Takeaway levert 71 miljoen maaltijden in eerste halfjaar 2019

31 juli 2019 | David Bakker

Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft in de eerste maanden van 2019 71 miljoen orders verwerkt. daarmee groeide het aantal orders ten opzochte van het eerste halfjaar van 2018, met maar liefst 70 procent.

Met de flinke groei aan orders, groeide ook de omzet van 110 miljoen euro naar 185 miljoen. Ondanks deze rooskleurige cijfers draaide het bedrijf wel een verlies van 37 miljoen euro. Maar winst maken heeft voor CEO Jitse Groen op dit moment nog niet de prioriteit. "Takeaway.com zal duurzame groei blijven verkiezen boven winst".

In Nederland groeide het aantal orders met 18 procent en de omzet met 24 procent, resulterend in een regionale EBITDA (handelsresultaat) van 29 miljoen euro. Dat was 25 miljoen een jaar eerder. In Nederland kreeg het bedrijf 18 miljoen klantbestellingen te verwerken.

Takeaway.com is in gesprek met zijn Britse branchegenoot Just Eat over een overname, maar verdere details wil het Nederlandse bedrijf van oprichter Jitse Groen nog niet geven. 

Dominante positie

De gesprekken zijn al enige tijd aan de gang. Eerder vertelde Groen nog dat een dominante marktpositie innemen in Groot-Brittannië vrijwel ondenkbaar zou zijn, gezien de dominante positie van Just Eat aldaar. Uiterlijk op 24 augustus 17.00 Britse tijd moet takeaway.com een bod uitbrengen, want dat schrijven de Britse beursregels voor.

Dit voorjaar interviewden we CEO Jitse Groen. Het volledige interview met lees je hier. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interieur
The Streetfood Club in Utrecht is meer dan magie

Een complete ondernemer beheerst alle facetten van z’n zaak. Het is de filosofie van Wes Schreutlekamp (rechts op de foto) en Joost Bergsteijn. Van pannenkoekenbakker en cocktailshaker tot sommelier in de topgastronomie. Alle facetten werden ‘uitgespeeld’ en smelten samen in The St...

Hilton Culinair
Napolitaanse pizza verovert (Hilton) Amsterdam

Hilton Amsterdam introduceert exclusieve Napolitaanse pizza, in combinatie met champagne. In de Half Moon Lounge wordt de klassieker onder de pizza’s op de kaart gezet. De eigentijdse combinatie met bubbels verleent het oorspronkelijke simpele streetfood uit Napels een gastronomisch tintje. Sp...

Columns Blog
Grijp eerst dat laaghangend fruit

Horecamensen houden van knallen. Een mooie avond draaien met je team waarbij alles klopt. Waar de service soepel loopt, de gasten happy zijn en een goede omzet wordt gedraaid. Horecamensen vinden stille momenten in de zaak echter een gruwel. Wachten op klandizie en ‘wortelschieten’ is...

Bocuse d'Or
Data Europese finale Bocuse d’Or 2020 bekend

De internationale organisatie van de wereldwijde kookwedstrijd Bocuse d’Or heeft vandaag bekendgemaakt dat de Europese finale wordt gehouden op donderdag 28 en vrijdag 29 mei 2020 in Tallinn, Estland tijdens de Profexpo Food Village exhibition in de Saku Arena. Gedurende 2 dagen ontmoeten ...

Events
Jubileumeditie BBB Maastricht groot succes

De 65e editie van BBB Maastricht was een groot succes en laat consistentie in groei zien. Meer dan 400 exposanten zorgden voor een beursvloer bomvol inspiratie op het gebied van (non)food, drinks en gastronomie. Maar er was vooral aandacht voor innovatie en culinair talent. De toon is gezet voor de ...

Wijn
Speciale wijnactie voor onze lezers!

Vinites biedt onze lezers samen met Francis Ford Coppola Winery een speciale aanbieding aan. Via de webshop kun je gebruikmaken van een aantrekkelijke korting, waarbij je niet 342 euro, maar 300 euro betaalt voor 36 flessen (3 dozen) met twee wijnen: Chardonnay 'Rosso and Bianco' 2017 en Cab...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: