Ver reizen een 'must' voor foodies

11 juni 2014 |
Ver reizen een 'must' voor foodies

Ergens naartoe reizen met als specifiek doel het bezoek aan een restaurant is een relatief nieuw fenomeen, maar voor veel 'foodies' de moeite waard. Er zijn hordes foodies die wereldwijd
legendarische restaurants bezoeken. Vaak worden zij als 'snobs' gezien, maar is dit etiket gerechtvaardigd?

Hoe smaakt Zweden in het voorjaar? Wat doet het herfsseizoen met de Franse keuken? Er is maar één manier om het uit te vinden: het land bezoeken. Wat is er opwindindender voor een 'foodie' dan het proeven van Michel Bras' gargouillou, een salade van meer dan vijftig groenten en wilde bloemen?

Talbot Hotel
James Martin is de executive chef van de eetzaal van het Talbot Hotel in Malton. Het restaurant heeft lovende kritieken gekregen, met Jay Rayner's bekroning van de 'Beef cheek en gort Risotto' als schotel van het jaar. Het menu is overladen met lokale producten en vitrines tonen enkele van de beste Britse ingrediënten. De bar is tevens kampioen in lokale, ambachtelijke bieren. Slechts een half uur rijden van York, is Malton naam aan het maken als een foodie bestemming, met een drukke markt voor levensmiddelen en The Talbot Hotel biedt geïnspireerd eten tegen een uitstekende prijs.

Londen
Restaurant Hibiscus, in Londen, heeft twee Michelin-sterren. Claude Bosi's eten is uniek, hij weet gebruik te maken van ongebruikelijke smaakcombinaties en moderne technieken. 'Gebakken coquille met pork pie saus en grapefruit' was ooit zijn 'signature dish', terwijl 'Gigha heilbot met bruine boterschuim en gemalen aardappelen'fenomenaal van smaak was. De chef-kok construeert een menu speciaal voor uw tafel, rekening houdend met eventuele voorkeuren. Hibiscus is een ervaring, niet alleen een maaltijd. Er zijn veel fantastische plekken om te eten in Londen, en Hibiscus is een van de beste.

The square
Restaurant Phil Howard, The Square, is veel traditioneler in zijn smaakcombinaties. Het heeft ook twee Michelinsterren, en Phil Howard wordt gerespecteerd voor zijn kookkunsten en consistentie over de hele wereld. Verwacht klassieke combinaties met absoluut foutloos koken, een onberispelijke service en een goede prijs voor de wijnen. 'Ossenhaas met korte rib en Knolselderij' was sensationeel, een perfect voorbeeld van The Square's reputatie voor enorme diepte van smaak.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: