Start-up Temper en L1NDA beëindigen samenwerking

16 juni 2017 | Roy Spijker

Temper kondigt het einde van de samenwerking met horeca planningstool L1NDA aan. De start-up verovert momenteel de arbeidsmarkt met een online marktplaats waar 23.000+ freelancers en 1500+ opdrachtgevers uit de horeca- en hospitalitysector samenkomen. De pilot die de snelgroeiende start-up afgelopen februari aanging met L1NDA, krijgt geen vervolg.

Temper is ontstaan vanuit een innovatieve visie op de traditionele arbeidsmarkt. Mede-oprichter en CEO Paul Eggink licht toe: “Het is onze missie om invulling te geven aan de flexibele schil van horecaondernemingen. Dit doen we met een online marktplaats, waarmee we een ondoorzichtige markt transparant maken. We geven de opdrachtgever de handvatten om zelfstandig in te spelen op de behoeftes van de millennial. Voor deze nieuwe generatie op de arbeidsmarkt is het onze missie hen de vrijheid te geven om zelf te bepalen waar, wanneer, voor wie en tegen welk tarief ze werken.”

Strategie
De pilot met L1NDA kon niet bijdragen aan de strategie waar Temper dagelijks keihard aan werkt. De start-up heeft een helder plan om enerzijds haar missie te verwezenlijken en anderzijds te bouwen aan een duurzame groei van Temper. Eggink: "Wij hebben een heldere visie op de toekomst van de arbeidsmarkt en kiezen ervoor om zonder tussenkomst van een derde partij verder te gaan. Zo kunnen we blijven inspelen op de behoeftes van onze doelgroep en de best mogelijke oplossing creëren voor de toekomst van de arbeidsmarkt."

Op het online platform worden opdrachtgevers gekoppeld aan horeca-professionals. 23.000 ervaren mensen staan per direct klaar om openstaande shifts bij horecabedrijven op te pakken, zónder de tussenkomst van een traditionele derde partij. Horecabedrijven zien dit linea recta terug in de kwaliteit en energie op de werkvloer.

"Een break-up is nooit leuk, maar wij gaan op een positieve manier uit elkaar. We willen onze waardering uitspreken voor de organisatie L1NDA als horeca planningstool en wensen hun veel succes in de toekomst", zo besluit Eggink.

Geen verandering
Voor freelancers en klanten verandert er overigens weinig in het gebruik van Temper. Opdrachtgevers en opdrachtnemers kunnen blijven rekenen op de voordelen die het platform hen momenteel al biedt. Voor opdrachtgevers zal de rechtstreekse samenwerking met Temper meer controle geven op zaken als flexpools, aanmeldingen, urenregistratie en facturatie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Achtergronden Restaurant
Download nu de maarteditie van De RestaurantKrant

De maarteditie van De RestaurantKrant is uit! Niet alleen hebben we een fonkelnieuw design, maar we spreken ook nog eens met de eigenaren van restaurant Flicka in Kerkdriel. Het restaurant ontving onlangs zijn eerste Michelinster. Klik hier om de uitgave te downloaden (je hoeft enkel je e-mailadres ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Michelin Interview
Interview: Posthoorn in Monnickendam, al tien jaar een Michelinster

De Posthoorn, ML in Haarlem, Bij Jef en Kaatje bij de Sluis, allen restaurants met een Michelinster en een hotel, maar wel in die volgorde. Waar instituten als Château Neercanne en het Amstel Hotel hun ster de afgelopen jaren kwijt raakten, lijken de ‘kleine’ hotels te overleven in...

Opening Rotterdam
Voor dit nieuwe restaurant moet je een toegangskaartje kopen

Op 16 mei openden Frank en Hans Mosselman – de mannen achter Food for Thought en Rotterdamse pop-ups Á La Plancha en De Swarte Leeuw – de deuren van Food Club Rotterdam (FC Rotterdam). In de voormalige kantine van Croonwolter&dros elektrotechniek in verzamelgebouw De KROON Rot...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: