OpenTable nu ook actief in Nederland

9 augustus 2017 | Thijs Jacobs

OpenTable, de wereldleider in online restaurant reserveringen en net als Booking.com onderdeel van The Priceline Group (NASDAQ:PCLN), heeft vandaag aangekondigd het internationale bereik verder uit te breiden met de introductie in Amsterdam.

OpenTable zal met restaurants samenwerken om hen te helpen tot het wereldwijde diner-netwerk toe te treden. OpenTable verzorgt iedere maand wereldwijd meer dan 22 miljoen dinerreserveringen.

Restaurantaanbod

“We zijn ontzettend verheugd op het toevoegen van Amsterdam aan ons wereldwijde restaurant-aanbod,” zegt Christa Quarles, CEO van OpenTable. “De combinatie van onze uitgebreide ervaring in het verbinden van dinergasten en restaurants over de hele wereld plus onze positie als onderdeel van The Priceline Group, waar ook Booking.com onder valt, maakt ons uniek en zeer geschikt om restaurant-partners te helpen om reizigers van over de hele wereld aan te trekken”.

Quarles vervolgt, “Het grote OpenTable’s diner netwerk stelt restaurants in staat om hun bedrijf te promoten bij een groeiend publiek van culinaire toeristen die unieke en lokale diner-ervaringen waarderen tijdens hun reizen. Met ons bereik en onze ervaring zijn we de juiste partner om restaurants zichtbaarder te krijgen bij dit publiek. Het is voor restauranthouders moeilijk en kostbaar om dit publiek te bereiken met eigen marketingcampagnes.”

Culinaire reizigers

Restaurants hebben de mogelijkheid om speciale aanbiedingen en menu-opties aan het OpenTable netwerk aan te bieden. Zo kunnen deze restaurants inspelen op het groeiende publiek van culinaire reizigers die authentieke en lokale dinerervaringen zoeken op reis.

Naast het helpen van restaurants bij het bereiken van reizigers wereldwijd, heeft OpenTable een gelokaliseerde versie van de hospitality producten ‘Guestcenter’ en ‘Connect’ ontwikkeld. Deze tools zijn ontworpen om restaurants te helpen hun bedrijf te runnen en deze te laten groeien. Beide producten zijn specifiek ontworpen om restauranthouders zo efficiënt mogelijk hun bedrijf te laten runnen.

‘GuestCenter’ is OpenTable’s full service front-of-house product, welke restaurants helpt om effectief diensten in te plannen, tafelmanagement te verbeteren, gasten beter te begrijpen en slimmere beslissingen te maken door rapportage en analyse. ‘Connect’ biedt restaurants een betaalbaar marketing instrument voor diegene die geen full front-of-house product nodig hebben, maar waardoor zij wel reserveringen aan kunnen nemen en toegang hebben tot basic rapportage mogelijkheden.

Tijdens de lancering zullen meer dan 100 restaurants in Amsterdam beschikbaar zijn via de OpenTable website en app. De komende maanden zal dit netwerk worden uitgebreid.

“De introductie is een fantastische mogelijkheid voor ons om lokale restaurants te ondersteunen bij de ontwikkeling en verbetering van hun bedrijf. We kijken er zeer naar uit om een lange-termijnrelatie aan te gaan met onze restaurant partners in Amsterdam,” aldus Quarles.

Wereldwijd netwerk

De restaurants in Amsterdam worden onderdeel van een wereldwijd netwerk van 42.000 restaurants in meer dan 20 landen, waaronder hotspots in steden als Berlijn, Dublin, London, Melbourne, New York, San Francisco, Sydney, Tokyo en Toronto. Reserveringen via OpenTable kunnen worden gemaakt in het Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Japans en Duits

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview
Interview André Chen: "We willen met restaurant Omnia meerdere filialen"

Ruim drie en een half duizend vierkante meter restaurant, meer dan vijfhonderd zitplaatsen, een speelhoek waar de Ikea jaloers op is en duizend vierkante meter keuken waar alle gerechten à la minute worden bereid. Van sushi tot steak en van pizza tot poffertjes... Alle culinaire windrichtinge...

Culinair Michelin Interview 10 jaar De RestaurantKrant
10 jaar De RestaurantKrant: Jef Schuur blikt terug

De RestaurantKrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week blikt Jef Schuur, Patron Cuisinier Bij Jef*, terug op het interview dat wij met hem h...

Food Achtergronden
Blauwe bessen blijken enorm populair

De populariteit van blauwe bessen is de laatste jaren flink gegroeid. De omzet van blauwe bessen in de supermarkten is in 2017 vergeleken met 2013 met ruim 250 procent toegenomen. Ook het landbouwareaal en de import van blauwe bessen namen in omvang toe. De prijzen van blauwe bessen in de supermarkt...

Achtergronden
Geen foodhal in synagoge Deventer

De gemeente Deventer heeft de vergunningaanvraag om van de synangoge Deventer een foodhal te maken afgewezen. De synagoge is een rijksmonument en de gemeente vindt het niet wenselijk om in een dergelijk pand horeca te huisvesten. Het zou tevens afbreuk doen aan de maatschappelijke en historische bet...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Amsterdam de duurste, Zwolle het goedkoopst

Amsterdam is wederom de duurste terrasstad van Nederland. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in onze hoofdstad is € 25,10, dit is 3,5% hoger dan vorig jaar. Landelijk steeg de terrasprijs gemiddeld met 2,5% dit jaar naar € 22,64. Zwolle is, net als vorig jaar, de goedk...

Achtergronden Culinair
Kinderen eten gratis bij Jamie Oliver’s Diner

Elke zondag is het ‘Kids Eat Free’ bij Jamie Oliver’s Diner en staat alles in het teken van de kleine gasten. Zo kunnen de kids, naast genieten van een gratis kindermenu, ook spelen met lego, kleuren en zijn er tafelspelletjes voor het hele gezin. Jamie Oliver vindt het belangr...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: