Samuel Levie eerste Smaakburgemeester Amsterdam

2 oktober 2018 | David Bakker

Samuel Levie mag zich de eerste Smaakburgemeester van de metropool Amsterdam noemen. De wethouder van Kunst en Cultuur, Touria Meliani, heeft dit onthuld tijdens de Amsterdam Food Week. Samuel is ondernemer en strijd voor duurzaamheid in de foodwereld. Bij worstmakerij Brandt & Levie, wordt alleen gewerkt met boeren die op een goede en duurzame manier varkens houden.

Een ander initiatief dat Samuel heeft opgericht is Food Cabinet: een project- en campagnebureau voor voedsel en duurzaamheid. Dit jaar vertegenwoordigt hij culinair Amsterdam en zal hij nauw betrokken zijn bij initiatieven om Amsterdam op de culinaire wereldkaart te zetten. Samuel: ''Ik wil vooral een verbindende factor zijn voor de horeca. We kunnen nog heel veel van elkaar leren.''

Amsterdam Food Week staat voor het verbinden, verdiepen en versterken van de food scene, met als doel om Amsterdam samen naar een nog hoger culinair niveau te brengen. Met een gevarieerd programma aan masterclasses, talkshows en discussies worden expertises gedeeld en steekt culinair Amsterdam de koppen bij elkaar.

Programma Amsterdam Food Week

Het programma deze week behandelt alle actuele onderwerpen in onze food scene. Van innovatie, duurzaamheid en diversi­teit, tot distributie- en personeelsbeleid. Hoe gaan we om met het nijpende per­soneelstekort? Wat kunnen we leren van de nieuwste food trends in New York, Berlijn en Londen? Bezorgen we straks met drones? En bovenal: Hoe brengen we onze stad naar een nóg hoger culinair niveau? Deze vragen worden beantwoord aan de hand van inspirerende talks, work­shops, presentaties en rondleidingen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: