Startup bouwt virtuele restaurants voor de bezorgmarkt

28 juni 2018 | Thijs Jacobs

De Franse startup Taster, feerder bekend als Mission Food, bouwt 'restaurants' rondom grote steden speciaal voor Deliveroo, UberEats en Glovo. De restaurants hebben geen tafels, maar zijn helemaal toegespitst op online platforms.

De startup heeft net vier miljoen euro opgehaald. Er zijn inmiddels al zeer succesvolle restaurants en restaurantketens zonder zitplaatsen ontstaan dankzij de online bestel- en bezorgplatforms, maar het 'upscalen' gaat nog te langzaam. De grootte van de keuken is dikwijls een beperking.

Satellietrestaurants

Deliveroo is gestart met het investeren in 'satellietkeukens' voor de meest populaire restaurants, vaak in containers op parkeerplaatsen of industrieterreinen. Taster gaat niet werken met reeds bestaande restaurants, maar wil nieuwe restaurantketens opzetten voor deze groeimarkt. Zo houden ze invloed op het menu en de restaurants. In Frankrijk en Spanje zijn al enkele restaurants geopend. Aan niets is te zien dat het geen 'echt' restaurant is. Slim, want de kostenstructuur is hierdoor fors lager: geen hoge huur, geen bezorgingen die zelf gedaan moeten worden, minder personeel...

Maar wat als Deliveroo en UberEats nieuwe regels maken die dit soort initiatieven tegenwerken? Dat moeten we nog zien. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Achtergronden Restaurant
Download nu de maarteditie van De RestaurantKrant

De maarteditie van De RestaurantKrant is uit! Niet alleen hebben we een fonkelnieuw design, maar we spreken ook nog eens met de eigenaren van restaurant Flicka in Kerkdriel. Het restaurant ontving onlangs zijn eerste Michelinster. Klik hier om de uitgave te downloaden (je hoeft enkel je e-mailadres ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Michelin Interview
Interview: Posthoorn in Monnickendam, al tien jaar een Michelinster

De Posthoorn, ML in Haarlem, Bij Jef en Kaatje bij de Sluis, allen restaurants met een Michelinster en een hotel, maar wel in die volgorde. Waar instituten als Château Neercanne en het Amstel Hotel hun ster de afgelopen jaren kwijt raakten, lijken de ‘kleine’ hotels te overleven in...

Opening Rotterdam
Voor dit nieuwe restaurant moet je een toegangskaartje kopen

Op 16 mei openden Frank en Hans Mosselman – de mannen achter Food for Thought en Rotterdamse pop-ups Á La Plancha en De Swarte Leeuw – de deuren van Food Club Rotterdam (FC Rotterdam). In de voormalige kantine van Croonwolter&dros elektrotechniek in verzamelgebouw De KROON Rot...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: