Sterrenzaak Basiliek en Dolfinarium werken samen

16 mei 2014 |
Sterrenzaak Basiliek en Dolfinarium werken samen

Het lijkt een ongewone samenwerking, een zeezoogdierenpark en een Michelin sterrenrestaurant die de handen ineen slaan. Toch hebben Basiliek en
het Dolfinarium, beide uit Harderwijk, een arrangement samengesteld waarbij bezoekers van het park hun dag in stijl kunnen afsluiten. Kinderen worden tijdens het diner uitgenodigd om bij Topkok Rik Jansma letterlijk in de keuken te kijken en leren op de avond over gezond en lekker eten, etiketten en tafelmanieren.

Beleving verkopen
Jansma: “Ondanks dat we totaal verschillende bedrijven zijn, verkopen we toch hetzelfde, een beleving. We laten onze gasten echt iets meemaken en spreken daarbij alle zintuigen aan. Bij het Dolfinarium heeft die beleving en bewustwording betrekking op bijzondere zee(zoog)dieren. Bij ons op gezond en lekker eten. Iets dat heel goed samen gaat. Bij kinderen is deze boodschap onbekend. Niet voor niets is 1 op de 5 kinderen te dik. 30 procent daarvan raakt dat overtollige gewicht nooit meer kwijt.”

Pizza op de bank
Dolfinarium directeur Marten Foppen vult aan: “Veel mensen sluiten een bijzondere Dolfinariumdag af met een snelle hap bij een wegrestaurant of thuis met een pizza op de bank. Door de samenwerking tussen ons park en Basiliek kunnen onze gasten de dag zowel uniek als ook gezond afsluiten. Beleving hoeft niet op te houden als je hier de poort uit loopt.”

De Culibus
Restaurant Basiliek is lid van Jeunes Restaurateurs d’Europe (JRE). Deze vereniging van jonge getalenteerde restaurateurs richtte in 2007 stichting de Culibus op. “Deze bus met topkoks rijdt door het hele land laat kinderen zien én beleven hoe je lekker en vooral gezonder kunt koken en eten.” zegt Jansma, die tevens voorzitter is van de JRE.

Arrangement
Speciaal voor deze samenwerking is er een arrangement samengesteld: Voor €49,95 p.p. kunnen mensen zowel naar het Dolfinarium en genieten van een 3 gangen menu in restaurant Basiliek. De kaarten zijn via het restaurant te bestellen. Basiliek heeft 1 Michelinster en 16 GaultMillau punten.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: