Start-up Temper en L1NDA beëindigen samenwerking

16 juni 2017 | Roy Spijker

Temper kondigt het einde van de samenwerking met horeca planningstool L1NDA aan. De start-up verovert momenteel de arbeidsmarkt met een online marktplaats waar 23.000+ freelancers en 1500+ opdrachtgevers uit de horeca- en hospitalitysector samenkomen. De pilot die de snelgroeiende start-up afgelopen februari aanging met L1NDA, krijgt geen vervolg.

Temper is ontstaan vanuit een innovatieve visie op de traditionele arbeidsmarkt. Mede-oprichter en CEO Paul Eggink licht toe: “Het is onze missie om invulling te geven aan de flexibele schil van horecaondernemingen. Dit doen we met een online marktplaats, waarmee we een ondoorzichtige markt transparant maken. We geven de opdrachtgever de handvatten om zelfstandig in te spelen op de behoeftes van de millennial. Voor deze nieuwe generatie op de arbeidsmarkt is het onze missie hen de vrijheid te geven om zelf te bepalen waar, wanneer, voor wie en tegen welk tarief ze werken.”

Strategie
De pilot met L1NDA kon niet bijdragen aan de strategie waar Temper dagelijks keihard aan werkt. De start-up heeft een helder plan om enerzijds haar missie te verwezenlijken en anderzijds te bouwen aan een duurzame groei van Temper. Eggink: "Wij hebben een heldere visie op de toekomst van de arbeidsmarkt en kiezen ervoor om zonder tussenkomst van een derde partij verder te gaan. Zo kunnen we blijven inspelen op de behoeftes van onze doelgroep en de best mogelijke oplossing creëren voor de toekomst van de arbeidsmarkt."

Op het online platform worden opdrachtgevers gekoppeld aan horeca-professionals. 23.000 ervaren mensen staan per direct klaar om openstaande shifts bij horecabedrijven op te pakken, zónder de tussenkomst van een traditionele derde partij. Horecabedrijven zien dit linea recta terug in de kwaliteit en energie op de werkvloer.

"Een break-up is nooit leuk, maar wij gaan op een positieve manier uit elkaar. We willen onze waardering uitspreken voor de organisatie L1NDA als horeca planningstool en wensen hun veel succes in de toekomst", zo besluit Eggink.

Geen verandering
Voor freelancers en klanten verandert er overigens weinig in het gebruik van Temper. Opdrachtgevers en opdrachtnemers kunnen blijven rekenen op de voordelen die het platform hen momenteel al biedt. Voor opdrachtgevers zal de rechtstreekse samenwerking met Temper meer controle geven op zaken als flexpools, aanmeldingen, urenregistratie en facturatie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN in actie! #BlackMonday: final sale horeca

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert de landelijke campagne #BlackMonday, die op maandag 7 december van start gaat. Onder de noemer #BlackMonday worden horecaondernemers opgeroepen deel te nemen aan de landelijke actie. Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat als de overheid niet per omga ...

Wet- en regelgeving
Cao horeca verlengd tot eind 2021

FNV Horeca, CNV Vakmensen en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zijn overeengekomen de huidige cao in de horeca met een jaar te verlengen onder gelijke voorwaarden. De drie partijen zijn het er over eens dat d ...

Corona
"Honderden miljoenen voor horeca en cultuur"

Haagse bronnen melden aan de NOS dat sectoren die flink geraakt zijn door de coronacrisis en daardoor een zeer groot omzetverlies lijden, kunnen rekenen op honderden miljoenen steun vanuit Den Haag. Volgens de NOS zet het kabinet de komende dagen de puntjes op de i. Bedrijven die meer dan 70 proc ...

Interview Digitaal Ondernemen
Horecamarketing op socials: influencers als spin in het web

Bij een goede marketingstrategie mag social media niet ontbreken. Wil je verzekerd zijn van een groot bereik, dan kun je haast niet om ‘influencers’ heen. Die influencers vind je op Youtube, op hun eigen blogs, Facebook, Instagram, Snapchat of TikTok. Wie een influencer inzet, meestal te ...

KHN Corona
Deel van de horeca dreigt op 17 januari open te gaan, ondanks maatregelen

Vorige week kondigden verschillende horecaondernemers aan om hun zaken op 17 januari te willen openen, ongeacht de dan geldende maatregelen. Zij hebben zojuist verkondigd tegenover Omroep Brabant dat ze het vertrouwen in het kabinet hebben opgezegd en hoe dan ook zullen openen op 17 januari. Omd ...

Economie Corona
Horeca na kunst en cultuur meest pessimistisch over economische vooruitzichten

De vooruitzichten van het Nederlandse bedrijfsleven over de eigen verkopen op de korte termijn zijn sinds de zomer sterk verslechterd. De economie zal naar verwachting tijdelijk weer een stap terug moet doen. Vooral de commerciële dienstverlening heeft pessimistischere verwachtingen voor de kom ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: