Twee nieuwe horecazaken in Almere Centrum

9 april 2018 | Thijs Jacobs

Almere Centrum is twee unieke horecagelegenheden rijker. Vorige week opende ijssalon Soof Icecream & more op de grote markt. In deze sfeervolle salon worden de meest lekkere ijsjes, smoothies, shakes en goede koffie geserveerd en geschonken. Eerder opende aan het Stadhuisplein Snackbistro. Een bijzonder concept dat het midden houdt tussen een luxe cafetaria een bistro en een lunchroom. Beide zaken hebben bovendien een opvallend Almeers tintje.

Soof Icecream & more

Liefhebbers van huisgemaakt ijs zullen de weg naar Soof snel weten te vinden. Maar Soof is meer dan een ijssalon. Zo staan er ook verse shakes, smoothies en zelfs cocktails op het menu. Soof Icecream & more is van dezelfde eigenaren als de tegenovergelegen Lou Streetfood bar. Er vindt dan ook flinke kruisbestuiving plaats tussen de twee zaken. Mensen die hebben gegeten bij Lou kunnen nagenieten van een toetje of cocktail bij Soof en de zoete lekkernijen van Soof kunnen ook als toetje besteld worden bij Lou. Het interieur nodigt uit langer te blijven zitten en net als trouwe klanten van Lou gewend zijn krijgt ook Soof een fijn en gezellig terras waar het ook bij minder weer goed vertoeven is. Al het ijs is vers en huisgemaakt en er is elke dag keuze uit 30 verschillende smaken.

Snackbistro

Op dezelfde plek als waar haar vader 25 geleden met zijn Kwalitaria begon Jessica Pan nu het avontuur aan met haar Snackbistro. Na haar studie marketing besloot zij de zaak van haar ouders over te nemen. Ze vond het wel tijd voor een upgrade en besloot haar marketingkennis in te zetten en bedacht de Snackbistroformule. In Snackbistro kunnen klanten kiezen uit klassieke cafetariasnacks maar ook gezondere opties als salades, belegde broodjes en andere maaltijden. Almere speelt een belangrijke rol in de keuze voor de formule. “Ik heb Almere zien groeien tot een moderne, frisse stad die met zijn tijd meegaat. Dat wil ik ook uitstralen met Snackbistro”, aldus Jessica. Dat ze met haar tijd meegaat is te zien in de aankleding in details in de zaak. Op de placemats worden gasten bijvoorbeeld aangemoedigd hun bezoek te delen op social media met de hashtag #snackbistro. De unieke bubblewafel die op het menu staat is al hard op weg trending topic te worden.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

10 jaar De RestaurantKrant
10 jaar De RestaurantKrant: De visie van Jeroen Raes

De Restaurantkrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een interview uit 2012 met Jeroen Raes en Dennis van der Meer. Toen de trotse eigenar...

Opening
Beachclub ‘Hudson Beach’ opent medio mei de deuren in Kijkduin

Vanaf medio mei kunnen strandliefhebbers terecht bij de nieuwe, Amerikaans georiënteerde strandhotspot van Kijkduin: Hudson Beach. Aan de rand van de Haagse duinen waan je je hier voor even in het zonovergoten Californië. Deze California-vibe wordt extra benadrukt door het gebruik van f...

HMSHost en Vapiano slaan handen ineen

Vapiano en HMSHost International BV onderzoeken de opening van Vapiano-restaurants via haar dochteronderneming Vapiano Franchising International. Locaties omvatten luchthavens, treinstations en outletcentra in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, Duitsland en Nederland. De restaurants worden ...

Economie Bier
Bavaria N.V. boekt recordomzet

Swinkels Family Breweries N.V., holding van Bavaria N.V. heeft voor het derde jaar op rij een recordomzet geboekt, ondanks uitdagende marktomstandigheden. De netto-omzet kwam uit op € 659 miljoen, een stijging van 6,5 procent ten opzichte van 2016. Het bedrijfsresultaat daalde van € 45,8 m...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Rijden onder invloed met bedrijfsauto. Ontslag?

Niet alleen gasten gaan na het nuttigen van alcohol achter het stuur zitten, ook medewerkers uit de horeca maken zich daar weleens schuldig aan. De gevaren zijn bekend, alcohol en verkeer horen niet samen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, of in dit geval, op een parkeerterrein. Een chef-kok u...

Culinair Bocuse d'Or
Kick-off Bocuse d'Or: Lars Drost wil via Turijn naar Lyon

"Vandaag start onze route naar Turijn." Met de trots van een Chef de Mission die zijn Olympiërs richting de meest prestigieuze sportwedstrijd ter wereld leidt, opende Bocuse d’Or Nederland-bestuurslid en SVH-directeur Ricardo Eshuis de start van het traject dat Team NL op het po...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: