Uit eten gaan populaire bespaarpost onder Nederlandse vrouwen

13 juli 2017 | Roy Spijker

Vrouwen zijn actiever bezig met besparen dan mannen. 91% van de Nederlandse vrouwen is in het dagelijkse leven, in meer of mindere mate, bezig met besparen. Onder mannen is dit percentage wat lager, namelijk 88,5%. Dit blijkt uit de uitkomsten van het Nationaal Bespaaronderzoek 2017, dat door Geldshop is uitgevoerd onder 1.156 Nederlanders.

Kleding meest populaire bespaarpost
Mensen die besparen, doen dit vooral op producten- en diensten rondom vrije tijd en lifestyle. Zo is kleding de populairste bespaarpost. 76,1% van de bespaarders geeft aan te besparen op kleding. De meeste mensen doen dit door gebruik te maken van kortingsacties, maar ook kopen tijdens de sale of zelfs een tijdje helemaal niets kopen blijken populaire bespaar methodes.

Vrouwen fanatieker bezig met besparen
Vrouwen proberen vooral op producten en diensten rondom lifestyle en vrije tijd te besparen. Ook op etentjes en abonnementen proberen vrouwen, die bezig zijn met besparen, meer te besparen dan mannen. Mannen besparen aan de andere kant juist meer op financiële producten en diensten, zoals de hypotheek en verzekeringen.

Vergelijkers en kortingswebsites
Nederlanders lijken het vooral fijn te vinden om te besparen door producten en diensten met regelmaat (online) te vergelijken. Vooral bij bank- en verzekeringsproducten en financiële faciliteiten is dit het geval.

Ook kortingsacties (via bijv. Groupon en Vakantieveilingen) blijken erg populaire bespaar methodes. Ruim twee op de vijf mensen die bespaart op pretparken, doet dit door gebruik te maken van kortingsacties. Ruim een kwart van besparende vakantiegangers doet dit middels een kortingsactie. Ook mensen die besparen door uit eten te gaan, blijken vaak proberen te besparen middels kortingsacties.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: