OpenTable nu ook actief in Nederland

9 augustus 2017 | Thijs Jacobs

OpenTable, de wereldleider in online restaurant reserveringen en net als Booking.com onderdeel van The Priceline Group (NASDAQ:PCLN), heeft vandaag aangekondigd het internationale bereik verder uit te breiden met de introductie in Amsterdam.

OpenTable zal met restaurants samenwerken om hen te helpen tot het wereldwijde diner-netwerk toe te treden. OpenTable verzorgt iedere maand wereldwijd meer dan 22 miljoen dinerreserveringen.

Restaurantaanbod

“We zijn ontzettend verheugd op het toevoegen van Amsterdam aan ons wereldwijde restaurant-aanbod,” zegt Christa Quarles, CEO van OpenTable. “De combinatie van onze uitgebreide ervaring in het verbinden van dinergasten en restaurants over de hele wereld plus onze positie als onderdeel van The Priceline Group, waar ook Booking.com onder valt, maakt ons uniek en zeer geschikt om restaurant-partners te helpen om reizigers van over de hele wereld aan te trekken”.

Quarles vervolgt, “Het grote OpenTable’s diner netwerk stelt restaurants in staat om hun bedrijf te promoten bij een groeiend publiek van culinaire toeristen die unieke en lokale diner-ervaringen waarderen tijdens hun reizen. Met ons bereik en onze ervaring zijn we de juiste partner om restaurants zichtbaarder te krijgen bij dit publiek. Het is voor restauranthouders moeilijk en kostbaar om dit publiek te bereiken met eigen marketingcampagnes.”

Culinaire reizigers

Restaurants hebben de mogelijkheid om speciale aanbiedingen en menu-opties aan het OpenTable netwerk aan te bieden. Zo kunnen deze restaurants inspelen op het groeiende publiek van culinaire reizigers die authentieke en lokale dinerervaringen zoeken op reis.

Naast het helpen van restaurants bij het bereiken van reizigers wereldwijd, heeft OpenTable een gelokaliseerde versie van de hospitality producten ‘Guestcenter’ en ‘Connect’ ontwikkeld. Deze tools zijn ontworpen om restaurants te helpen hun bedrijf te runnen en deze te laten groeien. Beide producten zijn specifiek ontworpen om restauranthouders zo efficiënt mogelijk hun bedrijf te laten runnen.

‘GuestCenter’ is OpenTable’s full service front-of-house product, welke restaurants helpt om effectief diensten in te plannen, tafelmanagement te verbeteren, gasten beter te begrijpen en slimmere beslissingen te maken door rapportage en analyse. ‘Connect’ biedt restaurants een betaalbaar marketing instrument voor diegene die geen full front-of-house product nodig hebben, maar waardoor zij wel reserveringen aan kunnen nemen en toegang hebben tot basic rapportage mogelijkheden.

Tijdens de lancering zullen meer dan 100 restaurants in Amsterdam beschikbaar zijn via de OpenTable website en app. De komende maanden zal dit netwerk worden uitgebreid.

“De introductie is een fantastische mogelijkheid voor ons om lokale restaurants te ondersteunen bij de ontwikkeling en verbetering van hun bedrijf. We kijken er zeer naar uit om een lange-termijnrelatie aan te gaan met onze restaurant partners in Amsterdam,” aldus Quarles.

Wereldwijd netwerk

De restaurants in Amsterdam worden onderdeel van een wereldwijd netwerk van 42.000 restaurants in meer dan 20 landen, waaronder hotspots in steden als Berlijn, Dublin, London, Melbourne, New York, San Francisco, Sydney, Tokyo en Toronto. Reserveringen via OpenTable kunnen worden gemaakt in het Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Japans en Duits

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: