes van de horecagast in de nieuwe 'anderhalvemetereconomie'. Wat is de mening over het werken in shifts, een minimale besteding en het gebruiik van schermen in de horeca. Welke hore...

Internationaal Coronacrisis
Corona-uitbraak Duitsland: regels in restaurant werden niet nageleefd

De corona-uitbraak in het Duitse district Leer, vlak over de grens bij Nieuweschans, is niet uit de lucht komen vallen. Het niet naleven van de hygiëneregels tijdens een besloten feest in een restaurant staat aan de basis van de uitbraak, zo melden de Duitse autoriteiten. Elf personen zijn b...

Economie Coronacrisis
Steunpakket met drie maanden verlengd: 13 miljard euro aan kosten

De komende drie maanden trekt het kabinet nog eens 13 miljard uit voor steun aan ondernemers die vanwege de coronacrisis in financiële problemen komen. Het bestaande noodpakket loopt af op 1 juni, maar wordt dus met nog eens drie maanden verlengd. Zorgelijke ontwikkeling Premier Rutte spr...

Culinair Coronacrisis
Wellnessboot: van badjassenparadijs naar smaakvol pop-up restaurant

Een fijne cruise maken zit er vanwege de coronacrisis momenteel niet in. Maar wie toch een avondje dat heerlijke vakantiegevoel wil ervaren en tegelijkertijd wil genieten van een heerlijk diner kan vanaf 1 juni terecht op de Wellnessboot bij City Resort Hotel Mill. De Wellnessboot is normaal gezien ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
VCHO, ProFri en NHG vragen om verduidelijking enkele regels 

Premier Mark Rutte heeft gesproken; de kogel is door de kerk. Vanaf 1 juni om 12.00 uur mag het zitgedeelte van cafetaria’s en restaurants weer open voor maximaal 30 eters ter plekke. Ook mogen de terrassen weer in gebruik worden genomen. Veel ondernemers waren zich al aan het voorbereiden; ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: