Twee nieuwe horecazaken in Almere Centrum

9 april 2018 | Thijs Jacobs

Almere Centrum is twee unieke horecagelegenheden rijker. Vorige week opende ijssalon Soof Icecream & more op de grote markt. In deze sfeervolle salon worden de meest lekkere ijsjes, smoothies, shakes en goede koffie geserveerd en geschonken. Eerder opende aan het Stadhuisplein Snackbistro. Een bijzonder concept dat het midden houdt tussen een luxe cafetaria een bistro en een lunchroom. Beide zaken hebben bovendien een opvallend Almeers tintje.

Soof Icecream & more

Liefhebbers van huisgemaakt ijs zullen de weg naar Soof snel weten te vinden. Maar Soof is meer dan een ijssalon. Zo staan er ook verse shakes, smoothies en zelfs cocktails op het menu. Soof Icecream & more is van dezelfde eigenaren als de tegenovergelegen Lou Streetfood bar. Er vindt dan ook flinke kruisbestuiving plaats tussen de twee zaken. Mensen die hebben gegeten bij Lou kunnen nagenieten van een toetje of cocktail bij Soof en de zoete lekkernijen van Soof kunnen ook als toetje besteld worden bij Lou. Het interieur nodigt uit langer te blijven zitten en net als trouwe klanten van Lou gewend zijn krijgt ook Soof een fijn en gezellig terras waar het ook bij minder weer goed vertoeven is. Al het ijs is vers en huisgemaakt en er is elke dag keuze uit 30 verschillende smaken.

Snackbistro

Op dezelfde plek als waar haar vader 25 geleden met zijn Kwalitaria begon Jessica Pan nu het avontuur aan met haar Snackbistro. Na haar studie marketing besloot zij de zaak van haar ouders over te nemen. Ze vond het wel tijd voor een upgrade en besloot haar marketingkennis in te zetten en bedacht de Snackbistroformule. In Snackbistro kunnen klanten kiezen uit klassieke cafetariasnacks maar ook gezondere opties als salades, belegde broodjes en andere maaltijden. Almere speelt een belangrijke rol in de keuze voor de formule. “Ik heb Almere zien groeien tot een moderne, frisse stad die met zijn tijd meegaat. Dat wil ik ook uitstralen met Snackbistro”, aldus Jessica. Dat ze met haar tijd meegaat is te zien in de aankleding in details in de zaak. Op de placemats worden gasten bijvoorbeeld aangemoedigd hun bezoek te delen op social media met de hashtag #snackbistro. De unieke bubblewafel die op het menu staat is al hard op weg trending topic te worden.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken ambieert 20 procent minder plastic in 2025

Op initiatief van Staatssecretaris Stientje van Veldhoven heeft HEINEKEN Nederland Commercie het Plastic Pact mede ondertekend. Samen met 68 organisaties committeert de bierbrouwer zich om in 2025 20 procent minder plastic te gebruiken, meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor...

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

Opening Restaurant
Nieuw restaurant biedt gratis eten aan

Op woensdag 20 februari vond de opening van het nieuwe restaurant Dadawan plaats in Eindhoven. Dadawan heeft voor een originele inwijding gekozen, er kon namelijk gratis gegeten worden. Dit was een succes en zorgde voor een enorme rij, zo lezen we op omroepbrabant.nl. De verbouwing van het pand l...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: duurzaam

Sico de Moel is restaurateur. Als eigenaar van restaurant L'invité in Amsterdam maakt hij nogal wat mee. Zijn observaties en ervaringen deelt hij graag met de lezers van De RestaurantKrant en voortaan lees je maandelijks een bijdrage van Sico. Deze ochtend was ik door een leverancier u...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: