Restaurant Indonesia is terug in Rotterdam

7 mei 2018 | Thijs Jacobs

Wai Man Lo van het familiebedrijf restaurant Indonesia aan het Rodezand is terug! Indonesia zet opnieuw de deuren open naar de authentieke Indonesische keuken. Vanuit een pop-up locatie serveren zij de kwaliteit gerechten die we al ruim 40 jaar gewend zijn en met de bezorgformule wordt diezelfde kwaliteit nu ook tot aan de deur bezorgd. 

Rijsttafels en meer

Vanuit het pand aan de Coolsingel 141 wordt je overheerlijke maaltijd snel bezorgd door Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Uber Eats en Foodora. Op dinsdag tot en met zaterdag kan er ook op reservering worden gedineerd, en eten worden afgehaald. Na een proefperiode zal een groter dekkingsgebied worden aangedaan door een eigen bezorgdienst. 

De ambities zijn groot. Kleine eethuizen, zogenaamde Warung Kopi's, worden in Nederland uitgerold als eigen bezorgwinkels of op franchise basis. Deze uitrol van fast casual eethuizen zal gepaard gaan met een bredere verspreiding van de kwalitatieve Indonesia gerechten in groothandels, supermarkten en in kwaliteitshoreca. Met dit franchiseconcept heeft Indonesia haar zinnen gezet op een hogere standaard van authentiek Indonesisch eten in de horeca én bij de mensen thuis. 

Ondernemende smulpapen

De familie Lo sloot eind 2017 de deuren van het geliefde Indonesia aan het Rodezand waar zij 42 jaar met passie kookten voor een enthousiast vast en nieuwsgierig publiek. In 2016 verkochten zij restaurantketen Satebar. Een laagdrempelig eetconcept wat in 2005 werd gestart als een enkele zaak en uitmondde tot een keten van acht vestigingen in vier steden. 

Na een korte pauze is Restaurant Indonesia helemaal terug van weggeweest. 
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: