Restaurant Nayolie treedt toe tot Euro-Toques

2 mei 2018 | David Bakker
Restaurant Nayolie treedt toe tot Euro-Toques<

Dinsdag 1 mei was het eindelijk zover: Kelvin Lin is met zijn restaurant Nayolie officieel Euro-Toquer geworden! Wat een aanwinst voor de vereniging! En wat een aanwinst voor
Voorschoten, aldus de locoburgemeester Nanning Mol, die zijn collega de burgemeester
mevrouw Bouvy-Koene verving, die daags ervoor onfortuinlijk was gevallen en haar pols had gebroken. Letterlijk een geluk bij een ongeluk, want nu kon hij dit feestje meegenieten.

Er werden mooie woorden gesproken, er werd champagne gesabreerd en geproost en er werd vooral heerlijk gegeten. Wat een smaaksensatie! Kelvin Lin mag met recht een culinair tovenaar genoemd worden. Mét een enorme kennis van zijn vak. Alle creaties, want zo noem ik de gerechtjes die hij ons voorschotelde, zijn goed overdacht en kritisch geproefd door hem zelf, en zijn moeder, van wie hij het vak onder andere leerde.
Hoewel Kelvin in Nederland is geboren heeft hij een onmiskenbaar Aziatische achtergrond, en hij heeft er zelfs een aantal jaren gewoond om de Aziatische keuken nóg beter in zijn vingers te krijgen. Nu werkt hij met ‘modern Aziatische’ smaken, texturen en structuren. 

Klik

“Ik werk alleen maar met de allerbeste producten” legt hij uit, “ik doe dat niet om hoog van de toren te blazen of om op te scheppen, maar goede en eerlijke producten zijn gewoon de allerbelangrijkste ingrediënten voor een mooi gerecht! Dat is ook waarom ik graag tot Euro-Toques wilde toetreden. In de Code van Eer is nadrukkelijk opgenomen dat de leden gebruik maken van natuurlijke, bij voorkeur, streek- en seizoensgebonden producten. Nou geef ik eerlijk toe dat het met mijn Aziatische roots niet mogelijk is om de blauw vin tonijn uit de Noordzee te vissen. De vis die ik gebruik is dus niet lokaal, maar ik let wel heel goed op of het een duurzame vangst is. Daarnaast gebruik ik ook het hele dier, van kop tot staart, en maak ik geen gebruik van kunstmatige toevoegingsmiddelen. Wat dat betreft heb ik een grote klik met Euro-Toques”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Sterrenchef Wim Severein maakt brigade restaurant The Millèn bekend

Chef-kok Wim Severein, bekend van voormalig sterrenrestaurant Wereldmuseum, opent medio juli zijn eigen high-end restaurant The Millèn op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel. Het team van The Millèn, in de iconische Millenniumtoren, bestaat uit een aantal oude bekenden van...

Culinair Rotterdam
Topvlees van de houtskoolgrill bij de With

Dry aged ribeye, kakelvers piepkuiken en spareribs van Iberico. Voor een goed stuk vlees ga je naar de With. Dit nieuwe bar-restaurant op de Witte de Withstraat in Rotterdam is de specialist voor gerechten van de houtskoolgrill. Een mooi drankassortiment en een stijlvolle inrichting vol details make...

Regelgeving Achtergronden
Rotterdams visrestaurant stoeit met gemeente en provincie over vergunning

Visrestaurant A La Plancha op het Rotterdamse Noordereiland wacht al maanden op een tijdelijke horecavergunning van de gemeente Rotterdam. Het is de eerste keer sinds de start van het seizoensrestaurant dat ondernemer Hans Mosselman nog niet met de opbouw kan beginnen. Het restaurant op een ponton p...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Achtergronden Michelin
Phuket en Phang Nga in Michelingids Thailand 2019

Na de allereerste Thaise editie van de Michelingids, toegewijd aan Bangkok, heeft Michelin bekendgemaakt de gids uit te breiden met een nieuwe 2019 editie: de Michelin Guide Bangkok, Phuket en Phang Nga. De gids wordt eind 2018 uitgegeven en bevat informatie over de culinaire cultuur van deze drie b...

Interview Longread
Interview: waarom het woord 'gratis' niet werkt in de horeca

“Marketing wil je als horecaondernemer het liefst binnenboord houden.” Monique van Gevelt is daar duidelijk in en ze heeft een punt. Want je kúnt het ook zelf als je de tools kent en beheerst. “Het is het gemakkelijkst om de reguliere social media-kanalen in te zetten”...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: