Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn Meest Markante Horecaondernemers Flevoland

30 mei 2018 | David Bakker

Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn van Hotel Restaurant Grandcafe ‘t Voorhuys in Emmeloord zijn gekozen tot Meest Markante Horecaondernemers van Flevoland. Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn stonden met twee andere genomineerde horecaondernemers in de regionale finale: Dennis Goossens van Restaurant Het Wapen van Ens en Johan Tijink van KFC Lelystad. De jury vond Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn de absolute winnaars en zij mogen zich de komende 1,5 jaar de Meest Markante Horecaondernemer van Flevoland noemen.

Juryvoorzitter Wim Koemeester: "Twan en Renée hebben het bedrijf zes jaar geleden van hun (schoon)ouders overgenomen. Een spannende en gedurfde stap voor het jonge stel, zeker in de crisistijd. Door de goede elementen uit het verleden te koesteren en te combineren met de vele mogelijkheden van de hedendaagse maatschappij hebben zij ervoor gezorgd dat het een succesvol bedrijf is gebleven in een tijd waarin het met de horeca niet al te best ging."

Een thuis voor iedereen

Een knappe prestatie vindt de jury. Wim Koemeester vervolgt: "Twan en Renée hebben het concept ‘een thuis zijn voor iedereen’ goed doorgevoerd. De menukaart en bediening zijn afgestemd op de wensen van de verschillende doelgroepen. Zo wordt een groep jongeren die op vrijdag of zaterdagavond ’t Voorhuys bezoekt, bediend door een jonge medewerker en voor hen staan er onder andere nacho’s op de menukaart."

Medewerkers centraal 

“Daarnaast zorgen Twan en Renée goed voor hun personeel. Onder meer door iets extra’s doen als het erg druk is geweest, het organiseren van personeelsfeesten, maar ook door opleidings- en doorgroeimogelijkheden te bieden. Bovendien krijgen medewerkers de vrijheid en verantwoordelijkheid om - ieder op zijn gebied - beslissingen binnen het bedrijf te nemen en veranderingen door te voeren. De medewerkers zijn immers, volgens Twan en Renée, dé succesfactor van het bedrijf.”

Totaalbeleving

Twan en Renée hebben sinds de overname flink geïnvesteerd in hun bedrijf. En in de entree en lobby van het aangrenzende theater. Want, zoals zij zelf aangeven: dat is onderdeel van de totaalbeleving van de gast.  

Jury

De jury bestond naast juryvoorzitter Wim Koemeester, uit Marco Scheppel, de winnaar van de Meest Markante Horecaondernemer uit Gelderland van 2016/2017 en Alida Hilberdink, projectleider Toerisme Flevoland.  

De juryleden bezochten de afgelopen weken de genomineerde bedrijven en ging met de finalisten in gesprek. Op basis hiervan én de eindpresentatie tijdens de finale die vandaag plaatsvond, zijn Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn gekozen tot winnaars. De jury vindt dat Twan en Renée veel lef hebben getoond in hoe zij zaken hebben aangepakt, blijven investeren en innoveren. Het bedrijf laat elk jaar een omzetstijging zien en dat is, gezien de roerige tijden waarin zij gestart zijn, een hele knappe prestatie. De jury is dan ook van mening dat zij de terechte winnaars zijn van de Meest Markante Horecaondernemer Flevoland 2018/2019. 

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

KHN organiseert elke drie jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Euro-Toques Young Chef Award 2018

De wedstrijd wordt georganiseerd door Euro-Toques Nederland en mede mogelijk gemaakt door Gastvrij Rotterdam. De Young Chef of the Year wordt voor de 24ste keer georganiseerd. Vijf koks meten zich in deze strijd met elkaar op het gebied van productkennis, techniek en creativiteit. De Young...

Internationaal Interview Patisserie
Interview Pierre Hermé: de keizer van de macaron

Patissier Pierre Hermé heeft macaronwinkels over de hele wereld. Van Japan tot Amerika en van Thailand tot Marokko. En dat is dan nog maar een fractie van alle landen waar Hermé gevestigd is. Afgelopen jaar opende hij een dessertbar en winkel in samenwerking met het beautymerk L’...

Creëer een ijzersterke Social Media strategie

Je bedrijf gratis promoten en verkopen op Facebook is aan banden gelegd. Pitchen, promoten, reacties uitlokken, win acties en zelfs vragen om een like, het is allemaal uit den boze. Facebook wil enkel waardevolle verhalen van je zien. Wil je je horecabedrijf actief promoten dan kan dat alleen nog vi...

Opening Culinair
Foodhallen Rotterdam geopend op Kop van Zuid

Vanaf vandaag valt er weer flink wat te nassen in Rotterdam. Vier jaar na de introductie van de Foodhallen Amsterdam opent een tweedeindoor foodmarket in 010. Geen gevalletje copy-paste, maar een ras-Rotterdammer van een foodhal. Foodhallen Rotterdam betrekt samen met het naastgelegen designhotel Ro...

Uber Eats breidt uit

Waar Foodora sopt in Nederland, pakt Uber Eats juist door. Het bedrijf breidt voor het einde van dit jaar uit naar Groningen en Haarlem en vergroot het bezorggebied in de regio Den Haag door Scheveningen en Voorburg aan de app toe te voegen. Daarnaast kunnen bestaande en nieuwe gebruikers van de app...

Opening
Sidney Schutte en David Baxter openen Café Cliché

Vandaag opent Café Cliché, de gloednieuwe buurtbrasserie van Amsterdam-Oost. Hier kookt chef David Baxter vijf dagen per week voor de buurt en voor wie in de buurt is. Het initiatief en het menu zijn van Sidney Schutte, die net als Baxter carrière maakte in sterrenrestaurants. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: