Restaurants missen kansen door onbeveiligde en niet mobielvriendelijke website

31 juli 2019 | David Bakker

Een goed werkende website is het online visitekaartje van bedrijven, maar dit geldt ook voor andere klantgerichte diensten zoals cafés en restaurants. Gasten kunnen op een webpagina namelijk terecht voor belangrijke informatie, zoals uw openingstijden, locatie en welke heerlijke gerechten op het menu staan. 

Slechts 36% beschikt over een werkende website

Anno 2019 is een goed werkende website van essentieel belang en een belangrijk onderdeel van uw marketing als restaurant. Het is opmerkelijk dat van de 21.582 geregistreerde websites op Telefoonboek.nl slechts 7.781 goed werkt. Een goed werkende website zorgt voor vindbaarheid op Google.nl, laat professionaliteit zien  en maakt contactgegevens duidelijk en toegankelijk voor gasten. 

Minder dan 9% beveiligd

Een beveiligde webverbinding is te herkennen aan ‘https’ in de zoekbalk. Dit houdt in dat de website beschikt over een SSL-certificaat. Een SSL-certificaat verhoogt de veiligheid van een website door gegevens te versleutelen. Op deze manier kunnen gegevens niet gelezen worden door cybercriminelen die data proberen te onderscheppen. Bovendien beloont Google beveiligde websites met een hogere score in de zoekresultaten. Het SSL-certificaat is te koop via de webhosting van de website. Meestal hebben ze instructies online staan hoe dat het beste kan. 

5% heeft een responsive webdesign

Een responsive webdesign houdt in dat uw website op elk mobiel apparaat goed werkt en alle elementen goed zichtbaar zijn. Tegenwoordig kijkt maar liefst 90% van de consumenten via hun smartphone of tablet naar websites. Het is daarom van belang dat de website goed werkt op verschillende mobiele apparaten.  

Volgens J. Rutten van Places Websites hecht Google steeds meer waarde aan online beveiliging van websites. ''Het bezitten van een SSL-certificaat heeft een positieve invloed op de gebruikerservaring, het aantal bezoekers en de positie in een zoekmachine zoals Google. Daarnaast worden consumenten steeds vaker gewaarschuwd wanneer zij een onbeveiligde website bezoeken en dat kan hen afschrikken.''

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: