Restaurant Indonesia is terug in Rotterdam

7 mei 2018 | Thijs Jacobs

Wai Man Lo van het familiebedrijf restaurant Indonesia aan het Rodezand is terug! Indonesia zet opnieuw de deuren open naar de authentieke Indonesische keuken. Vanuit een pop-up locatie serveren zij de kwaliteit gerechten die we al ruim 40 jaar gewend zijn en met de bezorgformule wordt diezelfde kwaliteit nu ook tot aan de deur bezorgd. 

Rijsttafels en meer

Vanuit het pand aan de Coolsingel 141 wordt je overheerlijke maaltijd snel bezorgd door Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Uber Eats en Foodora. Op dinsdag tot en met zaterdag kan er ook op reservering worden gedineerd, en eten worden afgehaald. Na een proefperiode zal een groter dekkingsgebied worden aangedaan door een eigen bezorgdienst. 

De ambities zijn groot. Kleine eethuizen, zogenaamde Warung Kopi's, worden in Nederland uitgerold als eigen bezorgwinkels of op franchise basis. Deze uitrol van fast casual eethuizen zal gepaard gaan met een bredere verspreiding van de kwalitatieve Indonesia gerechten in groothandels, supermarkten en in kwaliteitshoreca. Met dit franchiseconcept heeft Indonesia haar zinnen gezet op een hogere standaard van authentiek Indonesisch eten in de horeca én bij de mensen thuis. 

Ondernemende smulpapen

De familie Lo sloot eind 2017 de deuren van het geliefde Indonesia aan het Rodezand waar zij 42 jaar met passie kookten voor een enthousiast vast en nieuwsgierig publiek. In 2016 verkochten zij restaurantketen Satebar. Een laagdrempelig eetconcept wat in 2005 werd gestart als een enkele zaak en uitmondde tot een keten van acht vestigingen in vier steden. 

Na een korte pauze is Restaurant Indonesia helemaal terug van weggeweest. 
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: