Pierre Wind laat mensen naar fruit 'snacken'

16 juni 2011 |
Pierre Wind laat mensen naar fruit 'snacken'<

Om het zomerfruit seizoen in te luiden, is snackend Amsterdam deze week wakker geschud door Pierre Wind. Onder het motto ‘ik snack naar fruit’ gaf de excentrieke kok op de Dam in Amsterdam het startschot voor een aantal bakfietsen, die volgeladen met zomerfruit de stad in trokken.

Op verschillende snacklocaties werden snackers verleid om hun hamburger, hotdog of frietje in te ruilen voor een veel gezonder alternatief; een overheerlijk bakje zomerfruit.

Confrontatie
Onder leiding van Pierre Wind werden mensen bij verschillende fastfood restaurants geconfronteerd met de gezonde snacks op smakelijke zomerfruitfietsen. Het doel van de actie is om Nederlanders ervan bewust te maken dat fruit juist in de zomer een gezond alternatief is voor minder gezonde snacks en tussendoortjes.

Beschikbaarheid probleem
“Uit ervaring weten we dat als mensen de keuze hebben tussen een lekker bakje fruit of een minder gezond snack alternatief, ze het liefst kiezen voor het bakje fruit”, aldus Silvia van den Aardweg van organisator GroentenFruit Bureau.

“Het probleem is echter dat het fruit alternatief lang niet altijd ter plekke beschikbaar is. Vandaar dat we deze dag bewust de locaties opzochten waar mensen minder gezonde snacks nuttigen. Daar hebben we ze met onze fietsen vol fruit verleid tot een gezondere keuze. Namelijk de keuze voor een bakje zomerfruit.”

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: