Vrouw oordeelt strenger over horeca

12 december 2013 |
Vrouw oordeelt strenger over horeca<

De kwaliteit van het eten en de bediening worden gezien als de grootste boosdoeners van een teleurgestelde gast in een horecazaak. Vrouwen zijn daarin strenger in hun oordeel dan
mannen. Als gasten eenmaal teleurgesteld zijn, is dat voor drie kwart van de respondenten reden om nooit meer terug te komen.

Grootste irritaties
Als gasten van restaurants teleurgesteld zijn, komt dat het vaakst door de kwaliteit van het eten dat zij besteld hebben. Ook een onvriendelijke bediening en luidruchtige kinderen van andere gasten staan hoog op het irritatielijstje van horecabezoekers. Lange wachttijden (20,7 procent), te harde achtergrondmuziek (9,6 procent) en oncomfortabel meubilair (4,7 procent) behoren tot de ergernissen. Dat blijkt uit onderzoek van horecaplatform Foodbrigade naar restaurantbezoek in Nederland onder ruim 1.000 respondenten, uitgevoerd door Multiscope.

Social media
De meeste mensen gaan uit eten voor een avondje vermaak: lekker eten gecombineerd met goed gezelschap is voor 83 procent van de Nederlanders de reden voor een restaurantbezoek. Uit het onderzoek blijkt dat de gast het gebruik van social media niet als een probleem meer ziet: slechts 2,8 procent ergert zich hieraan.

Door Myrtille Vromans:mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Inauguratie Gastrobar 6 in Den Bosch

De legendarische Brabantse gastvrijheid spatte eraf bij de inauguratie van Gastrobar 6 in Den Bosch op 10 oktober. Beide eigenaren met een serieuze gastronomische curriculum, Freek Broeders en Geert Toebast haalden alles uit de kast om het de vele genodigden naar de zin te maken. Ted Janssen, voo...

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: