Vrouw oordeelt strenger over horeca

12 december 2013 |
Vrouw oordeelt strenger over horeca<

De kwaliteit van het eten en de bediening worden gezien als de grootste boosdoeners van een teleurgestelde gast in een horecazaak. Vrouwen zijn daarin strenger in hun oordeel dan
mannen. Als gasten eenmaal teleurgesteld zijn, is dat voor drie kwart van de respondenten reden om nooit meer terug te komen.

Grootste irritaties
Als gasten van restaurants teleurgesteld zijn, komt dat het vaakst door de kwaliteit van het eten dat zij besteld hebben. Ook een onvriendelijke bediening en luidruchtige kinderen van andere gasten staan hoog op het irritatielijstje van horecabezoekers. Lange wachttijden (20,7 procent), te harde achtergrondmuziek (9,6 procent) en oncomfortabel meubilair (4,7 procent) behoren tot de ergernissen. Dat blijkt uit onderzoek van horecaplatform Foodbrigade naar restaurantbezoek in Nederland onder ruim 1.000 respondenten, uitgevoerd door Multiscope.

Social media
De meeste mensen gaan uit eten voor een avondje vermaak: lekker eten gecombineerd met goed gezelschap is voor 83 procent van de Nederlanders de reden voor een restaurantbezoek. Uit het onderzoek blijkt dat de gast het gebruik van social media niet als een probleem meer ziet: slechts 2,8 procent ergert zich hieraan.

Door Myrtille Vromans:mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download hier de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Opening
Café Restaurant Soesterdal: all-electric

Op de voormalige vliegbasis Soesterberg is een ingetogen en duurzaam horecapaviljoen gerealiseerd, bestaande uit een café restaurant met terras, omringd door een natuurlijk speelbos en diverse speelplekken. Café Restaurant Soesterdal ligt aan de bosrand, met een weids uitzicht over ...

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: