Restaurant-app Pimmr komt met innovatieve groepsfunctie

3 november 2016 | Jorien Slager

De Nederlandse start-up Pimmr brengt door middel van slimme app-technologie in kaart welke restaurants op dat moment het beste bij de persoonlijke wensen van de gebruiker passen.

Pimmr kondigt deze week een innovatieve multi-userfunctie aan. Door de app vaker te gebruiken en bezochte restaurants te beoordelen, werkt de gebruiker aan een persoonlijk smaakprofiel op basis waarvan Pimmr berekent welke eetplekken hier het beste bij aansluiten. Vanaf nu kunnen gebruikers een persoonlijk profiel combineren met die van tafelgasten. De zelflerende app komt dan met aanbevelingen voor een hele groep. Het gezamenlijke zoekproces wordt zo gemakkelijker en zo ook het vinden van een restaurant dat aansluit bij ieders smaak.

Pimmr is hiermee wereldwijd de eerste app die groepsadvies op maat geeft door middel van Kunstmatige Intelligentie en Big Data analyse. De app is een initiatief van Paul Bongers (34) en Mark van der Velden (35). Eind 2015 werd het concept gebackt met ruim 8 ton door een groep investeerders. Inmiddels zijn er ruim 7.000 restaurants aangesloten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: