Nieuwe vestiging Kaldi opent via crowdfunding

9 oktober 2015 |
Nieuwe vestiging Kaldi opent via crowdfunding<

Nog dit jaar opent Kaldi Koffie & Thee de deuren van een nieuwe vestiging in Bergen op Zoom. Samen met zijn aanstaande vrouw wordt ondernemer
René Franken de trotse eigenaar van de speciaalzaak. De benodigde financiering voor de zaak verkreeg Franken via een uitzonderlijk succesvolle crowdfund campagne: in slechts 25 minuten staken 74 investeerders via het platform van Collin Crowdfund met elkaar 80.000 euro in zijn onderneming.

Nieuw avontuur
René Franken heeft een passie voor horeca en ondernemen. Voor hij aan het Kaldi avontuur begon was hij vijf jaar lang eigenaar van restaurant Vliegveld Hilversum waar hij veel ervaring opdeed op het gebied van gastronomie en gastvrijheid. Met de opening van Kaldi in het hart van Bergen op Zoom begint hij samen met zijn aanstaande vrouw Monique aan een nieuw avontuur waarbij alles draait om koffie en thee.

Crowdfunding
Om zijn droom te realiseren klopte Franken aan bij het platform van Collin Crowdfund. Samen met het hoofdkantoor van Kaldi en met ondersteuning vanuit Collin Crowdfund werd een goed plan neergezet dat de basis vormde voor een succesvolle campagne: in een klein half uur werd de lening volgeschreven. In ruil voor de vierjarige lening ontvangen de 74 investeerders een vaste jaarlijkse rente van 7,5 procent. Franken: “Een ongekend succes. Dit hadden we niet verwacht. Het wordt druk de komende weken, maar ik heb er heel veel zin in.”

Mirte Bouman

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: