Overname Burger King en La Place op stations

2 december 2015 |
Overname Burger King en La Place op stations<

Horecaexploitant HMSHost exploiteert per 1 december 2015 de Burger King locaties op de stations in Nederland. Hiervoor is een
contract getekend met NS Stations voor 10 jaar met een verwachte omzet van € 25 – 30 miljoen per jaar. Daarnaast gaat HMSHost per 21 december 2015 ook de drie bestaande La Place locaties op stations exploiteren. Dit 5-jarige contract zal voor HMSHost naar verwachting € 3 miljoen per jaar aan omzet genereren. Eind oktober opende al een nieuwe La Place vestiging op station Utrecht Centraal.

17 Burger King vestigingen, 3 La Place vestigingen
Als ervaren franchisenemer van toonaangevende merken wereldwijd, heeft HMSHost de uitvraag gewonnen die NS Stations heeft uitgeschreven voor het exploiteren van de 17 Burger King vestigingen en 3 La Place vestigingen op de stations. Alle medewerkers die in dienst waren bij NS Stations en voor Burger King en La Place werkten, zijn door HMSHost overgenomen. Gedurende de looptijd van het contract zal HMSHost een aantal Burger King vestigingen herontwikkelen en ombouwen tot concepten in de hamburger/fastfood categorie die aansluiten bij hedendaagse trends op het gebied van gezondheid, versheid en duurzaamheid.

Drie nieuwe horecaconcepten op Utrecht CS
Eerder heeft HMSHost al bekendgemaakt dat ze drie nieuwe horecaconcepten op station Utrecht Centraal gaat exploiteren. Eind oktober opende ’t Koffiehuis en Bar Centraal haar deuren, begin december gaat ook restaurant Bistrot Centraal open voor het publiek. Walter Seib, CEO HMSHost International: "HMSHost heeft de ambitie om verder te groeien, zowel internationaal als in Nederland. Wij kijken altijd naar mogelijkheden voor expansie op luchthavens, stations en snelwegen. Een uitbreiding op stations, in dit geval Nederland, past uitstekend in onze groeistrategie en wij zijn erg blij om onze samenwerking met NS Stations verder uit te breiden."

Veel expertise
Barend Kuenen, directeur Retail & Services bij NS Stations: "HMSHost heeft veel expertise met gerenommeerde horecaformules voor reizigers onderweg. We zijn daarom blij met HMSHost als partner die de vestigingen van Burger King en La Place op het station gaat exploiteren. Onze reizigers blijven op stations genieten van een heerlijke verse maaltijd of een lekkere Whopper. We weten dat reizigers het belangrijk vinden dat zij een divers en kwalitatief aanbod vinden op onze stations. Daarom houden we als NS Stations de regiefunctie. Zo maken we voor reizigers het verblijf op het station prettig en makkelijk."

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Awards
Nederlandse biersommeliers in top 50 op het WK Biersommelier

Op het WK voor biersommeliers in Rimini (IT) zijn de drie deelnemers van het Nederlandse team alle drie in de top 50 geëindigd. Nog niet eerder deed er een Nederlands team mee met de prestigieuze competitie. Het WK wordt elke twee jaar gehouden. Dit jaar ging de winst voor het eerst naar een vr...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: