NLVVM: omzetstijging van ruim 200 procent tijdens Koningsdag

26 april 2018 | Thijs Jacobs

De Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers verwacht deze Koningsdag meer dan een verdubbeling van de omzet. Naar aanleiding van voorgaande jaren kan de conclusie worden getrokken dat feestend Nederland het niet ziet zitten om zelf achter het fornuis te kruipen op 27 april.

Remco Robelus, CEO van Spare Rib Express vertelt: “Met Koningsdag 2017 draaiden wij precies drie keer meer omzet dan op een normale donderdag: 200% meer dus! Voor 2018 verwachten wij een nóg hogere omzetstijging, omdat Koningsdag nu op vrijdag valt.” Maarten Luk, Managing Director bij Johnny’s Burger Company voegt daaraan toe: “We draaien niet alleen met Koningsdag op volle toeren, maar juist ook met Koningsnacht behalen we ‘doldwaze’ omzetten.”

Extra voorraad

Niet alleen spareribs en burgers zijn in trek op Koningsdag, ook taco’s, pizza’s en sushi vliegen over de toonbank op het verjaardagsfeest van de Koning.  Martijn Jansen, CEO van De Beren bezorgrestaurants: “Wij zien de omzet op Koningsdag waarschijnlijk wel verdrievoudigen.” Rob Hogervorst, Franchise Manager bij FEBO verwacht een uitdagende bezorgdag en zorgt voor een flinke voorraad kroketten, frikadellen en andere snacks. Ook Taco Mundo, New York Pizza en SushiPoint bevoorraden de winkels extra en zetten al het rijdende materieel in.

Over de Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers

De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers is een initiatief van Domino’s Pizza, de Beren, Spare Rib Express, Taco Mundo, FEBO & New York Pizza. SushiPoint en Johnny’s Burger Company voegden zich in 2017 toe aan de vereniging. Deze 8 prominente bezorgketens vertegenwoordigen meer dan 500 vestigingen en 10.000 werknemers werkzaam in de maaltijdbezorgbranche. De belangrijkste doelstelling van de vereniging is het behartigen van de belangen van de bedrijven werkzaam in de branche. Daarnaast zet de NLVVM zich in voor professionalisering van deelnemende ketens.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Sterrenchef Wim Severein maakt brigade restaurant The Millèn bekend

Chef-kok Wim Severein, bekend van voormalig sterrenrestaurant Wereldmuseum, opent medio juli zijn eigen high-end restaurant The Millèn op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel. Het team van The Millèn, in de iconische Millenniumtoren, bestaat uit een aantal oude bekenden van...

Culinair Rotterdam
Topvlees van de houtskoolgrill bij de With

Dry aged ribeye, kakelvers piepkuiken en spareribs van Iberico. Voor een goed stuk vlees ga je naar de With. Dit nieuwe bar-restaurant op de Witte de Withstraat in Rotterdam is de specialist voor gerechten van de houtskoolgrill. Een mooi drankassortiment en een stijlvolle inrichting vol details make...

Regelgeving Achtergronden
Rotterdams visrestaurant stoeit met gemeente en provincie over vergunning

Visrestaurant A La Plancha op het Rotterdamse Noordereiland wacht al maanden op een tijdelijke horecavergunning van de gemeente Rotterdam. Het is de eerste keer sinds de start van het seizoensrestaurant dat ondernemer Hans Mosselman nog niet met de opbouw kan beginnen. Het restaurant op een ponton p...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Achtergronden Michelin
Phuket en Phang Nga in Michelingids Thailand 2019

Na de allereerste Thaise editie van de Michelingids, toegewijd aan Bangkok, heeft Michelin bekendgemaakt de gids uit te breiden met een nieuwe 2019 editie: de Michelin Guide Bangkok, Phuket en Phang Nga. De gids wordt eind 2018 uitgegeven en bevat informatie over de culinaire cultuur van deze drie b...

Interview Longread
Interview: waarom het woord 'gratis' niet werkt in de horeca

“Marketing wil je als horecaondernemer het liefst binnenboord houden.” Monique van Gevelt is daar duidelijk in en ze heeft een punt. Want je kúnt het ook zelf als je de tools kent en beheerst. “Het is het gemakkelijkst om de reguliere social media-kanalen in te zetten”...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: