Startup bouwt virtuele restaurants voor de bezorgmarkt

28 juni 2018 | Thijs Jacobs

De Franse startup Taster, feerder bekend als Mission Food, bouwt 'restaurants' rondom grote steden speciaal voor Deliveroo, UberEats en Glovo. De restaurants hebben geen tafels, maar zijn helemaal toegespitst op online platforms.

De startup heeft net vier miljoen euro opgehaald. Er zijn inmiddels al zeer succesvolle restaurants en restaurantketens zonder zitplaatsen ontstaan dankzij de online bestel- en bezorgplatforms, maar het 'upscalen' gaat nog te langzaam. De grootte van de keuken is dikwijls een beperking.

Satellietrestaurants

Deliveroo is gestart met het investeren in 'satellietkeukens' voor de meest populaire restaurants, vaak in containers op parkeerplaatsen of industrieterreinen. Taster gaat niet werken met reeds bestaande restaurants, maar wil nieuwe restaurantketens opzetten voor deze groeimarkt. Zo houden ze invloed op het menu en de restaurants. In Frankrijk en Spanje zijn al enkele restaurants geopend. Aan niets is te zien dat het geen 'echt' restaurant is. Slim, want de kostenstructuur is hierdoor fors lager: geen hoge huur, geen bezorgingen die zelf gedaan moeten worden, minder personeel...

Maar wat als Deliveroo en UberEats nieuwe regels maken die dit soort initiatieven tegenwerken? Dat moeten we nog zien. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Fastservice
Nieuwe vestiging Happy Italy in hoofdkantoor KPN

Happy Italy maakt een tweetal mooie stappen. De snelgroeiende horecaformule heeft afgelopen week een contract gesloten met KPN. Onder het nieuwe KPN hoofdkantoor in Rotterdam komt in het najaar een grote Happy Italy vestiging. Bovendien lanceert Happy Italy een nieuwe take-away formule, ‘Happy...

Wet- en regelgeving Columns
Column: blurring is juist een zegen

Een glas whisky bij de barbier, een wijntje bij de kapper en een stukje ambachtelijke Spaanse pata negra worst bij de slijter. Blurring is al lang en breed geaccepteerd door de consument, het wordt misschien al een beetje verwacht. Waar veel winkels de kans hebben gepakt om hun aanbod te vergroten m...

Achtergronden Culinair
Ad Janssen viert dertigjarig jubileum als meesterkok

Horecaondernemer Ad Janssen viert dit jaar zijn dertigjarig jubileum als meesterkok. Inmiddels de 60 gepasseerd is hij nog lang niet bezig met rustiger aandoen. Integendeel, onlangs besloot hij zijn prestigieuze restaurant in het Kasteel van Rhoon totaal op de schop te nemen. Klassieke lambriseri...

Lees nu de gratis juni-uitgave van De RestaurantKrant

De juni-editie van De RestaurantKrant staat weer bomvol 'need-to-know' artikelen, diepte-interviews en trends. De mocktail heeft zijn definitieve opmars ingezet binnen de horeca. Minder, of het liefst helemaal geen alcohol meer is voor de Millennial de toekomst. Misja Vostermans, voorzitter ...

Toerisme Culinair
Gastronomie belangrijkste criterium voor vakantiebestemming Europeanen

Veel Nederlanders vertrekken in de zomer naar warme oorden om te genieten van een welverdiende vakantie. Sterker nog, Nederlanders boekten dit jaar een recordaantal vakanties naar het buitenland. De keuze voor de vakantiebestemming baseren zij vaak op de lokale keuken, zo blijkt uit jaarlijks onderz...

Culinair
10 jaar De RestaurantKrant: Paul Bocuse

De RestaurantKrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een artikel over de grondlegger van de Nouveau Cuisine, Paul Bocuse. In januari di...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: