Sterrenzaken doen mee aan Culi Weken

18 mei 2015 |
Sterrenzaken doen mee aan Culi Weken<

Van 18 tot en met 31 mei organiseert Groupon de Culi Weken. Vele Nederlandse toprestaurants, waaronder tien Michelinster-restaurants doen mee
aan deze campagne om hun deals onder de aandacht te brengen in de Culi Shop. In deze shop maken mensen naast Michelinster-restaurants ook kennis met restaurants met GaultMillau-punten, Bib Gourmand-onderscheiding, of andere culinaire topzaken. Groupon ziet een groeiende populariteit van de high-end restaurantacties. In drie jaar tijd heeft het bedrijf al meer dan 125.000 couverts bij Michelinster-restaurants verkocht. Mede daarom start Groupon de Culi Weken.

Drempelverlagend
Uit recent onderzoek dat Groupon naar de mening van consumenten over sterrenrestaurants, blijkt dat vier op de tien restaurantbezoekers wel eens bij een sterrenrestaurant heeft gegeten, waarvan in vier op de tien gevallen wel eens gebruik is gemaakt van een kortingsactie. Als er een korting wordt geboden, werkt dat voor 56% van de (potentiële) sterrenrestaurantbezoekers drempelverlagend. Nederlanders houden nou eenmaal van korting. 71% van de personen die nog nooit naar een sterrenrestaurant is geweest, wil dit wel eens proberen, maar 79% laat zich tegenhouden door de prijs.

Enorme aantallen
“Binnen drie jaar hebben wij samenwerkingen opgezet met 29 Michelinster-restaurants met één of twee sterren en met nog veel meer topzaken. Inmiddels zijn Nederlanders al meer dan 125.000 keer aangeschoven bij een sterrenrestaurant via Groupon. Om nóg meer mensen te laten genieten van ons culinaire aanbod, starten we op 18 mei voor de eerste keer de Culi Weken. Wij willen die nichemarkt samen met de restaurants openbreken. Dit onderzoek wijst uit dat er veel potentie in de markt is om een nieuwe doelgroep voor sterrenrestaurants te bereiken”, aldus Shurendy Gerardus, regionaal directeur bij Groupon.

Kwaliteit van het eten nr. 1 reden voor bezoek sterrenrestaurant
Mensen die kortingsacties benutten, gaan over het algemeen vaker uit eten bij een sterrenrestaurant. De redenen om voor een sterrenrestaurant te kiezen en niet voor een gewoon restaurant zijn vooral voor de kwaliteit van het eten (50%), de verrassende menu’s die geserveerd worden (43%) en omdat mensen zichzelf willen verwennen (29%). Mensen zijn bereid gemiddeld 75 euro per persoon uit te geven voor een sterrendiner. Bij Groupon houden zij dan, naast de gemiddelde waarde van 50 euro voor een sterrendiner, nog zo’n 25 euro per persoon over om te besteden aan iets extra’s zoals een wijnarrangement.

71% beveelt sterrenrestaurant aan
71% van de personen die bij een sterrenrestaurant hebben gegeten zijn enthousiast en zouden het anderen die er nog nooit zijn geweest aanraden om daar te gaan eten. Eenmaal de keuze gemaakt voor een sterrenrestaurant, dan doet de restaurantbezoeker er van alles aan om niet voor verrassingen te staan. Zo checkt 36% van de sterrenrestaurantbezoekers van te voren de menukaart. En bekijkt 28% de gehele website. Ook reviews worden door 24% van hen van te voren goed bekeken.

Deelnemers Culi Weken
Aan de Culi Weken van 18 mei tot en met 31 mei doen diverse toprestaurants mee waarvan tien Michelinster-restaurants, te weten: Bridges (Amsterdam), Posthoorn (Monnickendam), Schultenhues (Zutphen), Niven (Rijswijk), De Kromme Watergang (Zeeland), Mijn Keuken (Brabant), De Karpendonkse Hoeve (Eindhoven), Brienen aan de Maas (Limburg), Kaatje bij de Sluis (Zwolle) en Lucas Rive (Hoorn).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Michelin Verbouwen
Beluga Loves You zet verbouwing in: 1 augustus weer open

Afgelopen weken is Beluga Loves You net als zovelen in de weer geweest met het zoeken naar de juiste vertaling van 'het nieuwe normaal'. Servais Tielman: "Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we dat onmogelijk kunnen combineren met hoogwaardige gastronomie, een topbeleving en een onged...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: