Twee nieuwe horecazaken in Almere Centrum

9 april 2018 | Thijs Jacobs

Almere Centrum is twee unieke horecagelegenheden rijker. Vorige week opende ijssalon Soof Icecream & more op de grote markt. In deze sfeervolle salon worden de meest lekkere ijsjes, smoothies, shakes en goede koffie geserveerd en geschonken. Eerder opende aan het Stadhuisplein Snackbistro. Een bijzonder concept dat het midden houdt tussen een luxe cafetaria een bistro en een lunchroom. Beide zaken hebben bovendien een opvallend Almeers tintje.

Soof Icecream & more

Liefhebbers van huisgemaakt ijs zullen de weg naar Soof snel weten te vinden. Maar Soof is meer dan een ijssalon. Zo staan er ook verse shakes, smoothies en zelfs cocktails op het menu. Soof Icecream & more is van dezelfde eigenaren als de tegenovergelegen Lou Streetfood bar. Er vindt dan ook flinke kruisbestuiving plaats tussen de twee zaken. Mensen die hebben gegeten bij Lou kunnen nagenieten van een toetje of cocktail bij Soof en de zoete lekkernijen van Soof kunnen ook als toetje besteld worden bij Lou. Het interieur nodigt uit langer te blijven zitten en net als trouwe klanten van Lou gewend zijn krijgt ook Soof een fijn en gezellig terras waar het ook bij minder weer goed vertoeven is. Al het ijs is vers en huisgemaakt en er is elke dag keuze uit 30 verschillende smaken.

Snackbistro

Op dezelfde plek als waar haar vader 25 geleden met zijn Kwalitaria begon Jessica Pan nu het avontuur aan met haar Snackbistro. Na haar studie marketing besloot zij de zaak van haar ouders over te nemen. Ze vond het wel tijd voor een upgrade en besloot haar marketingkennis in te zetten en bedacht de Snackbistroformule. In Snackbistro kunnen klanten kiezen uit klassieke cafetariasnacks maar ook gezondere opties als salades, belegde broodjes en andere maaltijden. Almere speelt een belangrijke rol in de keuze voor de formule. “Ik heb Almere zien groeien tot een moderne, frisse stad die met zijn tijd meegaat. Dat wil ik ook uitstralen met Snackbistro”, aldus Jessica. Dat ze met haar tijd meegaat is te zien in de aankleding in details in de zaak. Op de placemats worden gasten bijvoorbeeld aangemoedigd hun bezoek te delen op social media met de hashtag #snackbistro. De unieke bubblewafel die op het menu staat is al hard op weg trending topic te worden.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Koen Bakker geïnaugureerd tot eerste SVH Meesterhorecaondernemer

Op maandag 17 september is Koen Bakker, eigenaar van Het Hooihuis in Roosendaal, geïnaugureerd tot eerste SVH Meesterhorecaondernemer. Onder grote belangstelling van familie, vrienden, medewerkers en de pers, is de officiële uitslag van de Meesterproef vastgesteld en ontving Koen het Meest...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Awards Culinair
Keltum restaurantprijs 2018 voor La Provence uit Zaltbommel

Een vakkundige jury heeft ook dit jaar weer, uit de restaurantledenlijst van ETN, het restaurant gekozen dat het best naar voren komt qua Euro-Toques uitstraling, in combinatie met de kwaliteit van de keuken. Tijdens Gastvrij Rotterdam werd de prijs door Ted Janssen, voorzitter ETN, uitgereikt aan L...

Interview Longread
Interview Miljuschka Witzenhausen: ''De Nederlandse horeca is goed bezig''

Miljuschka Witzenhausen is een graag geziene gast binnen het Nederlandse medialandschap. Via een modellenbureau belandde ze bij TMF, ging daarna aan de slag als actrice in soapseries en is nu frequent te zien bij RTL Boulevard, zowel als presentatrice als in de rol van fooddeskundige. Koken is immer...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Utrecht) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaar...

Bier Achtergronden
Affligem introduceert Patersvat in Nederlandse horecazaken

Affligem introduceert Affligem Patersvat in Nederland. Voor het eerst zal er een gelimiteerde editie beschikbaar zijn tot het einde van het jaar, exclusief voor ongeveer 1000 horecazaken in Nederland. Het eerste glas zal 14 september worden getapt in de Foodhallen in Amsterdam. Smaak ‘Af...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: