Ter Marsch & Co lanceert de wietburger

21 december 2017 | Roy Spijker

Burgerbar Ter Marsch & Co staat bekend om haar prijswinnende burgers, passie voor smaak, innovatie en verrassende ingrediënten. Afgelopen jaar introduceerden zij de Wiedewietsaus op basis van biologische cannabis. Een ode aan Amsterdam en de Hollandse wietcultuur. Voor komend jaar hebben zij opnieuw een spraakmakende primeur: de Cannabis Burger. 

Een smaakvolle burger ontwikkeld door chef Olaf Oldenburg op een brioche wietbroodje uit eigen bakkerij 'Bakkerij Ter Marsch by Edwin Klaasen'. Deze limited edition burger is vanaf dinsdag 9 januari 2018 gedurende een week te proeven bij Ter Marsch & Co in Amsterdam en Rotterdam. De lancering vindt plaats tijdens de hamburgercompetitie op maandag 8 januari 2018 tijdens de horecavakbeurs Horecava in Amsterdam. 

Sublieme ingrediënten
Chef Olaf Oldenburg en bakker Edwin Klaasen werken al geruime tijd succesvol samen. Al eerder ontwikkelden ze de ultieme burgerbol. Ook bij de Cannabis Burger sloegen ze de handen ineen. Deze limited edition burger wordt gemaakt met dry aged Angus Beef, Japans Wagu en langzaam gegaarde biokalfsnek op Brioche wietbroodje uit eigen bakkerij (zou niet alles nog eens helemaal benoemen bovenin al gedaan) De burger is voorzien van originele, veelal biologische ingrediënten zoals Hollandse kropsla, oude Remeker kaascrumble, gedroogde tomaat, zoetzure tomaat, Cornichon relish, romige limoenwietsaus en gepofte boekweit. De unieke briochebol is gemaakt van pure ingrediënten; tarwebloem, verse scharreleieren, roomboter en volle melk van de boer. De bol wordt verrijkt met poeder van gedroogde wietbladeren zonder THC. De gast wordt niet high van de wiet, maar wel van de zintuigprikkelende smaak.

Over de familie Ter Marsch
Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand het glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, van oudsher een ambachtelijke Vleeschhouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit.

Kort na de opening won Ter Marsch & Co de eerste prijs voor zijn hamburgers: de Gouden Burger Spatel, op de voet gevolgd door de titels ‘Beste Hamburger van Rotterdam’ en ‘Beste Burger van Nederland’ uitgeroepen door de horecavakbeurs Horecava. Daarnaast werd het restaurant in 2015 gevraagd om deel te nemen aan de World Food Championships in Florida waar zij als 12e van de wereld eindigde.

In maart 2016 opende in hartje centrum Amsterdam een pop-up versie van Ter Marsch & Co op de hoek van de Vijzelstraat / Bloemenmarkt. Deze zaak werd door Esquire uitgeroepen tot ‘Beste Burgerbar van Amsterdam’.

Afgelopen zomer was Ter Marsch & Co opnieuw deelnemer aan de World Food Championships 2017 en staat er voor 2018 een Parijse vestiging op de planning.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Ondernemen Longread
Interview: De Drie Wijzen uit Oost openen 19 horecazaken in ruim 10 jaar

In het pand waar het allemaal begonnen is, Maxwell aan het Beukenplein in Amsterdam Oost, druppelen Piet van der Graaf, Jason Berg en Riad Farhat binnen. Een vaderlijke knuffel voor de gastheer, bezoekende gasten worden begroet met een lach, een stevige hand en een knipoog, de jassen gaan uit, koffi...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Evenement organiseren, simpel of niet?

Toen ik kortgeleden met een leuk gezelschap over een kerstmarkt wandelde, kon ik het niet laten er even bij stil te staan. Dit soort initiatieven kunnen de lokale (horeca)ondernemers namelijk een flinke ‘boost’ geven. Winkeliers en horecaondernemers slaan dan ook steeds vaker de handen i...

Achtergronden
Onderzoek: melk en kaas zijn beperkte bron van vitamine B12

Niet alleen vlees en vis, maar ook zuivelproducten als melk en kaas dragen bij aan de vitamine B12-voorziening van het lichaam. Alleen is de hoeveelheid vitamine B12 in melkproducten aan de krappe kant om een tekort te voorkomen als vlees en vis niet op het menu staan. Dat blijkt uit onderzoek van d...

Economie Achtergronden
Verhoging btw-tarief: doorberekenen of niet?

De btw-verhoging van het lage tarief (van 6 naar 9 procent) komt akelig dichtbij. Op 1 januari 2019 moet de horeca daarom bij vrijwel de gehele inkoop, met uitzondering van alcoholhoudende dranken, rekening houden met een prijsverhoging. Goed om te weten: bier tot 0,5% en wijn tot 1,2% vallen onder ...

KHN
Nierstichting en KHN organiseren opnieuw Restaurant Driedaagse

Op 12, 13 en 14 maart 2019 organiseren de Nierstichting en KHN de tweede landelijke editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse. Tijdens deze dagen laten we Nederland een speciaal tasting-menu proeven, waarbij de focus ligt op pure smaken, verse ingrediënten en minder zout. Met dit evenem...

Achtergronden
Download: HorecaMarketingKalender 2019

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: