Restaurant-app Pimmr komt met innovatieve groepsfunctie

3 november 2016 | Jorien Slager

De Nederlandse start-up Pimmr brengt door middel van slimme app-technologie in kaart welke restaurants op dat moment het beste bij de persoonlijke wensen van de gebruiker passen.

Pimmr kondigt deze week een innovatieve multi-userfunctie aan. Door de app vaker te gebruiken en bezochte restaurants te beoordelen, werkt de gebruiker aan een persoonlijk smaakprofiel op basis waarvan Pimmr berekent welke eetplekken hier het beste bij aansluiten. Vanaf nu kunnen gebruikers een persoonlijk profiel combineren met die van tafelgasten. De zelflerende app komt dan met aanbevelingen voor een hele groep. Het gezamenlijke zoekproces wordt zo gemakkelijker en zo ook het vinden van een restaurant dat aansluit bij ieders smaak.

Pimmr is hiermee wereldwijd de eerste app die groepsadvies op maat geeft door middel van Kunstmatige Intelligentie en Big Data analyse. De app is een initiatief van Paul Bongers (34) en Mark van der Velden (35). Eind 2015 werd het concept gebackt met ruim 8 ton door een groep investeerders. Inmiddels zijn er ruim 7.000 restaurants aangesloten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Columns
Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annuleringenstroom niet bij te houden en deze zomer staat de telefoon roodgloeiend om een felbegeerd plekje onder onze eigen zon te bemachtigen. Tenminste als j...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download hier de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: