OpenTable nu ook actief in Nederland

9 augustus 2017 | Thijs Jacobs

OpenTable, de wereldleider in online restaurant reserveringen en net als Booking.com onderdeel van The Priceline Group (NASDAQ:PCLN), heeft vandaag aangekondigd het internationale bereik verder uit te breiden met de introductie in Amsterdam.

OpenTable zal met restaurants samenwerken om hen te helpen tot het wereldwijde diner-netwerk toe te treden. OpenTable verzorgt iedere maand wereldwijd meer dan 22 miljoen dinerreserveringen.

Restaurantaanbod

“We zijn ontzettend verheugd op het toevoegen van Amsterdam aan ons wereldwijde restaurant-aanbod,” zegt Christa Quarles, CEO van OpenTable. “De combinatie van onze uitgebreide ervaring in het verbinden van dinergasten en restaurants over de hele wereld plus onze positie als onderdeel van The Priceline Group, waar ook Booking.com onder valt, maakt ons uniek en zeer geschikt om restaurant-partners te helpen om reizigers van over de hele wereld aan te trekken”.

Quarles vervolgt, “Het grote OpenTable’s diner netwerk stelt restaurants in staat om hun bedrijf te promoten bij een groeiend publiek van culinaire toeristen die unieke en lokale diner-ervaringen waarderen tijdens hun reizen. Met ons bereik en onze ervaring zijn we de juiste partner om restaurants zichtbaarder te krijgen bij dit publiek. Het is voor restauranthouders moeilijk en kostbaar om dit publiek te bereiken met eigen marketingcampagnes.”

Culinaire reizigers

Restaurants hebben de mogelijkheid om speciale aanbiedingen en menu-opties aan het OpenTable netwerk aan te bieden. Zo kunnen deze restaurants inspelen op het groeiende publiek van culinaire reizigers die authentieke en lokale dinerervaringen zoeken op reis.

Naast het helpen van restaurants bij het bereiken van reizigers wereldwijd, heeft OpenTable een gelokaliseerde versie van de hospitality producten ‘Guestcenter’ en ‘Connect’ ontwikkeld. Deze tools zijn ontworpen om restaurants te helpen hun bedrijf te runnen en deze te laten groeien. Beide producten zijn specifiek ontworpen om restauranthouders zo efficiënt mogelijk hun bedrijf te laten runnen.

‘GuestCenter’ is OpenTable’s full service front-of-house product, welke restaurants helpt om effectief diensten in te plannen, tafelmanagement te verbeteren, gasten beter te begrijpen en slimmere beslissingen te maken door rapportage en analyse. ‘Connect’ biedt restaurants een betaalbaar marketing instrument voor diegene die geen full front-of-house product nodig hebben, maar waardoor zij wel reserveringen aan kunnen nemen en toegang hebben tot basic rapportage mogelijkheden.

Tijdens de lancering zullen meer dan 100 restaurants in Amsterdam beschikbaar zijn via de OpenTable website en app. De komende maanden zal dit netwerk worden uitgebreid.

“De introductie is een fantastische mogelijkheid voor ons om lokale restaurants te ondersteunen bij de ontwikkeling en verbetering van hun bedrijf. We kijken er zeer naar uit om een lange-termijnrelatie aan te gaan met onze restaurant partners in Amsterdam,” aldus Quarles.

Wereldwijd netwerk

De restaurants in Amsterdam worden onderdeel van een wereldwijd netwerk van 42.000 restaurants in meer dan 20 landen, waaronder hotspots in steden als Berlijn, Dublin, London, Melbourne, New York, San Francisco, Sydney, Tokyo en Toronto. Reserveringen via OpenTable kunnen worden gemaakt in het Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Japans en Duits

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo help de Sint een handje

Diverse gezinnen werden aangenaam verrast toen de Sint met zijn paard bij hen voor de deur stond. De Sint reed een ronde in het Rotterdamse Kralingen om een heerlijke maaltijd bij verschillende adressen langs te brengen met hulp van de Deliveroo-bezorgers. Handig als je te paard bent en je handen vr...

Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: restaurantgasten willen privacy

De horeca is zoveel meer dan wat er uit de keuken komt. De aankleding van je zaak en bovenal de kwaliteit van de service zijn bepalend voor het gevoel dat jouw gast aan het bezoek aan je zaak overhoudt. Natuurlijk moet de setting goed zijn, mensen voelen zich ongemakkelijk als er minder dan vijft...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Internationaal Michelin
De Michelin Gids, TripAdvisor en TheFork lanceren een internationale strategische partnership 

De Michelin Gids heeft zijn krachten gebundeld met TripAdvisor en TheFork. Zij verbreden hiermee het aanbod voor gasten om een ideale dinerervaring te vinden, evenals een verbeterde toegang tot een bredere keuze aan hoogwaardige restaurants over de hele wereld. Michelin en TripAdvisor, met docht...

Awards Events Culinair
Gault&Millau 2020: Soenil Bahadoer beste chef, nog 16 winnaars

Soenil Bahadoer van De Lindehof in Nuenen is door Gault&Millau uitgeroepen tot Chef van het Jaar. Dit gebeurde tijdens de presentatie van de culiniare gids vanmiddag in Amsterdam. "Wat chef Soenil Bahadoer zo bijzonder maakt, is niet in een paar woorden te vatten, maar des te beter te ervar...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: