Noordwijkse restaurants trappen culinaire 2FOR1 campagne af

Auteur: Thijs Jacobs
Events Gastronomie 2 november 2018
Noordwijkse restaurants trappen culinaire 2FOR1 campagne af

Noordwijk is de hele maand november weer in de ban van 2FOR1. De Noordwijkse culinaire campagne vindt voor het zevende achtereenvolgende jaar plaats. Op woensdag 31 oktober was de gezamenlijke  aftrap in Grand Hotel Huis ter Duin. Dit jaar is er niet alleen aandacht voor lekkere en voordelige gerechten, maar ook voor goede wijnen in combinatie met gastheerschap. Vandaar dat er tijdens de aftrap een wijnproeverij werd georganiseerd voor de sommeliers, gastheren en gastvrouwen van de deelnemende restaurants.

41 restaurants

Dit jaar doen er 41 restaurants mee. Ook de Noordwijkerhoutse restaurants werden, vooruitlopend op de gemeentelijke fusie, uitgenodigd om aan te haken. Tijdens de kick-off gaf Stephan Stokkermans, directeur Grand Hotel Huis ter Duin en voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland afdeling Noordwijk, aan erg content te zijn met de succesvolle samenwerking en het gekozen thema. Hij riep de restaurants op alles uit de kast te halen en er een hele mooie gastvrije maand van te maken. Aansluitend nam Stan Kerckhoffs de aanwezigen mee in de wereld van gastheerschap. Stan is maître en sommelier bij sterrenrestaurant Latour en de eerste (en nog enige) SVH Meestergastheer in Noordwijk.

De 2FOR1 campagne wordt georganiseerd door Noordwijk Marketing en laat regiobewoners kennismaken met culinair Noordwijk. De deelnemende restaurants bieden speciale culinaire menu’s aan, waarbij geldt: 1+1 gratis. Je bestelt er twee en betaalt er maar één. De menu’s zijn te bekijken op www.noordwijk.info. Hoofdsponsor van de campagne is Taxi Brouwer. Onder het mom veilig, aangenaam en makkelijk heeft Taxi Brouwer de hele maand november vaste tarieven per Bollenstreek-gemeente opgesteld.

Overig nieuws