Pizza betalen met Tikkie

21 december 2018 | Thijs Jacobs

‘Stuur jij een Tikkie?’ Dat is inmiddels een vaak gehoorde slotzin na een gezellig diner of avondje borrelen. Het is dan ook niet verrassend dat ‘samen eten’ in de top vijf staat van belangrijkste redenen om Tikkie te gebruiken. Domino’s integreert Tikkie in haar bestelproces. Zo wordt het nog gemakkelijker om na het plaatsen van een online bestelling, direct een betaalverzoek te versturen. Ideaal voor mensen die regelmatig voor meerdere mensen bestellen. Denk aan een lunch voor collega’s of vrienden die gezamenlijk pizza bestellen.

25% groei in online bestellingen

In het afgelopen jaar werden er bij Domino’s miljoenen bestellingen online geplaatst. Een stijging van bijna 25% ten opzichte van vorig jaar. Het merendeel van deze online bestellingen werd direct via de website betaald. Redenen genoeg om een betaalverzoek via Tikkie mogelijk te maken. Marianne Kemps van Domino’s vertelt: “wat je bestelt, wanneer je bestelt of voor wie je bestelt, we willen het online bestellen en betalen zo gemakkelijker mogelijk maken. ‘Offline’ zijn we het al gewend om bijvoorbeeld na een etentje een Tikkie te sturen. Steeds meer mensen bestellen ook gezamenlijk hun eten online. Voor hen is het nu mogelijk om direct een betaalverzoek via Tikkie te sturen.” Domino’s is één van de eerste maaltijdbezorgers die het mogelijk maakt om direct na het plaatsen van een gezamenlijke bestelling de rekening te delen met anderen.

Hoe het werkt

Het sturen van een Tikkie werkt heel gemakkelijk. Zodra de online bestelling is geplaatst, verschijnt onder het orderbedrag het bekende Tikkie icoon. Door hier op te klikken, wordt er gevraagd met hoeveel personen de rekening gedeeld mag worden. Het verschuldigde bedrag per persoon en het doel wordt automatisch ingevuld. Vervolgens kan het Tikkie direct via Whatsapp met de juiste persoon(en) worden gedeeld. Heel gemakkelijk dus. Zeker met de feestdagen voor de deur. Traditiegetrouw worden de meeste online bestellingen geplaatst op 1 januari. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Liveblog: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Opening
Café-Restaurant De Eendracht breidt uit met vestigingen in Blaricum en Hilversum 

Hoewel de meeste horecagelegenheden al blij zijn dat ze per 1 juni überhaupt weer open mogen, pakken de uitbaters van Café - Restaurant De Eendracht deze heropening wel heel rigoureus aan. Zij verwelkomen die dag namelijk twee nieuwe vestigingen in ’t Gooi. Café - Restau...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: