SeatMe en Iens samen verder

10 juli 2012
SeatMe en Iens samen verder

Iens en SeatMe gaan samenwerken op het gebied van online reserveringen voor restaurants. Naar eigen zeggen zijn de bedrijven hiermee marktleider geworden op dit domein.

*Een systeem*
Bestaande klanten van beide bedrijven werken vanaf nu op hetzelfde systeem. Gasten kunnen op zowel "iens.nl":http://www.iens.nl als "SeatMe.nl":http://www.seatme.nl bij alle aangesloten restaurants reserveren. In totaal zijn dit er meer dan 1.200 in Nederland die allen realtime zijn te reserveren.

In de afgelopen jaren zijn er meerdere online reserveringssystemen voor restaurants op de markt verschenen, wat een sterke concurrentiestrijd oplevert.

*Mobiel online*
Voor gasten is online reserveren steeds normaler en gewilder. Mobiel internet neemt daarbij een sterke vlucht. Begin dit jaar werd al 20 procent van alle internetzoekopdrachten naar restaurants gedaan met mobiele apparaten, zo legt Iens Boswijk, creatief directeur van Iens uit.

*Ondoorzichtigheid*
Door het versnipperde aanbod op verschillende sites met verschillende systemen is het aanbod van restaurants die online reserveringen accepteren nergens compleet. Aan de andere kant maakt het grote aanbod van online reserveersystemen het voor restaurants erg ondoorzichtig om het juiste systeem voor hun zaak te kiezen. Sommige restaurants gaan zelfs zo ver dat ze meerdere systemen naast elkaar gebruiken wat leidt tot inefficiëntie en onnodig hoge kosten.

*Digitaal gastenboek*
Boswijk: "Nu we deze samenwerking zijn aangegaan kunnen restaurants IENS en SeatMe gebruiken als digitaal gastenboek."

*Nieuwe app*
De restaurants die klant zijn bij SeatMe en/of IENS zijn vanaf nu niet alleen online te reserveren op de beide websites, maar ook via de mobiele applicatie van SeatMe en vanaf september via de nieuwe mobiele applicatie van IENS.

*Beter rendement*
“Wij zullen de tarieven niet wezenlijk wijzigen, terwijl we tegelijk het rendement op het gebruik van het systeem voor deelnemende restaurants fors verwachten te verhogen,” bevestigt Wout van der Wijk, CEO van SeatMe.

~Frank Lindner~

Overig nieuws