Recordaantal deelnemers HEERLIJK10Daagse

4 oktober 2017 | Roy Spijker

‘Een tartaar van gemarineerde zeebaars met een crème van Parmezaan en vers geschaafde truffel’ of ‘Gekonfijte buikspek met sesam, in zijn geheel gerookt aan tafel’. Dat klinkt als een traktatie waarvan het water je in de mond loopt. Maar ook de vegetariërs onder ons kunnen zichzelf méér dan lekker laten verwennen tijdens de twaalfde editie van de HEERLIJK10Daagse van 27 oktober t/m 5 november.

Blij gasten, blije chefs
Nederland kan weer tien dagen lang een voordeliger vorkje prikken bij de beste restaurants. Een drie-gangendiner kost slechts € 27,50 en een drie-gangenlunch maar € 22,50. Per Michelinster wordt € 10,- extra gerekend. De witte en zwarte brigade doen hun uiterste om de gasten zo goed mogelijk te verwennen. Dat dit niet onopgemerkt blijft, blijkt uit de zeer hoge waardering van de duizenden reviews van vorige edities met een 8,6 gemiddeld.

34% meer restaurants
De HEERLIJK10Daagse is populair. Deze twaalfde editie heeft nog nooit zoveel restaurant aanmeldingen gekend. ‘’Door de korte looptijd van de actie (10 dagen) willen de restaurants massaal meedoen’’, aldus Arthur Bassant directeur van HEERLIJK.nl. Je kunt onder meer terecht bij restaurants als ’t Nonnetje (Harderwijk), De Jonge Dikkert (Amstelveen), Parkheuvel (Rotterdam), ’t Amsterdammertje (Loenen a/d Vecht), De Fuik (Aalst), HanTing Cuisine (Den Haag), De Rozario (Helmond), Katseveer (Wilhelminadorp),’t Havenmantsje (Harlingen), Central Park by Ron Blaauw (Voorburg) en La Provence (Driebergen-Rijsenburg).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Branded Content
Minder gasten, meer omzet? Het kan met de Kleinste keuken

Bij de gefaseerde openstelling van de horeca krijgt elke horeca-ondernemer er mee te maken: je kunt minder gasten ontvangen dan normaal. Des te belangrijker is het om te kijken hoe je de besteding per gast kunt verhogen. De Kleinste keuken helpt hierbij. Met de Kleinste Keuken, een gebruiksvriend ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Corona
Terrassen gaan op 21 april niet open

De terrassen gaan op 21 nog niet open. De voorgenomen versoepelingen zijn met minstens een week opgeschoven, aangezien de besmettingscijfers nu nog te hoog zijn. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft dit bevestigd na het 'Catshuisoverleg' van zondag. De burgemeesters van ...

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
Gastvrij Arnhem eerste centrale registratietool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: