Nieuwe 'hot spot' in Eindhoven

6 juni 2014 |
Nieuwe 'hot spot' in Eindhoven<

Begin september 2014 opent in het centrum van designstad Eindhoven een nieuw concept: expositie restaurant Kazerne. Het concept wordt gevestigd in een monumentale marechausseekazerne
en industriële loods. De Kazerne wordt direct al een nieuwe en tegelijkertijd historische hot-spot, met ruim 2.500 vierkante meter actueel design, een 100 couverts restaurant en een multifunctionele zaal, die ook als theater en symposiumruimte is in te zetten.

Suites
Eind 2016, als het erfgoed volledig is gerestaureerd, komen er nog zeven exclusieve hotelsuites bij, een 30 couverts fine-dining restaurant, een creatieve sociëteit en een aantal boardrooms. De sfeer is high-end en tegelijkertijd no-nonsense, kosmopolitisch met een rauw artistiek randje. Een uniek en ambitieus concept. Nog niet alle sleutelposities zijn ingevuld.

Preview met 25.000 bezoekers in 10 dagen
Tijdens de Dutch Design Week 2013 was het erfgoed Kazerne voor het eerst in vele jaren volledig open voor publiek. Als Eat Drink Design trok het event in slechts tien dagen al meer dan 25.000 bezoekers De pop-up preview had in de expositie twee restaurants en twee chefs. In de multifunctionele zaal kookte Edwin Severijn (Sot-l?y-laisse) tussen haute design zijn exclusieve avondvullende Dutch Design Diners, volgens vele prominente gasten een bijzondere beleving. In het à la carte Loodsrestaurant vond Ronald Kunis, voorheen van restaurant De Kas Amsterdam en River Café Londen, voor tien dagen een nieuwe uitdaging voor zijn moderne, op groente georiënteerde mediterrane stijl.

Internationale programmering
Gasten zullen door zowel de hoogwaardige horeca als de programmering worden aangetrokken, zo is de ervaring die is opgedaan tijdens de previews, volgens initiatiefnemers Annemoon Geurts en Koen Rijnbeek. Zij zien het concept als meer dan alleen horeca plus; de hoogwaardige horeca versterkt de beleving van cultuur en andersom. Ook de programmering van het internationale podium voor de creatieve industrie wordt direct op hoog niveau ingezet. De Kazerne is daarmee straks meer dan bijzonder erfgoed waar de kracht van de creatieve industrie, eten, drinken, slapen, werken en ontspannen gecombineerd wordt tot een memorabele ervaring.

Zie ook www.kazerne.com.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Inauguratie Gastrobar 6 in Den Bosch

De legendarische Brabantse gastvrijheid spatte eraf bij de inauguratie van Gastrobar 6 in Den Bosch op 10 oktober. Beide eigenaren met een serieuze gastronomische curriculum, Freek Broeders en Geert Toebast haalden alles uit de kast om het de vele genodigden naar de zin te maken. Ted Janssen, voo...

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: