Ter Marsch & Co lanceert de wietburger

21 december 2017 | Roy Spijker

Burgerbar Ter Marsch & Co staat bekend om haar prijswinnende burgers, passie voor smaak, innovatie en verrassende ingrediënten. Afgelopen jaar introduceerden zij de Wiedewietsaus op basis van biologische cannabis. Een ode aan Amsterdam en de Hollandse wietcultuur. Voor komend jaar hebben zij opnieuw een spraakmakende primeur: de Cannabis Burger. 

Een smaakvolle burger ontwikkeld door chef Olaf Oldenburg op een brioche wietbroodje uit eigen bakkerij 'Bakkerij Ter Marsch by Edwin Klaasen'. Deze limited edition burger is vanaf dinsdag 9 januari 2018 gedurende een week te proeven bij Ter Marsch & Co in Amsterdam en Rotterdam. De lancering vindt plaats tijdens de hamburgercompetitie op maandag 8 januari 2018 tijdens de horecavakbeurs Horecava in Amsterdam. 

Sublieme ingrediënten
Chef Olaf Oldenburg en bakker Edwin Klaasen werken al geruime tijd succesvol samen. Al eerder ontwikkelden ze de ultieme burgerbol. Ook bij de Cannabis Burger sloegen ze de handen ineen. Deze limited edition burger wordt gemaakt met dry aged Angus Beef, Japans Wagu en langzaam gegaarde biokalfsnek op Brioche wietbroodje uit eigen bakkerij (zou niet alles nog eens helemaal benoemen bovenin al gedaan) De burger is voorzien van originele, veelal biologische ingrediënten zoals Hollandse kropsla, oude Remeker kaascrumble, gedroogde tomaat, zoetzure tomaat, Cornichon relish, romige limoenwietsaus en gepofte boekweit. De unieke briochebol is gemaakt van pure ingrediënten; tarwebloem, verse scharreleieren, roomboter en volle melk van de boer. De bol wordt verrijkt met poeder van gedroogde wietbladeren zonder THC. De gast wordt niet high van de wiet, maar wel van de zintuigprikkelende smaak.

Over de familie Ter Marsch
Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand het glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, van oudsher een ambachtelijke Vleeschhouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit.

Kort na de opening won Ter Marsch & Co de eerste prijs voor zijn hamburgers: de Gouden Burger Spatel, op de voet gevolgd door de titels ‘Beste Hamburger van Rotterdam’ en ‘Beste Burger van Nederland’ uitgeroepen door de horecavakbeurs Horecava. Daarnaast werd het restaurant in 2015 gevraagd om deel te nemen aan de World Food Championships in Florida waar zij als 12e van de wereld eindigde.

In maart 2016 opende in hartje centrum Amsterdam een pop-up versie van Ter Marsch & Co op de hoek van de Vijzelstraat / Bloemenmarkt. Deze zaak werd door Esquire uitgeroepen tot ‘Beste Burgerbar van Amsterdam’.

Afgelopen zomer was Ter Marsch & Co opnieuw deelnemer aan de World Food Championships 2017 en staat er voor 2018 een Parijse vestiging op de planning.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen Coronacrisis
Tips voor restaurants: Zo ga je de crisis te lijf [Liveblog]

Alle drink,- en eetgelegenheden in Nederland zijn minstens tot en met 6 april 2020 gesloten. Een zware periode voor de de horecaondernemers en -medewerkers. Door het hele land onstaan in deze donkere dagen prachtige initiatieven om de branche overeind te houden. 'We are in this together'. ...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: 'Thuiskunstenaars'

Afgelopen zaterdagavond knalden we alle driegangenmenu’s eruit. Het was prachtig! Toen wij om een uur of acht klaar waren met alle pakketten uitgeven en bezorgen, kreeg ik direct de eerste appjes binnen met filmpjes en foto’s van mensen die de gerechten zelf hadden opgemaakt. In de &...

Columns
Column Sico de Moel: We gaan weer open

We gaan weer open! 3 weken gesloten kunnen we nog wel trekken, maar de verplichte sluiting lijkt nu toch langer te gaan duren. Mijn koks worden gek thuis. We willen weer aan de slag. We hebben dus een speciaal menu voor thuis ontwikkeld. Met mooie lokale produkten van onze eigen lokale boeren....

Coronacrisis
Young Creators Group start HorecaTegoed

Om de horeca een hart onder de riem te steken, is Young Creators Group, een community voor jonge ondernemers en makers onder leiding van ondernemer Edwin de Jong, op eigen initiatief gestart met HorecaTegoed. HorecaTegoed is een initiatief waar je een gift aan jouw favoriete horecagelegenheid kunt g...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: