OpenTable nu ook actief in Nederland

9 augustus 2017 | Thijs Jacobs

OpenTable, de wereldleider in online restaurant reserveringen en net als Booking.com onderdeel van The Priceline Group (NASDAQ:PCLN), heeft vandaag aangekondigd het internationale bereik verder uit te breiden met de introductie in Amsterdam.

OpenTable zal met restaurants samenwerken om hen te helpen tot het wereldwijde diner-netwerk toe te treden. OpenTable verzorgt iedere maand wereldwijd meer dan 22 miljoen dinerreserveringen.

Restaurantaanbod

“We zijn ontzettend verheugd op het toevoegen van Amsterdam aan ons wereldwijde restaurant-aanbod,” zegt Christa Quarles, CEO van OpenTable. “De combinatie van onze uitgebreide ervaring in het verbinden van dinergasten en restaurants over de hele wereld plus onze positie als onderdeel van The Priceline Group, waar ook Booking.com onder valt, maakt ons uniek en zeer geschikt om restaurant-partners te helpen om reizigers van over de hele wereld aan te trekken”.

Quarles vervolgt, “Het grote OpenTable’s diner netwerk stelt restaurants in staat om hun bedrijf te promoten bij een groeiend publiek van culinaire toeristen die unieke en lokale diner-ervaringen waarderen tijdens hun reizen. Met ons bereik en onze ervaring zijn we de juiste partner om restaurants zichtbaarder te krijgen bij dit publiek. Het is voor restauranthouders moeilijk en kostbaar om dit publiek te bereiken met eigen marketingcampagnes.”

Culinaire reizigers

Restaurants hebben de mogelijkheid om speciale aanbiedingen en menu-opties aan het OpenTable netwerk aan te bieden. Zo kunnen deze restaurants inspelen op het groeiende publiek van culinaire reizigers die authentieke en lokale dinerervaringen zoeken op reis.

Naast het helpen van restaurants bij het bereiken van reizigers wereldwijd, heeft OpenTable een gelokaliseerde versie van de hospitality producten ‘Guestcenter’ en ‘Connect’ ontwikkeld. Deze tools zijn ontworpen om restaurants te helpen hun bedrijf te runnen en deze te laten groeien. Beide producten zijn specifiek ontworpen om restauranthouders zo efficiënt mogelijk hun bedrijf te laten runnen.

‘GuestCenter’ is OpenTable’s full service front-of-house product, welke restaurants helpt om effectief diensten in te plannen, tafelmanagement te verbeteren, gasten beter te begrijpen en slimmere beslissingen te maken door rapportage en analyse. ‘Connect’ biedt restaurants een betaalbaar marketing instrument voor diegene die geen full front-of-house product nodig hebben, maar waardoor zij wel reserveringen aan kunnen nemen en toegang hebben tot basic rapportage mogelijkheden.

Tijdens de lancering zullen meer dan 100 restaurants in Amsterdam beschikbaar zijn via de OpenTable website en app. De komende maanden zal dit netwerk worden uitgebreid.

“De introductie is een fantastische mogelijkheid voor ons om lokale restaurants te ondersteunen bij de ontwikkeling en verbetering van hun bedrijf. We kijken er zeer naar uit om een lange-termijnrelatie aan te gaan met onze restaurant partners in Amsterdam,” aldus Quarles.

Wereldwijd netwerk

De restaurants in Amsterdam worden onderdeel van een wereldwijd netwerk van 42.000 restaurants in meer dan 20 landen, waaronder hotspots in steden als Berlijn, Dublin, London, Melbourne, New York, San Francisco, Sydney, Tokyo en Toronto. Reserveringen via OpenTable kunnen worden gemaakt in het Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Japans en Duits

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Blog
Actie borstvoeding geven in het openbaar: is dat nog nodig?

In de Wereld Borstvoeding Week is het Voedingscentrum de uitdaging aangegaan om Den Haag borstvoedings-vriendelijk(er) te maken. Is dat nodig? Wij denken van wel. Bijna een derde van de vrouwen (30,5%) voelt zich namelijk niet prettig bij het geven van borstvoeding in een openbare gelegenheid, zoals...

Politiek KHN
Voorzitter KHN roept burgemeesters op om beter samen te werken met horeca

Robèr Willemsen, de voorzitter van KHN, roept in zijn blog politici (en met name burgemeesters) op om constructiever met horecaondernemers samen te werken. Hieronder lees je zijn blog. Als horeca staan we middenin de samenleving. Dat hoef ik u als KHN-ondernemer niet uit te leggen. Wij z...

Regelgeving
Restaurant krijgt boete van 10.000 euro

Chinees-Indisch restaurant Sing-Long in Zwolle moet een boete van 10.000 euro betalen. Dit blijkt uit de uitspraak van de rechtbank in Zwolle eerder deze week. Het restaurant heeft familieleden in dienst die, naast loon, ook kost en inwoning krijgen. De kost en inwoning werden als onderdeel van...

Internationaal
Lijst van schone en vieze horeca in Frankrijk

De Franse overheid controleert de horeca op naleving van geldende regels met betrekking tot hygiëne. De keuringsdienst heeft nu de bevindingen geopenbaard, dus wie Frankrijk bezoekt, kan via deze weg de horeca checken op netheid. Op deze website vind je de beoordelingen. Overigens moesten...

Wijn
Duurdere wijn smaakt echt beter

Duurdere wijn wordt vaker beoordeeld als betere wijn, zelfs als deze wordt vergeleken met een identieke wijn waar een lager prijskaartje aan hangt. Duitse wetenschappers hebben hier bewijs voor gevonden. Eerdere psychologische studies gaven al aan dat ons brein op deze wijze functioneert, en dit ond...

Regelgeving Amsterdam
Ook hotels en restaurants kunnen vergunning verliezen bij overlast

Ook een hotel of restaurant kan zijn vergunning kwijtraken in Amsterdam, wanneer het 'onmiskenbare overlast' veroorzaakt en drie keer in de fout gaat. Dat gebeurt nu al bij andere horecagelegenheden, zoals cafés. Three strikes... De VVD vindt dat diezelfde regels (de 'three...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: