SVH en Foodstep gaan samenwerken

8 september 2015 |
SVH en Foodstep gaan samenwerken

Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) en onderzoeksbureau Foodstep hebben hun krachten gebundeld voor het project Fan-
ergize your Enterprise. Met een onderzoek onder horecamedewerkers, een trendreport en een congres zetten zij zich gezamenlijk in voor een betere Nederlandse horeca.

Fan Factor
Erik Bemelmans, business director van Foodstep: "De Nederlandse horecasector maakt een enorme transitie door. Door de ontwikkelingen van de afgelopen jaren staat de gast meer en meer zelf aan het roer: iedereen kan overal kiezen en keuren, en goed is al lang niet meer goed genoeg. Meer dan ooit is de rol van medewerkers cruciaal. Uit onderzoek blijkt steeds weer dat de juiste medewerkers een directe invloed hebben op de gasttevredenheid en het succes van een bedrijf. De bepalende factor daarbij blijkt te zijn de mate waarin zij fan zijn van hun organisatie, hun team en hun werk. Oftewel: voelen ze zich verbonden, zijn ze bevlogen en gaan ze vanuit hun vakbekwaamheid voor echt resultaat? Wij noemen dat de Fan Factor."

Nationale benchmark
SVH en Foodstep hebben daarom gezamenlijk een nationale benchmark opgezet, waarin ze onderzoeken hoe het is gesteld met de Fan Factor en vakbekwaamheid van Nederlandse horecamedewerkers. Op 13 januari 2016 zullen tijdens een congres in samenwerking met de Horecava de resultaten van de benchmark bekend gemaakt worden. De resultaten worden tevens vastgelegd in een boekwerk waarin ook inzichten en ontwikkelingen voor en uit de branche in kaart worden gebracht.

Beste horeca van Europa
Ricardo Eshuis, directeur van SVH: "Met deze benchmark voorzien we de branche van feiten en cijfers die hard nodig zijn om goede beslissingen te kunnen nemen op het gebied van scholing, arbeidsmarkt en personeelsmanagement. Wij willen de branche hiermee echt iets nieuws bieden en samen met ondernemers werken aan ownership van mensen op de vloer. Zo kunnen wij de horecabranche op een hoger plan tillen, met als ultieme ambitie: de Nederlandse horeca de beste van Europa maken."

Vanaf maandag 21 september kunnen alle horecamedewerkers in Nederland meedoen aan het onderzoek.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN in actie! #BlackMonday: final sale horeca

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert de landelijke campagne #BlackMonday, die op maandag 7 december van start gaat. Onder de noemer #BlackMonday worden horecaondernemers opgeroepen deel te nemen aan de landelijke actie. Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat als de overheid niet per omga ...

Wet- en regelgeving
Cao horeca verlengd tot eind 2021

FNV Horeca, CNV Vakmensen en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zijn overeengekomen de huidige cao in de horeca met een jaar te verlengen onder gelijke voorwaarden. De drie partijen zijn het er over eens dat d ...

Corona
"Honderden miljoenen voor horeca en cultuur"

Haagse bronnen melden aan de NOS dat sectoren die flink geraakt zijn door de coronacrisis en daardoor een zeer groot omzetverlies lijden, kunnen rekenen op honderden miljoenen steun vanuit Den Haag. Volgens de NOS zet het kabinet de komende dagen de puntjes op de i. Bedrijven die meer dan 70 proc ...

Interview Digitaal Ondernemen
Horecamarketing op socials: influencers als spin in het web

Bij een goede marketingstrategie mag social media niet ontbreken. Wil je verzekerd zijn van een groot bereik, dan kun je haast niet om ‘influencers’ heen. Die influencers vind je op Youtube, op hun eigen blogs, Facebook, Instagram, Snapchat of TikTok. Wie een influencer inzet, meestal te ...

KHN Corona
Deel van de horeca dreigt op 17 januari open te gaan, ondanks maatregelen

Vorige week kondigden verschillende horecaondernemers aan om hun zaken op 17 januari te willen openen, ongeacht de dan geldende maatregelen. Zij hebben zojuist verkondigd tegenover Omroep Brabant dat ze het vertrouwen in het kabinet hebben opgezegd en hoe dan ook zullen openen op 17 januari. Omd ...

Economie Corona
Horeca na kunst en cultuur meest pessimistisch over economische vooruitzichten

De vooruitzichten van het Nederlandse bedrijfsleven over de eigen verkopen op de korte termijn zijn sinds de zomer sterk verslechterd. De economie zal naar verwachting tijdelijk weer een stap terug moet doen. Vooral de commerciële dienstverlening heeft pessimistischere verwachtingen voor de kom ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: