Restaurant Zeezout Rotterdam viert jubileum met Rotterdams menu

12 september 2018 | Thijs Jacobs

Restaurant Zeezout in Rotterdam viert het 20-jarig jubileum met een speciaal jubileummenu waarin bijzondere Rotterdamse ingrediënten zijn verwerkt. Het restaurant van Patrick (47 jaar) en Anet ‘t Hart (44 jaar) dat is gespecialiseerd in vis, schaal- en schelpdieren opende in 1998 en is uitgegroeid tot het beste visrestaurant van Rotterdam.

Het speciale jubileummenu is een tijdreis door 20 jaar Zeezout, waarin naast de beste vis, schaal- en schelpdieren, ingrediënten zijn verwerkt die hun basis in Rotterdam hebben. Zo wordt bij oesters bier van de Kaapse Brouwers en Rotterdamse Tomasu sojasaus gebruikt en bij de tartaar van tonijn Rotterdamse yoghurt van Luwia. Andere voorbeelden zijn 010 Vodka bij een gerecht van tomaat en wilde Argentijnse gamba en Rotterdamsche krotenmosterd bij coquille. Ook de duurzaam geteelde oesterzwammen van Rotterzwam ontbreken niet in het menu.

Rotterdamse toppers

Chef-eigenaar Partrick ‘t Hart: “In Rotterdam worden veel heerlijke producten gemaakt en die ben ik door de jaren heen in mijn keuken gaan gebruiken. Ik gebruik in vrijwel elk gerecht wel iets Rotterdams. Ter gelegenheid van het 20-jarig jubileum heb ik de toppers in één menu verwerkt. Het jubileummenu serveren we nog de hele maand september voor de prijs van € 59,50 voor 5 gangen en € 69,50 voor 6 gangen.”

Durven vernieuwen

In de 20 jaar dat Zeezout bestaat is er volgens Patrick ’t Hart veel veranderd. ”Zeezout werd in 1998 geopend door de Engel Groep, met Alain Adriaanse en mijzelf achter de kachel en als mede-eigenaren. Sinds 12 jaar zijn Anet en ik 100% eigenaar. Elke paar jaar kijk ik naar mezelf in de spiegel en overdenk ik waar we nu staan en wat we moeten doen om boven de middenmoot uit te komen. Is onze kookstijl nog relevant, hoe zorgen we voor een optimale gastbeleving? Durven te vernieuwen is daarbij belangrijk. Niet alleen in koken en gebruik van producten, maar ook in het interieur en het gebruik van servies. Het verdwijnen van het linnen van vrijwel alle tafels was na 18 jaar wel een dingetje, maar je boort er wel jonger publiek mee aan.”

Nog lang gasten verwennen

“Onze positie in de Rotterdamse markt is goed, we steken boven de middelmaat uit en opereren met mooie noteringen in de toonaangevende restaurantgidsen net onder de sterrenzaken. Dat kost veel inspanning want het is een zwaar vak, ook voor Anet. Zij is gastvrouw en doet de administratie en runt daarnaast ook ons eigen gezin en het huishouden. Zij is degene waardoor ik kan schitteren als patron en chef van Zeezout. Ik ben gaan trainen om mezelf fysiek beter te maken en zo kan ik dit zware, maar machtig mooie vak nog lang uitvoeren. We willen in Zeezout nog heel lang onze gasten verwennen met heerlijke visgerechten met een Rotterdams tintje.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: