Twee nieuwe horecazaken in Almere Centrum

9 april 2018 | Thijs Jacobs

Almere Centrum is twee unieke horecagelegenheden rijker. Vorige week opende ijssalon Soof Icecream & more op de grote markt. In deze sfeervolle salon worden de meest lekkere ijsjes, smoothies, shakes en goede koffie geserveerd en geschonken. Eerder opende aan het Stadhuisplein Snackbistro. Een bijzonder concept dat het midden houdt tussen een luxe cafetaria een bistro en een lunchroom. Beide zaken hebben bovendien een opvallend Almeers tintje.

Soof Icecream & more

Liefhebbers van huisgemaakt ijs zullen de weg naar Soof snel weten te vinden. Maar Soof is meer dan een ijssalon. Zo staan er ook verse shakes, smoothies en zelfs cocktails op het menu. Soof Icecream & more is van dezelfde eigenaren als de tegenovergelegen Lou Streetfood bar. Er vindt dan ook flinke kruisbestuiving plaats tussen de twee zaken. Mensen die hebben gegeten bij Lou kunnen nagenieten van een toetje of cocktail bij Soof en de zoete lekkernijen van Soof kunnen ook als toetje besteld worden bij Lou. Het interieur nodigt uit langer te blijven zitten en net als trouwe klanten van Lou gewend zijn krijgt ook Soof een fijn en gezellig terras waar het ook bij minder weer goed vertoeven is. Al het ijs is vers en huisgemaakt en er is elke dag keuze uit 30 verschillende smaken.

Snackbistro

Op dezelfde plek als waar haar vader 25 geleden met zijn Kwalitaria begon Jessica Pan nu het avontuur aan met haar Snackbistro. Na haar studie marketing besloot zij de zaak van haar ouders over te nemen. Ze vond het wel tijd voor een upgrade en besloot haar marketingkennis in te zetten en bedacht de Snackbistroformule. In Snackbistro kunnen klanten kiezen uit klassieke cafetariasnacks maar ook gezondere opties als salades, belegde broodjes en andere maaltijden. Almere speelt een belangrijke rol in de keuze voor de formule. “Ik heb Almere zien groeien tot een moderne, frisse stad die met zijn tijd meegaat. Dat wil ik ook uitstralen met Snackbistro”, aldus Jessica. Dat ze met haar tijd meegaat is te zien in de aankleding in details in de zaak. Op de placemats worden gasten bijvoorbeeld aangemoedigd hun bezoek te delen op social media met de hashtag #snackbistro. De unieke bubblewafel die op het menu staat is al hard op weg trending topic te worden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef van Harry’s Maastricht

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Achtergronden Gastronomie
Restaurant Bloei opent dit voorjaar

Restaurant Bloei opent dit voorjaar de deuren in een 155 jaar oud rijksmonument in Nieuwersluis-Breukelen. In de charmante villa aan de rivier de Vecht voorziet het restaurant haar gasten van verrassende gerechten die worden gekenmerkt door stijlvolle eenvoud, elegantie en pure smaken. Bij Bloei ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: